hier geen misselijkheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by mvm2008, Jun 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvm2008

mvm2008 Actief lid

May 18, 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal ,
    Ik heb de afgelopen week al 2 keer gehoord dat je een grotere kans op een miskraam hebt wanneer je niet misselijk bent tijdens je zwangerschap..En ik heb tot nu toe nog geen vlaagje misselijkheid gevoeld.
    Is dit weer onzin of zit er een kern van waarheid in? Iemand een idee hierover?

2. life

life Niet meer actief

ik denk dat het gewoon een verhaaltje is.
    Ik kwam erachter dat ik zwanger was pas met 8 weken, nooit eerder misselijk geweest en zelfs nog een menstruatie tussendoor gehad.
    Toen ik erachter kwam nog niet eens misselijk, pas toen mijn maag wat minder ruimte kreeg werd ik zo af en toe misselijk maar dat was ook tien keer niets.
    nu nog steeds 2 vingers in me neus door de zwangerschap, enige waar ik last van heb is me bekkenbanden...
    Denk dat je je niet teveel zorgen hoeft maken.
    Mijn jongen ziet er tot nu toe kerngezond uit in me buikje!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Dat is de grootste onzin!

Ze kunnen wetenschappelijk nog steeds niet onderbouwen waarom de ene vrouw wel misselijk is en de andere niet, en het wisselt zelfs nog per vrouw per zwangerschap.

Ik ben geen dag misselijk geweest, nog niet eens weeïg oid. Ik had buiten grotere borsten en een darmenbuikje in de avond nog niet eens door dat ik zwanger was.

4. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Don't worry.
    Als je alles dat er gezegd wordt over zwangerschap moet geloven kan je zo goed als niets meer eten, krijg je overal een miskraam van, beinvloed je het geslacht door een roze lint om je buik te knopen en dat soort dingen ;)

Wees blij dat je niet misselijk bent. Komt allemaal wel goed;)

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Onzin hoor.
    Ik ben wel heel erg misselijk geweest en dacht soms dat door de krampachtige bewegingen die je maakt als je moet overgeven het vruchtje los kon laten, hetzelfde dacht ik toen ik in het begin heel erg verkouden was en de longen uit m'n lijf hoeste.
    Maar dat was ook onzin, net als dat ze jou vertelde dat je een miskraam kon krijgen als je niet misselijk was.

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

May 18, 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook blij dat ik niet misselijk ben.. en aangezien de reacties tot nu toe zeggen dat het onzin is, hoop ik dat het lekker weg blijft ook :D

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Don't worry! Geen seconde misselijk geweest en mn buik is keurig aan het hobbelen nu ik dit schrijf :D

8. mappel

mappel Niet meer actief

ik ben morgen 9 weken, nog geen moment misselijk geweest! geniet er maar van:)

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hier (bijna) twee zwangerschappen doorstaan zonder ook maar even misselijk te zijn geweest.
    En een vriendinnetje is even zwanger geweest van een lege dooierzak, die kotste dr darmen er bijna uit. Dus ik geloof niet dat het wat zegt.

10. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik ben ook nog geen seconde misselijk geweest en ons kleintje doet het FANTATISCH GOED!

Misselijkheid zegt niets over je beebje!

Maar ik begrijp je, ik vond het ook zo raar dat ik me steeds lekker voelde.

Gewoon genieten dat je in TOPFORM bent!

xxx

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Bij eerste zwangerschap niet misselijk geweest en kereltje ligt nu tevreden te slapen. Nu weer niet misselijk en toch echt al 2x een kloppend hartje gezien.
    Dus samen met een heleboel andere verhalen naar het rijk der fabelen!

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Amper misselijk geweest, en zie mijn banner!
    Lekker genieten meid :D

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    1e x zwanger heel misselijk mk bij 13 weken
    2e x zwanger 9 maanden misselijk en spugen zoon is nu bijna 7
    3e x niet misselijk ma ondekt met 6 weken
    4e x zwanger vmk niet misselijk geweest
    5e zwangerschap geen dag misselijk geweest en de kleine meid zit nu al ruim 31 weken heerlijk in mijn buik

Dus ja misselijk of niet misselijk het zegt helemaal niets over de kans op een miskraam

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn omgeving zijn de meesten niet misselijk en zijn allemaal gezonde babies. Ben zelf ook helemaal niet misselijk geweest.
    Ik heb wel een keer in een wetenschappelijk artikel gelezen dat de aanwezigheid van misselijkheid wel een beschermende factor is voor de baby, maar er was nog onduidelijk hoe dat precies werkte. Dat is natuurlijk wel heeeeeel wat anders dan 'een grote kans op miskraam als je niet misselijk bent'. Maar denk dat dat eventueel de kern kan zijn.

15. winky

winky Bekend lid

May 12, 2013
    665
    0
    0
    Hier nog eentje die niet misselijk is geweest, geen een keer hoeven over te geven.

16. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

Jun 27, 2012
    1,121
    0
    36
    Maak je geen zorgen hoor. Het wil echt niks zeggen. Ik was in t begin ook niet echt misselijk. Begon bij mij pas na 12 weken en was dan meestal savonds. Viel op zich ook mee heb maagklachten en was erger gewend voor me zwangerschap. Ik werd er ook onzeker van maat ieder zwangerschap is uniek en anders! Gefeliciteerd en geniet er lkkr van :)

17. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier bij de 1e zw.schap totaal niet misselijk ed. Is mk geworden.
    Bij de tweede alle mogelijke kwaaltjes, en is ook mk geworden.Dus zegt idd niks.

18. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nooit ,misselijk geweest, eigenlijk ook wel lekker toch?

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Drie maal zwanger geweest, geen dag misselijk oid geweest. Bij de derde zwangerschap op de dag van testen een beetje weëig gevoel rond lunchtijd.... Twee zeer gezonde meiden van 4 en 2 rondlopen.
    De derde is helaas met 20 weken gehaald ivm trisomie18

20. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Ik zou zeggen: geniet ervan

Share This Page