Was ruikt niet lekker meer

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy1611, 30 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Normaal gesproken ruikt je wasgoed altijd zo lekker als het net gewassen is en je het uit de wasmachine haalt. Het maakt niet uit wat voor merk wasmiddel/wasverzachter ik gebruik..het ruikt gewoon niet lekker meer, een beetje zoals verstikking ruikt.

Wij hebben een Siemens die nog geen 2 jaar oud is dus daar kan het niet aan liggen toch?

Iemand tips?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Misschien iets in je filter of de afvoer naar het water?
    Kan door de water hardheid komen of zo iets...

3. Amle

Amle Niet meer actief

Ik kan al vanaf het begin van mijn zwangerschap niet tegen de geur van wasmiddel; maakt niet uit welk merk. Ik heb nu Neutral gekocht; zonder geur- en kleurstoffen. Ook hier vind ik een luchtje aan zitten, maar dat overleef ik wel.
    Misschien dat jij hier ook last van hebt?
    Anders zou ik niet weten wat de oorzaak kan zijn; water, afvoer?

Gr. Elma

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik laat de wasmiachine wel eens draaien met wasmiddel zonder was erin.
    Machine een schoonmaakbeurtje geven haha.
    Misschien dat eens proberen?

5. Niet meer actief

Bij mij wil er wel eens troep en haren enzo tussen de rubbers van het deurtje gaan zitten, en dat geeft dan ook een stank, vooral als daar ook nog eens een beetje water blijft liggen. Nu maak ik die regelmatig schoon, misschien kan je daar ook even naar kijken.

Liefs, Tanya

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    had ik ook, en toen onze machine kapot was kwam er een monteur, en die vertelde dat dat kwam vanwege vetluis :( dat krijg je doordat je tegenwoordig met veel wasmiddelen op lagere temperaturen kan wassen. maar je moet zeg maar 1x in de 2 weken een kookwas draaien. en de vloeibare wasmiddelen waren volgens hem ook niet goed, niet goed voor je machine, doordat er bepaalde enzymen inzitten of niet inzitten dood dat niet alle bacterien, en kan je daar ook niet mee op 90 graden wassen. ik was nu al een tijdje weer met poeder (ariel en omo) en heb geen last meer van geurtjes, en die vettigheid tussen de rand is ook weg.
    mijn was ruikt weer naar de geur van frisse was, en lekkere waspoeder. en niet die lijken lucht.

ik had dit al vaker gehoord, maar dacht dat hetniet waar was.
    maar als monteurs hier mee komen, dan zullen die het toch wel weten.
    vloeibaar schijnt ook slecht te zijn voor je pomp.
    succes met je was.
    en mischien even een paar kookwasjes draaien

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Noura. is goed om te weten zeg!
    Vanaf nu ga ik ook een kookwas draaien per week!

8. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    was je weleens je was op 90 graden?
    ik geloof dat je dat 1 keer in de maand een keer moet doen.
    anders gaat idd je was niet zo fris meer ruiken.
    succes.

groetjes susanne

9. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Wat ik altijd doe is 1x in de maand het zeepbakje van de wasmachiene goed uitspoelen en in de vaatwasser. (Anders nacht in soda weken) En een 90 graden was draaien zonder was en ook met soda!
    Werk perfect tegen schimmel ed.

Groetjes, Mirelle.

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Wat de anderen ook al zeggen: er kan in die rubbers wat schimmel blijven hangen en dat gaat niet weg als je altijd op 60 graden of lager wast. Dat heeft niks verder met de wasmachine te maken. En idd 1x per maand een was op 90 graden en ik heb er in ieder geval geen last meer van (zelfs niet met mn zwangere neus) ;)

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goed om te weten dames. Thanks :)

Kwebbel

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Toevallig had ik het hier gisteren met de neef van mijn vriend over. Die zit namelijk in de wasmachine business. En ik heb ook last van zo'n muffige geur als de was klaar is.

Hij vertelde dat je idd af en toe een lege trommel op 90/95 graden moet draaien, het zeepbakje openzetten en zodra hij water geeft, gooi je er een liter schoonmaakazijn bij. Het hele programma laten afmaken en geen wasmiddelen meer in gelvorm gebruiken maar gewoon de ouderwetse korreltjes/poeder. Ook is het heel erg slecht voor de leidingen ed om wasverzachter te gebruiken, dus helemaal niet meer of alleen af en toe gebruiken.

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Regelmatig een kookwas draaien, poeder wasmiddel en ontkalken is mij gezegd bij dezelfde klachten een tijd geleden ;)

14. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    En de trommel niet te vol proppen helpt ook! :)

15. 101

101 Lid

31 dec 2006
    65
    0
    0
    hoi hoi
    bij mij lag het gewoon aan het soort wasmiddel (was gewoon huisnaam van de winkel).
    daarna geen last meer gehad die koop ik dus nooit meer :)

16. mieka

mieka Lid

26 okt 2006
    37
    0
    0
    Van HG hebben ze wasmachine reiniger die je een wasbeurt moet draaien, reinigt de binnenkant, misschien werkt t.

succes

17. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Thanks voor de tips!Heb hier ook last van ga morgen gelijk een was doen op 90gr.Zo leer je nog eens wat ;)

Liefs,Claudia

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    vind ik beetje onzin , ik was al jaren eigenmerk :)

nee het zijn vaak de wasalgen en vetten idd omdat er bijna niet meer met kookwas gewassen wordt

dit tast je trommel aan (vetlaag) en de afvoerslang en dit geeft die geur , mij adviseerde ze 1x in de mnd op 90 graden een trommeldraaien zonder was met 2 handen soda

succes

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, en als je wel een van die strepen op je was hebt, dan is dat geen restjes poeder maar die vetluis dus. sinds ik het advies van de monteur heb opgevolgd, daar geen last meer van gehad.

20. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad, het beste is om 1x per maand een lege trommel te draaien bij 90 / 95 °C. Je kunt er wat soda bijdoen en evt. een scheutje (paar druppeltjes, anders schuimt het over) allesreiniger.
    Vaak is het probleem dat er teveel met vloeibare wasmiddelen is gewassen op te lage temperaturen.
    De wasmachines van tegenwoordig nemen ook minder water (zuiniger!) dan vroeger. Ikzelf gooi er altijd 4 Liter extra water bij en zet de machine op extra spoelen.
    Vergeet ook niet de afvoer schoon te maken, als ik de machine schoolspoel, gooi ik ook een scheutje chloor in de afvoerput.

Deel Deze Pagina