Kinderopvang toeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurf1985, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Sorry,waarschijnlijk het zoveelste topic over de kinderopvang toeslag.
    Maar ik weet het even niet.

Zojuist heb ik een wijzing doorgegeven voor 2012,datum 31-12 ingevuld.
    Volgens het gastouderbureau zou ik x bedrag zelf moeten betalen,zij heeft me alles uitgelegd hoe ik het moest doen.
    Alles netjes ingevuld,maar volgens de belastingdienst krijg ik meer terug?

Met een proefberekening wist ik wat ik ongeveer zou krijgen,maar eenmaal de wijziging ingevuld,zegt de belastingdienst dat ik meer terug krijg.
    Nu zag ik bedragen staan die ik krijg omdat ik alleenstaande moeder ben.

Moet ik hier iets mee doen?
    Ik ben bang dat ik straks veel te veel terug krijg en na afloop een hoop zelf kan bijleggen.. Help?!

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Zou morgen even de belasting bellen om te vragen of het klopt omdat je alleenstaand ouder bent..

Ik kan je helaas niet verder helpen..

3. Smurf1985

Misschien is dat wel een goed idee ja.
    Gewoon even bellen om te vragen hoe dat kan.
    De proefberekening is natuurlijk wel een standaard berekening.
    Beter het nu te weten dan achteraf met een leuke (not) verrassing te staan!
    Bedankt!

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Als je een wijziging per 31 december hebt doorgegeven, heb je waarschijnlijk het wijzigingsprogramma voor 2011 gebruikt? Daar kan het dan aan liggen dat je een heel andere berekening krijgt. In het wijzigingsprogramma 2011 is geen rekening gehouden met de wijzigingen die in 2012 doorgevoerd gaan worden.

5. Smurf1985

Dat zou natuurlijk kunnen,maar volgens mijn gastouder bureau moest ik de datum zetten op 31-12 omdat je nog niks kunt invoeren voor 1-1
    Nouja,toch maar even bellen,want dan hoop ik dat de belasting het automatisch doorberekend voor 2012.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor 2012 moet je inderdaad het programma van 2012 gebruiken en die komt waarschijnlijk volgende week online.

7. Smurf1985

Kijk,dat is handig om te weten!
    Hopelijk kan ik dan alsnog een wijziging sturen.. heb er net tenslotte al 1 weg gedaan.. oeps!

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb een aantal weken geleden ook een wijziging per 31-12 doorgevoerd, omdat ik niet wilde wachten op het programma van 2012. Sowieso belachelijk dat dat programma pas zo laat online komt trouwens.

Maar bij mij gaat het om een stopzetting, dus ik vond het niet zo'n groot probleem. Ik krijg nu alleen voor de 31e geen toeslag en moet iets van 23 euro terugbetalen. Maar als het bij jou een wijziging is voor volgend jaar (bv meer uren of ander uurtarief) zou ik het zodra het programma voor 2012 er is invullen. Want nu wordt de verandering berekend voor dit jaar (ok, alleen de laatste dag van het jaar, maar toch) en dat kan inderdaad andere resultaten opleveren.

9. Smurf1985

Bedankt voor je antwoord Daro.
    Ik wacht even af tot het programma voor 2012 beschikbaar is en ga eerst de belastingdienst eens bellen met de vraag of het kwaad kan,ik heb immers al een wijziging gestuurd.
    Dus we zullen zien!

10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Volgens mij kan het geen kwaad. Op de site van de BD staat dat als je nu wijzigingen aangeeft, je dit begin 2012 opnieuw doorgeeft. Ik heb vorige week gebeld met de BD en ze gaven aan dat ze overgaan op een heel nieuw systeem.

11. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Nou inderdaad! Bij ons is er iets foutgegaan met het LRK nummer en nu moet ik dus ook voor 2012 opnieuw aanvragen. Ik durf te wedden dat ik de 20e geen kot krijg. Da's al over 15 dagen en het programma is nog niet online..... Lekker bijdehand.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    oke, ik ben nu officieel een MUTS!!!
    Heb dus net een wijziging gedaan, omdat ik per 1-1-2012 wil stopzetten... maar dus met het huidige programma... ooooooo neeeee
    dus morgen weer aan de telefoon hangen, want ik wil dat ze deze wijziging gewoon negeren!!!

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    overigens toevoegen, ik heb meerdere wijzigingen gedaan dit jaar, en overzichtelijk wordt het er niet op!!! Ik maak er een behoorlijke zooi van!

Deel Deze Pagina