Welke plantjes in de tuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Nu zo af en toe het zonnetje zich laat zien krijg ik een beetje de lentekriebels en heb zin om de tuinpotten te vullen met plantjes. Kan dit nu al of is het 's nachts nog te koud? Zo ja, welke plantjes zijn dan nu het meest geschikt??
    Laat de zon maar komen ... ik heb er zin in!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heb niet zoveel verstand van planten maar denk dat je nog wel moet uitkijken snachts met lichte nachtvorst.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik geloof dat je voor perkgoed beter kan wachten tot IJsheiligen voorbij is.

Misschien een tip voor volgend jaar: voor de winter bollen planten. Mijn voortuin staat vol met krokussen, zag nog ergens een narcis en natuurlijk sneeuwklokjes. Altijd weer leuk, dan heb je evengoed bloemetjes en al voor de echte lente.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Viooltjes, primula's en belle kan nu makkelijk.

De rest even wachten tot ijsheiligen is geweest. ivm de vorst.

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Viooltjes, kunnen al wel, die kunnen wel een beetje kou doorstaan, bij intratuin zijn ze nu in de aanbieding, en ook op de markt worden ze al aangeboden.

6. labrador

labrador Fanatiek lid

16 dec 2010
    2.343
    0
    36
    ik heb net viooltjes en primula's gepoot.
    Deze kunnen tegen lichten vorst.

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ìk heb de bollen hier voor de winter al gepoot, alles komt nu omhoog, echt zo leuk :D

Misschien voor volgend jaar een idee ?

8. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Bedankt meiden! Dat van die bollen ga ik zeker onthouden ... als ik het niet vergeet ;) Hihi!

Dan worden het toch viooltjes denk ik. Die vullen zo lekker op!!

Gezellig!

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Zou ff wachten tot na de ijsheilige. Mijn vader is hovenier en raad het nog echt af.

10. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Viooltjes inderdaad! ik heb ze ooit jaren geleden in mijn perkje gehad gingen dood hebben alles betegeld en nu komen er overal viooltjes door de voegen van de tegels groeien ;)
    en heb nog in de voortuin een pot waar de viooltjes elk jaar weer opkomen.. ijzersterk die dingen schijnbaar..

11. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    as zaterdag bij de karwei 10 violen voor €1,50!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh ik ben niet zo van het regelmatig vervangen van planten. Onze tuin heeft dan ook vooral vaste planten, die om beurten bloeien (met overlap).

Maar als je inspiratie op wil doen, dan kun je misschien even naar het tuincentrum gaan en daar rondlopen. Doe ik altijd als ik iets nieuws in mijn potten wil. ;)

13. Milalila

Milalila Lid

21 jul 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook reuze zin om die tuin weer een keer in te gaan. Lekker van het zonnetje genieten. Heb al jaren dezelfde tuinmeubelen, dus ga dit keer even flink uitpakken van m'n vakantiegeld, ha!

Heb deze
    exclusieve tuinmeubelen(jaja) gezien van het merk Fermob. En deze buiten meubelen van Philippe Starck vind ik ook heel gaaf. Lekker vrolijk en kleurrijk.

Ik ga zelf rozen planten. Heb al hele mooie gezien bij de Intratuin. Zondag wordt het mooi weer, dus zal in de loop van de week wel even langsgaan bij ze.

14. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Komen viooltjes elk jaar weer op?

Ik wil ook voor het eerst bloemetjes planten. Heb geen flauw ideehoe enwat :)

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

vaak zijn al die leuke perkplantje 1 jarige dus aan het einde van het seizoen gooi je ze weer weg..

vaste planten komen elk jaar weer terug

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je geluk hebt komen je viooltjes weer terug. Bij mij zijn er altijd wel een paar die het overleven.. ;)

Ik ga, denk ik morgen wat perkgoed halen. Ik wachte ook altijd tot na de ijsheiligen, maar Jitte is op 1 mei jarig en met een beetje geluk kunnen we dan lekker buiten zitten. (nu al 2 van de 3 jaar, zelfs in mijn kraamtijd hebben we buiten gezeten) Dan is het wel leuk als de tuin een beetje fleurig kijkt... Een paar mooie potten bij het tuinhek kijkt al meteen zoveel gezelliger!

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik poot ook altijd mijn bakken lekker vol met perkgoed in het voorjaar. Als ik tot ijsheiligen moet wachten vind ik het zo lang duren voor mijn tuintje lekker fleurig is.... ik gooi er elk jaar 15-25 tegenaan om mijn bakken lekker te vullen en ik poot ieder jaar veel bollen in de tuin en de eerste komen nu al weer op. LAat dat voorjaar maar komen!

ik zag net staan op een site dat er afgeraden wordt om in volle grond te poten, dus bakken kan dan wel.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    indd bloembollen ook altijd leuk! Mn hyacinten staan al bijna in bloei! Alleen nog kleur erop..

19. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wat je ook in je bakken kunt doen, en wat niet zo link is als perkgoed (ivm vorst) zijn bolletjes in potjes, hier zijn ze 1euro of 4 voor 5euo, heb je lang plezier van.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier heb ik violen in de bakken gedaan en ik heb blauwe druifjes en narcissen gekocht en die in mijn potjes gezet. Ook had ik vorig jaar in mijn bakken lentebollen gepoot en die komen nu allemaal mooi op. Zo is de tuin toch lekker fleurig.

Deel Deze Pagina