ik zal beginnen bij pakjesavond vorig jaar... mijn vriend en ik waren toen ruim een half jaar samen... zijn moeder had ik toen nog niet zo vaak gezien,dus hebben we met haar toen niks met de sinterklaas gedaan! maar zijn zus had ik wel al een leuk kontakt mee... we hebben toen pakjes avond hier gevierd met mijn 2 zoontjes(10 en 7 jaar,uit vorige relatie) en het dochtertje(4) van mijn vriend zijn zus (+zus).. haar dochtertje is mijn vriend zijn pete kind... wij hebben toen(in mijn ogen) een behoorlijk bedrag uitgegeven aan de kadoos...al vond ik het bedrag wat door mijn vriend besteed werd aan het kado voor zijn nichtje aan de hoge kant.. nou alles leuk gevierd hier...alleen zijn zus had helemaal niks gekocht voor mijn kinderen...al was het maar een pakje stiften van de wibra... maarja oke ik had zoiets van ze kan het mss niet besteden,dus ik begrijp het wel..(ze heeft het ook niet zo breed) later hoorde ik dat ze het kado voor haar dochter dus bij mijn vriend 'besteld' had en er dus ook van uit ging dat hij het dus voor dr dochter zou kopen! ook had ze zelf best een duur kado gekocht voor haar... toen had ik al zoiets van...hmm waarom niet iets kleins voor mijn kids? maarja verder niet meer echt druk om gemaakt...had zoiets van ze zal het volgend jaar wel doen en dan spreken we gewoon een bedragje af zodat de kadoos toch een beetje gelijk blijven! inmiddels is het dus al volgend jaar... ik hoorde laatst van mijn vriend dat zijn zus idd een kleinigheidje heeft gekocht voor mijn kinderen....leuk dacht ik,ze horen er nu toch gevoelsmatig bij.... nu kwam laatst alleen me schoonzus met een verlanglijstje aan voor dr dochter en de prijzen waren/zijn toch een stuk hoger dan wat zij besteed heeft! terwijl ze weet dat wij dit jaar ook heel moeilijk zitten financieel....zelfs nog moeilijker dan haar...maar op de een of andere manier verwacht ze gewoon dat wij het toch kopen! mijn vriend zei gelijk ja hoor is goed dan koop ik dat voor dr... ik heb toen mijn mond gehouden(meer omdat ik stom verbaasd was om zijn reactie,terwijl hij weet hoe we er financieel voorstaan) maar toen we thuis waren was ik woest!! ik probeerde hem i.e.i uit te leggen dat hij toch minstens even had kunnen overleggen met mij en over het te besteden bedrag en dat ik vond dat ik vond dat ieder kind iets voor hetzelfde bedrag moest krijgen en niet een het dubbele (of 3x) als de andere 2.. en dat we een 3de op komst hebben waar we het geld ook nog hard voor nodig hebben! maarja het is zijn pete kind was het enige wat er uit hem kwam!!:x ik hem uit gelegd dat ik ook een petekind heb bij mijn broer en dat wij gewoon een eerlijk bedrag afspreken ...VOOrAF!!) de dag erna waren we bij zijn moeder...(mijn sm dus) en toen ben ik echt heel boos geworden op hem toen we het dus over pakjesavond hadden...het zat me zooo hoog dat ik alles eruit flapte....was dus niet me bedoeling het bij haar erover te hebben maar ik hield het niet meer...de stoom kwam me uit de oren:x gisteren belde zijn zus me op....me schoonmoeder had het haar verteld... ze vond het niet leuk dat ik achter haar rug om (bij me sm dus) erover gehad had....begrijpelijk...heb ook me excuses aangeboden,want het was ook niet de bedoeling........,maar was het zooo zat dat ik ik mss wel hoopte dat zij wel zou doordringen tot me vriend maarja nu komt het.... ze zei dat ze het niet begreep,want zij had immers wel wat gekocht voor mijn kids en aangezien mijn kids niks van haar waren was ze het ook niet verplicht!! haar dochter was tenslotte wel familie(en petekind van mijn vriend) dus vond ze dat mijn vriend het min of meer wel verplicht was! ik was met stomheid geslagen!!!! oke als je via bloedband bekijkt...NEE dan zijn mijn kids niks van haar! maar..haar dochter ook niks van mij!!! en toch doen wij wel aan pakjesavond voor haar mijn zoons zijn wel de stiefkinderen van mijn vriend...de halfbroertjes van de baby in mijn buik...die weer een nichtje wordt van haar dochter!! ze heeft me hier echt mee gekwetst....dit raakt je toch in je moederhart he.....zeker als je op deze manier maar weer eens duidelijk wordt gemaakt dat je kids buiten de boot vallen!! het gaat toch niet om de bloedband!!!!! wij zijn een gezin...ook al zijn het niet echt vader en zoons in vlees en bloed,maar ze houden wel heel veel van elkaar,das toch belangrijker!!!
eehm oke, en wat zegt jou vriend hiervan?? Ik zou dat namelijk ab-so-luut niet pikken. hij heeft toch gekozen voor jou en daar behoren jou kids ook bij!! Hij heeft daar dus ook rekening mee te houden, het komt op mij een beetje over alsof hij zijn familie voortrekt, voor zijn gezin..
nou in eerste instantie vind ik het inderdaad helemaal niet netjes van je dat je het alleen bij sm zo erg hebt geuit en niet naar je schoonzus toe... verder zou ik echt zo kwaad zijn. Ik zou de hele sinterklaasavond afblazen en het alleen met mijn gezinnetje vieren. Verder had ik het mijn vriend op laten lossen. Zijn zus gedraagd zich als een achterlijke, mag hij het oplossen ook.
ik zou dat dus ook niet pikken.. mijn zoons zijn ook niet van mijn man, maar als ik merk dat er door andere familieleden onderscheid gemaakt word tussen de wel bloedbandkinderen en de nietbloedbandkinderen is het bye bye schoonfamilie... en als ML dan ook nog iets zou durven stamelen van petekind etc... en dus niet opkwam voor mijn kinderen.. mocht die aanschuiven bij zijn familie.. tis mij en kids... en niet alleen mij... en de kids half he.
wil wel ff zeggen dat ik van me schoonzus houd als van een 'echte' zus...ik kan normaal ook goed overweg met haar en daarom doet het me ook zo'n pijn dat ze dit gezegd heeft! en idd...het is het hele pakket (mij en de kids) of niks!!!
tja als ze helemaal niks van haar zijn, waarom dan sinterklaas vieren samen? De kinderen van mijn vrienden zijn nog wat voor mij! En kinderen zijn kinderen en iedereen gelijk! ik vind niet dat er onderscheid gemaakt kan worden! Zie als het zo is dat er paar euro verschil in zit! prima! Maar toch niet 3x zoveel. gr brenda
snap nooit zo goed waarom mensen voor elkaars kinderen kadootjes kopen? Waarom niet gewoon ieder voor z'n eigen kids. Dan koop je wat je zelf leuk vind voor je kids en besteed je het bedrag dat je zelf kiest. Krijg je ook geen scheven gezichten. Je kan dan hoogstens een aantal kadootjes of zo afspreken zodat niet het ene kind 1 kado krijgt en de ander 15. Verder vind ik het een erg lompe reactie van je schoonzus. En ik zal dan toch echt niet de hele verlanglijst gaan halen. Wat m'n man er ook over zou zeggen, je gaat toch samen over de uitgaven? Of hij moet echt met een goed argument komen, maar dat kan ik me niet voorstellen in dit geval.
dat was dus ook mijn mening !! met mijn broer en schoonzus hebben we gewoon afgesproken dat niemand iets doet omdat het anders te duur wordt ik geef ook liever mijn geld aan me eigen kids uit dan dat ik op hun moet beknibbelen(nog meer) zodat er voor zijn nichtje ook een (duur)kado gekocht kan worden zeker als ik het al niet breed heb geef ik het liever aan me eigen kids uit zijn zus is ook gewend dat haar dochtertje in het middelpunt van de belangstelling staat aangezien zij het enigste kleinkind/nichtje was gedurende 4 jaar... ze werd/wordt ook echt op handen gedragen...oa omdat ze 5 dagen voor het overlijden van hun (mijn vriend+zus) vader geboren is
wat belachelijk!!!! Hier ook eentje doe altijd de meest belachelijk duure cadeaus voor zn petekindje kocht terwijl hij het geld helemaal niet had. Maar goed dat moest die toen lekker zelf weten. Nu hebben we zelf een dochter en dan ga je automatisch niet over dat bedrag heen, en hij is zowiezo nogal van de duure dingen en ik niet dus ik tem dat wel een beetje Ik zou in jou geval denk ik helemaal niet gaan. Ik ben heel makkelijk in dat soort dingen en het boeit mij echt niet of ik wel of niet de lieve vrede moet bewaren. Als MIJN kinderen als 2e rang worden gezien houd het al snel op Suc6 meid, tis niet leuk!
Ik zou dan heel gemakkelijk zijn en lekker pakjesavond met mijn kind thuis vieren zonder sz ed erbij. En wat iemand anders hier al neer zette mijn man het lekker laten oplossen.
Ik zou denk ik ten eerste eens een goed gesprek aan gaan met je man. Over hoe zijn zus jouw kinderen ziet en hoe zeer dat dat jou doet...want die woorden zouden hem ook pijn moeten doen. Zorgen dat je man aan jou kant komt te staan en dan nog een keer het gesprek aangaan met je schoonzus. Haar kind is niks meer als jou andere kind. En je bent zwanger betekend datt dan ook dat dat kindje wel grote dure cadeaus gaat krijgen van haar? En ik zou per direct stoppen met het vieren van Sinterklaas samen met hun. Lekker je geld besteden aan je eigen kids zonder gezeik.
Dit is wel heel erg, ja. Ik zou ook niet weten hoe je het aan moet pakken. Ik vind dat het niet jouw pakkie an is, maar dat van je vriend. Misschien kun je het sarcastisch zeggen, door bijvoorbeeld te zeggen van: - Goh, ik heb begrepen dat je met vaderdag niks krijgt van D. en M. - Hoezo niet? - Nou ja, je zus heeft wel heel duidelijk gemaakt dat het geen familie van jullie is. Of je verlaagt je tot haar niveau en gaat ook nooit meer naar haar toe, op verjaardagen, van haar of haar kind. En dat soort dingen. Alleen dat is wel net zo slecht EN niet leuk voor je vriend EN niet leuk voor haar kind EN je moet misschien lang wachten tot het weer eens een keer zover is EN misschien snapt ze die hint niet eens. Waarom probeer je je vriend niet te overtuigen om het volgende te doen? - Stel één bedrag vast wat jullie te besteden hebben. - Deel dat door 4 en dát is het bedrag wat er voor elk kind besteed wordt. Als dan blijkt dat alles van haar lijstje te duur is, ja dan is dat maar zo. Of misschien wil je een andere verdeelsleutel afspreken met je vriend. Bijvoorbeeld delen door 11 en dan x2 voor zijn nichtje en x3 voor jullie kids? Of stel voor dat het dan ten koste gaat van zijn kerstcadeau of zo.... Het moet in elk geval ZIJN probleem zijn, niet het jouwe.
Nou ik zou dus ook alles afblazen. Ik zelf heb ook een kind (van ex vriend) en kindje van vriend nu. ik zou er ook niet tegen kunnen als er verschil gemaakt werd. of het nu om je schoonzus haar kinderen gaat of wat dan ook ze horen er bij. en je vriend heeft voor jou gekozen dus ook voor je kinderen, dus ik vind wel dat hij dit moet oplossen, en dan ook niet over jou rug moet laten gaan, maar dat is mijn menig. ik zou het hele sinterklaas feest niet door laten gaan, en gewoon fijn onder jullie gezin en een leuke dag van maken. Ook al doen jullie per kind 5 euro, maar verschil maken kan gewoon niet vind ik.
Wat een rotopmerking zeg dat jou kinderen niks van haar zijn. bekijk het dan ook maar met je sinterklaas zou ik zeggen vorig jaar liep het ook al niet geweldig en nu zal je er met een naar gevoel bijzitten. Ik zou er wat leuks van maken met mijn eigen gezin. (die man van je een schop onder zijn kont geven hij hoort wel op te komen voor jullie)
mijn vriend heeft nog niet kunnen reageren...ze zei het me nl toen ik haar aan de telefoon had....al had hij haar vandaag wel kunnen terugbellen daarover...
nou lekker is dat zeg! zij komt met een verlanglijstje voor haar kind..... ik zou niet eens meer sinterklaas samen met hun willen vieren. Als ik dit zo lees vind ik dat je vriend maar eens een keuze moet maken! vind het echt belachelijk en ook niet meer als normaal dat je je bij je sm uitte... bedoel het zit je zo hoog! en nu weet zij ook hoe je erover denkt.
Heb je al tegen haar gezegd dat die opmerking dat jouw kinderen niks van haar zijn je kwetst? Ik kan me goed voorstellen dat je erg boos was/bent hoor. Wij vieren Sinterklaas en hebben met de grote kinderen en volwassenen lootjes getrokken (met max bedrag!), daarnaast koopt ieder stel nog een extra cadeautje voor alle kids. Mijn ouders komen ook en de kinderen van mijn man zijn hun kleinkinderen eigenlijk ook niet, maar ze accepteren ze volledig als familie! Ze horen er toch zeker ook bij! Ik zou in ieder geval ook eens een hartig woordje met je vriend wisselen. Hij moet ook duidelijk hebben wat dit met je doet en als je geen/weinig geld te besteden hebt, is het dan reeel om dit aan een petekind uit te geven, terwijl je er zelf voor gekozen hebt om een gezin te beginnen met iemand die al kinderen heeft? Bedoel het niet lullig ofzo hoor, maar ik wist ook van tevoren dat mijn man 3 kinderen heeft en ik heb er voor gekozen om een relatie met hem te beginnen. Dan kan ik toch later ook niet zeggen van laat maar zitten, andere familie is belangrijker?