ik zeg er wel altijd bij dat het een momentopname is..bij twijfel gewoon nog eens een foto maken wanneer er ook echt iets gevoeld word bijv.
Er staan drie enorme (!) beren op die kast. Zou jij die gezellig vinden als je net zo groot bent als die beren en ze kijken de hele tijd naar je?
erg interessant dit topic, ik heb alle pagina's doorgelezen!!!!! dit soort dingen interesseert mij altijd heel erg, waarom: als klein meisje durfde ik niet met mn rug naar de open kant van mijn bed te liggen (mijn bed stond tegen de muur en durfde dus niet mijn gezicht naar de muur te draaien. Dit omdat er altijd aan de andere kant van de kamer een oude man stond. Hoe vliche het ook klinkt: donkergroene kniehoogte jas, visserhoed met van dat oud geel en donkergroen. Een lange man! Hij stond daar altijd maar te staan: bewoog niet, zei niets maar keek mij altijd recht in mijn gezicht aan. Ik geloof dat ik die man tot ongeveer mijn 11e of 12e jaar heb gezien. JAREN!!!! Later (toen mijn eigen opa overleed, en ik al op mijzelf woonde) kwam ik bij mijn moeder thuis en had ze een foto van een man in de kast staan. Ik kreeg kippenvel maar ook een warm gevoel tegelijk! Die man was die man die altijd (iedere nacht) in mijn kamer stond. Dit bleek de vader van mijn opa te zijn. Ik denk dat ik mij ervoor afgesloten heb, onbewust. Mijn middelste dochter wil vanaf haar geboorte af aan niet slapen! Niet in ons oude huis en ook niet in ons nieuwe huis. Ze durft gewoon niet naar bed toe! Wordt snachts gillend wakker en wil bij pappa en mamma liggen. Daarbij krijgen wij haar soms niet rustig en is ze echt helemaal panisch. We weten niet wat het is.... vorige week was ik bij mijn moeder (woont ver weg zien we niet al te veel), heeft ze een foto van mijn opa in het raamkozijn staan. ik zelf heb geen foto van mijn opa. Omdat ik mij nog kan herinneren van die man in mijn kamer dacht ik; laat ik eens kijken hoe ze op die foto reageerd. Ze had deze nog nooit eerder gezien... Ik vroeg haar: weet jij wie deze meneer is? JA!!! zei ze, dat is de meneer die altijd mijn kast mooi doet maken (mijn opa schilderde en behangde veel voor familie en kenissen). Ik stond perplex. Nu heb ik haar gezegd dat als deze meneer (mijn opa dus, de vader van mijn moeder, de zoon van die man die ik altijd zag) ziet ze best mag zeggen dat hij weg moet gaan omdat ze wil slapen. Het werkt niet! Ze loop nu, as we're speaking, nog steeds rond. doodmoe maar niet willen slapen. Ik weet het niet meer!!!!!!!!! Na 2 jaar 6x op een nacht je bed uit en een huilbaby en nu overgevoelig kind te hebben zit ik op mijn uiterste! zouden jullie iets kunnen met foto's van haar oude kamertje, of een foto van haarzelf of mijn opa???
Misschien de nuchtere aanpak? Zeggen dat jij ze niet kan helpen, dat ze boel verstoren en of ze alsjeblieft weg willen gaan? Of zelf boos worden? Misschien moet je meer een instelling hebben, dat het JOUW huis is en dat het nu klaar is? Hard tegen hard? Ga even lekker ergens anders lopen flikkeren. Misschien vinden ze het wel leuk dat je bang bent, weet jij veel, echt veel meer dan angst aanjagen doen ze toch niet.
kan dat in jezelf of moet je het echt hard uitspreken? wil mijn dochter niet bang maken omdat mamma boos wordt.... snap je?
Weet ik veel. Trust your guts! Een inbreker zou je toch ook niet lief vragen of hij alsjeblieft weg wilt gaan? Ik geloof hier helemaal niet, maar ik zou pislink zijn als ik zoiets uberhaupt had. Opt*fen met dat sixth sense gezeik en uit mijn huis.
Je kan het ook gewoon in je hoofd uitspreken hoor Persoonlijk ben ik er meer van om wanneer je je dochter naar bed brengt gewoon aan te geven van dat ze gaat slapen en of hij zich niet wil laten zien omdat ze er zo onrustig van word. Of: dat je het prima vind als hij even een kijkje neemt,maar dan wel graag op een manier dat zij er niet angstig van word. Het is best mogelijk dat ze niet zozeer opa eng vind,maar wel zijn kleding bijv. Als het meest simpele niet werkt kun je altijd nog verder kijken,toch? Verder kun je om je dochter een witte bol/cocon visualiseren als je haar in bed legt.ontzettend vaag,ik weet het,maar het wil nog wel eens helpen.
ja rustig meiden eindelijk een keer heb gevraagt of ze me even een nachtje met rust konden laten hihi
Flowertje: op je eerste foto links boven in de hoek. Ik geloof niet dat het goedaardig is..... Ik zou dat huis laten reinigen? Brrrr...