Hier gaan we voor nummer vier...wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door all4love, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Waar ik wel een beetje tegenop zie, is de omgeving. Bang voor wat ze gaan zeggen, omdat werkelijk niemand dit verwacht. Vooral omdat we wat ouder zijn ook. Ik weet dat ik me daar niks van aan moet trekken, maar ja, het voelt niet fijn.
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Mijn ervaring is dat als je zelf positief/enthousiast het nieuws brengt mensen vaak ook positief terug reageren.
    Ze krijgen in ieder geval minder de kans om er wat (negatiefs) van te zeggen ;)

    En inderdaad, niks van aantrekken is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is en blijft jullie leven, jullie keuze en jullie gezin.
     
    all4love vindt dit leuk.
  3. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Prima te doen hoor, mijn man is momenteel een weekje op wintersport en ik doe het alleen met ons schapenbedrijf met 250 schapen en kleine pensionstalling.
    2 oudste zitten al op school dus dat scheelt natuurlijk enerzijds ook..
     
  4. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder

    Ik zag er ook tegenop het familie te vertellen, en we kregen dan ook reacties als: nee joh alweer?
    Daar moet je boven staan. Het is jou gezin en jou leven..
     
  5. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Snap ik heel goed. Mensen die weten dat wij voor een 4e zouden gaan, weten het al en die reageerden heel enthousiast. Mijn schoonzusje weet het ook al en die vond het heel leuk. Verdere familie weet het nog niet. Weet zeker dat mijn schoonfamilie wel leuk zal reageren. Ik heb dit keer ook nog niet de behoefte om het te zeggen. Ik zie mijn schoonfamilie pas 17 februari weer en dan wil ik het gaan zeggen, ik ben dan 11 weken. Mijn eigen familie zie ik als het goed is pas in april/mei weer. Mijn ouders en oudste zus zie ik wel eerder, maar de anderen zie ik nooit.
     
    all4love vindt dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik snap dat soort reacties ook niet eerlijk gezegd. Ik bedoel denk wat je wil, maar dat je het je bek uit krijgt.. nou moet ik zeggen dat wij wel een familie hebben waar elk kind erg welkom is, hoe meer hoe beter :roflmao:
    Wij gaan nu groter wonen, dus mijn moeder zit al een tijd te hopen op een nr 5. :p Maar dat gaat helaas niet gebeuren.
    Verder wel reacties uit de omgeving van ‘stelletje konijnen’ (ja, wij hebben wel een goed seksleven, kan ik concluderen dat het bij jullie daaraan schort?:p) en ‘gaan jullie door voor een elftal’ (nou, ik sluit niks uit :cool:) maar die zie ik meer als jaloerse reacties.
     
    boerderijmama, all4love en Jennifer93 vinden dit leuk.
  7. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Zo, dan heb je het echt druk ook. Knap hoor.
     
  8. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Ja, daar ben ik dus ook bang voor, dat ze dat gaan zeggen.
    Is jouw familie wel bijgedraaid? Zijn ze nu inmiddels wel enthousiast?
     
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Hier was ik ook bang voor, ben nogal gevoelig voor reacties en meningen van anderen. Mijn man staat altijd wel boven dat soort dingen gelukkig. Maar gek genoeg krijg ik de laatste tijd uit diverse hoeken te horen: nou bij jullie verwacht ik nog wel een vierde hoor. Of: komt er nog een 4e? Meestal reageer ik: dit sluiten wij zeker niet uit. En tegen sommige mensen heb ik al gezegd dat er misschien een wens voor een vierde is. Eigenlijk reageerd iedereen heel enthousiast. Vind het nog het vervelendst voor de paar dames in mijn omgeving die ik ken waarbij het niet gelukt is of erg mogelijk gaat. Tegen mijn schoonouders heb ik ook al gezegd dat wij nog geen babyspullen verkopen/weggeven, omdat we een vierde zwangerschap nog niet uit sluiten. Ook omdat schoonzus en haar man een zoontje verwachten en misschien zouden denken dat ze wat spullen konden overnemen.
     
    all4love vindt dit leuk.
  10. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Wij zijn ook bezig voor een 4e wonder, vorige maand een miskraam na een week positieve testen, was wel verdrietig . Eindelijk had ik na 8 maanden een clearblue die zwanger aangaf.

    Ik zit nu weer op dag 20 vd nieuwe cyclus, ik hoop dat het gauw weer raak is
     
  11. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    Omdat ik 3 jongens heb krijg ik nu telkens te horen "oh je wil een meisje"

    Dat vind ik dan een nare reactie, ik wou altijd al een groot gezin, een meid zou leuk zijn maar ik was ook voor een 4e gegaan als ik al een meid had. Ik wou gewoon graag een tafel vol, altijd al
     
  12. all4love

    all4love Bekend lid

    23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Wat ontzettend naar van je miskraam. Kan me goed voorstellen dat je vreselijk rot voelt terwijl je eerst zo blij was. Ik hoop maar dat je de komende week weer positief mag testen.
    Wij hebben ook 3 jongens, dus die reactie ga ik vast ook krijgen. Natuurlijk zou het superleuk zijn om nu eens roze te shoppen maar ik ben allang blij als het überhaupt mag lukken.
     
    MinnieJ vindt dit leuk.
  13. MinnieJ

    MinnieJ Niet meer actief

    precies, nou het is zo irritant dat echt iedereen elkaar zo napraat he, de één na de ander maakt de cliché opmerking; oh je wil nu een meisje?

    Ik ben zo blij als het eindelijk raak is, ik verheug me zo op nog eenmaal zwanger zijn, trapjes voelen, nog eenmaal een baby verzorgen, alles nog een laatste keer mee te maken. We hopen er zo op, helemaal nu nadat het vorige maand mis ging, we verheugden ons echt
     
    all4love vindt dit leuk.
  14. Frenzy

    Frenzy Fanatiek lid

    21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Herken ik, en nu weet natuurlijk nog niemand het... Maar ik ga er toch boven staan. als wij gelukkig zijn is de rest toch niet zo belangrijk... Vooral niet wat een ander er van vind..
     
  15. Frenzy

    Frenzy Fanatiek lid

    21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    En ook hier wel veel mensen die het ergens bij ons wel verwachten... Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn gevoel niet klaar was. Manlief was eigenlijk na nr 2 al wel klaar.

    Irritant dat mensen dan denken dat je voor een bepaald geslacht wilt gaan. Als het maar gezond is, staat voorop hé!
     
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Oh die reactie zal ik ook vast krijgen, alleen dan van het andere geslacht. Ik zal eerlijk toegeven dat ik een grote voorkeur heb voor een jongen, maar dat is natuurlijk niet de reden dat we voor een 4e zijn gegaan. We zullen net zo blij zijn met weer een meisje.
     
  17. Evelinde

    Evelinde Actief lid

    1 jan 2019
    119
    51
    28
    Ook wij gaan voor een vierde! :)
    Ik wacht nu op mijn menstruatie en dan start ronde 1. Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar mijn menstruatie ;)

    Rare opmerkingen verwacht ik ook wel van een aantal mensen. Of een gemaakte enthousiaste reactie. Maar ach, als we ons daar druk om moeten gaan maken. Ik heb me voorgenomen dat snel naast me neer te leggen mocht ik het te horen krijgen. Ik wil volop genieten van deze laatste zwangerschap, want meer kindjes komen er zeker niet.
     
    boerderijmama en all4love vinden dit leuk.
  18. Evelinde

    Evelinde Actief lid

    1 jan 2019
    119
    51
    28
    Wat naar dat je maar zo kort hebt mogen genieten van het idee eindelijk zwanger te zijn. Hopelijk heb je snel een positieve test die positief blijft!
     
  19. Evelinde

    Evelinde Actief lid

    1 jan 2019
    119
    51
    28
    Oh en voor de zwangeren: Gefeliciteerd!!!! :)
     
  20. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ja hoor, inmiddels enthousiast, maar de meesten hebben zelf 2 kinderen en vinden dat genoeg.:)
     
    all4love vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina