wanneer geboorte kaartjes uitzoeken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sammie01, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ik heb geen idee wanneer je eigenlijk je bezig gaat houden met de geboorte kaartjes.. hoe en wanneer deden jullie dat?

2. frostie

frostie Lid

11 okt 2006
    85
    0
    0
    Bij de drukker zeiden ze dat de bestellingen vaak 8 weken van tevoren doorgegeven worden, maar ik maak ze zelf en ben er nu (ruim drie maanden van tevoren) alvast mee begonnen.

3. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Nou, bij onze drukker gaat het allemaal heel snel. Die lange termijn die ze opgeven is volgens mij om je bang te maken ofzo. (Dat had ik ook al bij het bestellen van het kamertje. Zeggen ze dat het 12 weken duurt, jij nerveus, ga je bestellen en dan staat het er na 5 weken.......)
    Als je een kaartje kiest uit zo'n boek, dan heb je nog wel even tijd hoor. De leveranciers hebben die kaartjes gewoon op voorraad en hoeven die alleen maar naar de drukkerij te sturen (kan in 1 dag!), dan krijg je van de drukker meestal een proefdruk, dat duurt soms een paar dagen. Daarna is het wachten op de baby, bellen en dezelfde of de volgende dag zijn ze klaar.
    Ik heb er gewoon rekening mee gehouden dat het ongeveer 2 weken voor de uitgerekende datum klaar moest zijn. Als het kind te vroeg is, dan wacht men maar een paar dagen op het kaartje hoor!

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kga me volgende week klappers halen om kaartjes uit te zoeken, kunnen we eens op ons gemak kijken,

5. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Het verschilt per drukker. De kaartjes die wij willen moeten het liefste 8 weken vantevoren besteld worden, zodat er ruim voldoende tijd is voor correctierondes. Bovendien zitten wij met de kaartjes precies rond de kerst en dan is het wel slim om op tijd te zijn.

Groetjes Suusje

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik ga mijn geboortekaartjes bestellen bij www.geboortepost.nl
    Ik heb toevallig gisteren een proefdruk ontvangen en ze zijn echt super, je kan ze helemaal zelf ontwerpen.
    Ze kosten 1.50 en dan worden ze voor je gefrankeerd, gedrukt, en opgestuurd. Als je ze voor 14.55uur besteld zijn worden ze de dag erna bezorgd.

Groetjes Vera

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij maken ze ook zelf en zijn nu al bezig met papier en enveloppen uitzoeken, tekstproefdrukjes enz. We hadden ook al wat boeken gehaald bij de drukker, maar niet gevonden wat we zochten..

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb die site van geboortepost gezien, en dat ziet er zeker heel goed uit.
    je moet er alleen wat tijd in investeren.

ik hoop dat mijn vriendin morgen de schetsen klaar heeft, want daar willen we dan wat mee gaan doen.
    gaan we eerst kijken bij de copyshop hier, want die maakt hele leuke kaarten hebben we al gezien.
    maar ik kan de afbeelding eventueel ook gaan downloaden op geboortepost.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij hebben bij 28 weken het kaartje uitgezocht en bij 30 1/2 week besteld want het kan natuurlijk ook 3 weken eerder komen en bij ons is het ook nog eens het geval dat het tegen kerst gaat lopen en dan drukker voor hun is. het is ook wel fijn dat ik over 2 weken de envaloppe al krijg om te beschrijven.

Deel Deze Pagina