Dag, Wat zouden jullie doen? Afgelopen week positief getest en eigenlijk kan ik niet wachten om het (schoon)ouders en broertjes en schoonzusjes te vertellen. Zondag as met Vaderdag is natuurlijk een mooie kans! Nu heb ik een dochter van ruim 2,5. Ze heeft nog niet echt de leeftijd om dit mooie nieuws te beseffen, maar ze praat ons wel na. Dus de kans dat ze zich verspreekt bij anderen die het nog niet hoeven te weten, is groot. Ook heb ik een nichtje van 4, kan zij dit geheimpje bewaren (ze is er natuurlijk ook bij zondag as) Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het direct verteld. En nu dan? Weer zelf vertellen of wachten na de eerste echo zodat onze dochter het ook kan en mag vertellen? Nu drink ik natuurlijk niet, en ik ben bang dat het ook opvalt dat ik zondag as (en de weken erna)niet gezellig een wijntje meedrink. Ik wil zo graag het nieuws vertellen maar twijfel wel een beetje... Wat zouden jullie doen of hoe hebben jullie het gedaan (als je dezelfde situ mee hebt gemaakt)? Alvast dank voor jullie reacties!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb t zelf ook wel gelijk verteld en denk dat ik dit bij de tweede ook gewoon weer doet. Ik dacht als t misgaat mogen ze t ook weten. Als je zo denkt zou ik t gewoon vertellen maar denk je nee heb dat liever niet dan wacht je gewoon. veel plezier als je t gaat vertellen!
Wij hebben het iedereen direct verteld, ook de kinderen. Als het mis zou gaan mochten ze dat ook weten, hoort er allemaal bij wat mij betreft.
Ik zou wachten tot je de 1e echo gehad hebt en zeker weet dat alles goed is ,zo hebben wij het gedaan.!!
wij hebben het gelijk verteld, onze dochter was 3 maar die was daar niet bij (speelde in de andere kamer). die hebben we meegenomen naar de eerste echo (had geen oppas) die wist het toen. dus misschien wel zondag vertellen maar dan als de kleintjes even ergens anders spelen?
gefeliciteeeeeeeeeerd! ik heb toen ik het wist gelijk mijn schoonfamilie ingelicht en zij waren hartstikke blij! het kan geen kwaad om je familie of schoonfamilie het nu al te vertellen, met vrienden en andere kennissen zou ik in ieder geval wel wachten tot de eerste 12 weken, je weet maar nooit en om te voorkomen dat het uitlekt zou ik de kinderoortjes maar sluiten!succes ermee en laat onseven weten!
Als je het zelf fijn vindt om te vertellen kun je het inderdaad vertellen als jouw dochter even lekker aan het spelen is. Of misschien - hoe ongezellig ook - een ouder nichtje of neefje met haar buiten laten spelen? Dan kun je ook nog samen een tijdje doorjubelen Ik zou er in elk geval niet op gokken dat jouw uk het geheim voor zich kan houden, daar is ze inderdaad nog veel te klein voor en ze praat natuurlijk graag in dezelfde taal als papa en mama.... Wij hebben hier besloten om het pas na een eerste (goede?) echo te vertellen. Maar ik begrijp ook dat het voor iedereen persoonlijk is, dus als jij het graag eerder wil delen moet je het zeker doen!!!!! Leuk, vaderdag is daar natuurlijk echt wel een hele mooie dag voor!
Meid gooi het eruit het is bijzonder genoeg dat je zwanger bent Daar heb je geen vaderdag voor nodig Gefeliciteerd met je zwangerschap lekker genieten!!
ik druf het niet eens aan mijn kinderen te vertellen en ze hebben er ook niet veel aan mijn dochters zijn 4 en 5.5 jaar en heb ook al een goede echo gehad vertel het ze pas met 12 weken maar schoonouders en ouders weten het wel broers nog niet. je moet doen wat goed voelt voor jezelf iedereen is er anders in
Dank voor de felicitaties en de reacties, fijn! Bij die reacties die aangeven, zeggen en dan nog niet aan je dochter/nichtje, kreeg ik het beste gevoel. Dus, ik denk dat dat het gaat worden . Aan onze dochter (en vrienden en verdere familie) vertellen we het dan na de eerste echo. @suusd: heerlijk je reactie, ik lachte hier van oor tot oor!!
Ik zou het niet tegen kinderen vertellen. Die verspreken zich vast. Wij hebben deze keer toch gewacht na de eerste echo met 7+4 weken. Bij de eerste hebben we het meteen tegen ouders en schoonouders verteld.