hoi hoi, Ben een beetje ongeduldig hoor ... Weten jullie wanneer een geplande keizersnede wordt ingepland? Ik heb deze week weer controle bij de gynaecoloog en hoop dat ze al een datum gaan prikken. Maar het kan tuurlijk ook zijn dat ze dat pas rond de 34 weken gaan inplannen.. In het ziekenhuis waar ik loop plannen ze de keizersnede tussen 38 en 39 weken. Dus wellicht deze afspraak nog te vroeg?? Wie heeft hier ervaring mee?
Hier werd in het gesprek na de 30weken echo een week vastgesteld (19 juli ben ik 38 weken, en ik moest een datum kiezen in de week van 22 juli), en 2 weken later had ik een controle waarbij de datum definitief vast werd gezet.. Dat was met 31w5d.
Hier plannen ze normaal in week 36. Keizersnede wordt rond 39 weken gepland dan. Maar ik heb na vragen al een datum sinds gister, wilde graag ergens naar toe kunnen leven.
misschien een rare vraag hoor. maar wat zijn indicaties waarbij je met 30 weken al weet dat je een keizersnede krijgt? dat lijkt me namelijk zo vroeg in de zwangerschap
Ik krijg ook met 36 weken te horen welke datum. Uiterlijk week 39 moet het gaan gebeuren. Ik hoop dat het een spoedkeizersnee wordt, kan ik me ook niet zenuwachtig maken als ik weet wanneer!
Ik weet het al heel lang ivm complicaties bij de bevalling van mijn dochter en het letsel wat ze er aan over heeft gehouden. Dus zo zullen er nog veel meer zijn die al vroeg weten een keizersnee te krijgen.
de 4de keizersnede?? hier beginnen ze nu al te miepen over dat als ik nu kies voor een keizersnede ze een volgende zwangerschap afraden. het kan dus wel lees ik nu van je.. ben echt super benieuwd morgen, kan dus zomaar zijn dat ze gaan inplannen maar kan ook zijn dat ze dat pas over een week of 2 a 3 doen. ik krijg een geplande keizersnede omdat de eerste ook via een keizersnede is gekomen doordat ik lichamelijk helemaal op was. ( heb een zware hartafwijking)
Ja het ligt denk ik echt aan beleid van ziekenhuis. Hier was ook al lang bekend dat ik keizersnede zou krijgen. Met 32 weken heb ik geprobeerd datum te krijgen maar helaas toen wilden ze bij mij nog niet plannen... Ik hoop voor jou dat dit bij jou anders is. Blijft fijn om datum te hebben. Ik had hem afgelopen vrijdag kunnen krijgen maar doordat ik wat later klaar was bij gyn door extra onderzoeken waren de planners al weg...
Ik 'plan' zelf ks in en bij ons is het ("standaard ks") tussen de 39 en 40 weken. Dit is het beleid dat bepaald is door de kinderartsen (jaren geleden was het nog tussen 38 en 39 weken bijv.) Wij plannen zodra de gynaecoloog pt op de wachtlijst zit maar dit is eigenlijk nooit meer dan 6 weken van tevoren omdat de roosters dan pas definitief bekend zijn. Maar dit kan per ziekenhuis verschillen natuurlijk.
ok dan ga ik ervan uit dat er vanmiddag nog niks ingepland zal gaan worden maar waarschijnlijk de volgende keer. het is idd fijn om een datum te hebben om af te tellen. vooral hier omdat ik bijna alleen nog maar op de bank kan liggen en dan streep je echt de dagen af.
Ik krijg ook een geplande keizersnee, rond de 39 weken. Bij ons plannen ze ongeveer 3 weken van tevoren zei de gynaecoloog. Ik kan ook niet wachten, want zit al sinds week 28 met rust thuis... Van mij mag ze stiekem wel in week 37 komen....maar goed, die 2 weken extra wachten kunnen er dan ook nog wel bij.
In ons ziekenhuis plannen ze het ook standaard tussen de 39 en 40 weken. Uiteindelijk is het 39+4 geworden, datum werd gepland rond de 37 weken. (Direct na mislukte versie)
wat plannen ze ze allemaal laat in zeg ik ben bevallen met 34 weken ( spoed ) en met 36 weken spontaan. als ze mij met 39weken inplannen zal t vast en zeker te laat zijn afgaand op mn vorige 2 kids
tja denk dat ze de baby zo lang mogelijk willen laten zitten om deze te laten ontwikkelen.. maar vanmiddag gesprek gehad en ze probeerden me toch te overtuigen om natuurlijk te bevallen. uiteindelijk mag ik beslissen, ik moet dit de volgende controle over 2 weken doorgeven. als ik normaal beval krijg ik van het begin tot het eind verdoving via de ruggeprik en ik mag proberen om te persen, lukt dit niet dan halen ze de baby met de vacuumpomp zonder dat ik iets hoef te doen. maar ik ben zo bang dat ik dan toch last van mn hart ga krijgen en zit er niet op te wachten om daar dan met ritmestoornissen te liggen. en ik weet wel hoe het gaat in zkh. alles wordt nu afgesproken. maar soms is er geen anesthesist beschikbaar, of je treft co assistenten die niet durven te beslissen of nog heel je dossier moeten lezen etcc. durf er ook niet op te vertrouwen dat als ik het aangeef dat het me niet lukt ze over gaan op keizersnede. denk dat ik het toch liever gewoon ingepland zie met een keizersnede. al is natuurlijk bevallen misschien wel beter qua risico's... pfff moeilijk hoor.
Oh wat lastig zeg. Is het voor jou wel verantwoord om te bevallen? Heeft een cardioloog daar uitspraken over gedaan? Lijkt me lastig als je zelf moet beslissen. Mijn gynaecoloog was heel duidelijk en ziet bevalling bij mij niet zitten. Ik heb dus nooit echt hoeven beslissen. Dat scheelt een hoop afwegingen maken.
Met 34 weken ingepland (stuitligging ivm afwijkende bm), tussen de 39-40 weken uitgevoerd. Uiteindelijk is ze met exact 38 weken gehaald ivm complicaties. 2e was een spoedks...
Neem aan dat je cardioloog hier ook wat over te vertellen heeft. Mijn cardioloog heeft destijds haar adviezen doorgegeven aan de gyn, zou ruggeprik moeten krijgen en zou niet te lang mogen duren, dan moest het keizersnede worden. Uiteindelijk kwam ik binnen met 6 cm ontsluiting, weeën bleven erg onregelmatig soms 7 cm ertussen dus pas laat gebeld, maar omdat ik dus toen al 6 cm had kreeg ik fentanylpomp, eerst zei de gyn toen ik binnen kwam, ik denk dat je het nog wel red zonder maar omdat cardioloog duidelijk pijnstillend had voorgeschreven gingen ze dit toen meteen regelen. Helaas schoot de ontsluiting niet op en had de kleine het niet goed meer, dus werd het spoedkeizersnede.