hier nog een sinterklaas ergernis!

Discussie in 'De lounge' gestart door truelove4ever, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    dit heb ik dus ook al tegen hem gezegd!
    ik geef liever ons geld uit aan ons eigen gezin dan op onze kids te gaan bezuinigen zodat haar kind ook een kado kijgt
    terwijl het kind al stontverwend word door familie etc.
    echt waar ze is 4 jaar en heeft zooooooooooo veel dat ze niet eens weet met wat ze moet spelen!!
    ze komt dus echt niks te kort

zijn zus had het ook nog over een barbie kamper van 70 of 80 euro...
    zegt ze ...tja als "naam" erover begint dat ze die niet heeft gekregen,kijk ik wel tegen de tijd dat ze jarig is(begin feb.) of ie mss afgeprijsd is naar 50 ofzo...want ze zal wel teleurgesteld zijn dat sint het niet gekocht heeft:$
    het kind is 4!!!!!!!!!!!:$

dus ik zeg nog tegen haar...leg haar dan uit dat sinterklaas ook niet alles kan kopen,omdat er nog meer kindjes zijn die ook een kadootje willen en ze niet alles kan krijgen wat ze wil!!
    dat ze het wel kan vragen aan de sint maar dat dat niet betekend dat ze het ook krijgt!!

jeetje wat wil en krijgt ze straks als ze 6/7 is een laptop????een blackberry?een lcd tv?

of ben ik nu gek???:(

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nee je bent niet gek.
    Verre van zelfs.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    70 of 80 euro?
    WTF?!?! :$
    Wij hebben meestal toch redelijk de ruimte om dure dingen te kopen, maar zelfs wij geven voor Sinterklaas of kerst niet zoveel uit voor onszelf of ons eigen kind! Belachelijk dat zij dat van jullie verwacht.

Maar net zo belachelijk dat jouw vriend daar gewoon in mee gaat.

Wat is hij van plan zijn eigen kinderen te geven? Of denkt hij soms ook dat zijn nichtje meer familie is dan jouw kinderen? Want als dat zo is, dan moeten jullie eens goed gaan praten, dacht ik zo....

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zo hey hier gaan je mama-haren toch wel even flink van overeind staan van zulke acties/reacties. Ik persoonlijk had alles afgeblazen. Lekker met eigen gezinnetje sinterklaas vieren en wat je vriend dan met zijn o-zo-belangrijke peet kind doet... zijn pakkie aan! Als je t zelf niet zo ruim heb met geld, gaan je eigen kids (en dus ook stiefkids!) voor. hoe dan ook. je gaat niet bezuinigen op je kids om een ander verwend kind een kado van 80,- te geven. Mag dan wel zijn peet kind zijn, maar stiefkids horen voor te gaan naar mijn mening, dat is je gezin. peet-kind is en blijft een kind uit een ander gezin en je eigen gezin moet in welke situatie dan op nummer 1 staan.

Succes meid! Hoop dat je ondanks alles, en wat je keuze ook zal zijn. Je een leuke sinterklaas heb dit jaar!

5. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    thnx voor jullie reactie
    maar wil toch ff iets rechtzetten

tis niet zo dat ze van ONS een kado van 80 euro vroeg,maar dat ze het zielig vond dat haar dochtertje dat kado aan de sint had gevraagd en niemand dit gekocht heeft,dus ook zijzelf niet...en haar dochter dus teleurgesteld zou zijn dat de sint dit dus niet bij zijn kado's heeft ziten...

maar dan nog vind ik het belachelijk duur...ze had kunnen vragen aan familie en vrienden (oma,ons,vriendinnen) of we wilden bijleggen zodat ze 1 duur kado kon kopen

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    :DEEeh misschien haar petetante maken van je dochtertje en haar dan volgend jaar een "verlang" lijstje overhandigen:D

Nee alle gekheid op een stokje, heel jammer voor jullie nichtje dat ze teleurgesteld zal zijn in sinterklaas maar zo is het leven nu eenmaal.
    Heel leuk en makkelijk dat ze een verlanglijstje maakt voor jullie maar als het niet in jullie budget ligt dan heeft ze gewoon pech.

Wel jammer dat (ik heb niet alles gelezen) je vriend geen tegengas durft te geven aan zijn zus.

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Jeetje wat een rotsituatie meid...
    Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn en lekker sinterklaas met je eigen kids gaan vieren.
    Ik zou het probleem inderdaad gewoon bij je vriend neerleggen...

Vind het zowiezo belachelijk dat er met Sinterklaas van die absurd dure cadeaus gegeven worden tegenwoordig.. en hoe leg je nou een kind uit dat iemand uit de klas van sinterklaas wel een duur cadeau heeft gekregen en hij/zij zelf niet.
    Volgens mij vinden van die kinderen van die leeftijd het bovendien leuker om 10 cadeatjes van vijf euro te krijgen dan 1 cadeau van vijftig euro!

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zow wat bruut! ik had het hele feest met hun afgeschaft en het lekker gevierd met jullie kinderen! en het geld wat normaal aan het petekind word gegeven lekker uitgeven aan jullie eigen kindjes! laat ze toch lekker voor wat ze zijn die egoisten! dat is toch geen sint feest meer als de een zichtbaar meer krijgt als de andere kindjes? kijk kinderen hebben geen benul van bedragen dus dat maakt niets uit maar als het op deze manier gaat tussen volwassenen zou ik daar meteen middenin springen en zeggen of het gaat zo en zo of we vieren het alleen met ons gezin en dan bekijk je het maar lekker met je sintfeest....

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het ook wel een lompe reactie hoor. Maar wat heb je dan tegen haar gezegd?

10. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik heb haar nog niet gezien/gesproken

11. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ow sorry ik las het verkeerd
    ik heb onderstaand tegen haar gezegd toen:

12. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    en wat haar reactie betreft wbt dat mijn kids niks van haar zijn....ik was op dat moment zoooo met stomheid geslagen dat ik er niks op gezegd heb maar dat komt nog wel......

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mag op dit soort momenten dus blij zijn dat mijn man zo'n krent is. die kreeg al hartverzakking toen ie hoorde dat dit sinterklaas kadotje 30,- was :p voor kerst nog een klein kadotje erbij zoeken, hij krijgt al een loopfiets (staat al 3maanden in de schuur te wachten op hem, hij was er nog te klein voor toen)

14. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Da's wel een botte reactie van je schoonzus zeg!.
    Zo hoort het idd niet te gaan.
    Als je het samen viert, is het wel zo eerlijk om voor alle kinderen voor ongeveer hetzelfde bedrag uit te geven.
    Tenslotte is het een kinderfeest voor alle kinderen.
    Ik vind het erg kwetsend.

Mijn man heeft geen broers en zussen, maar mijn schoonouders hebben vanaf het begin mijn oudste zoon(uit vorige relatie) geaccepteerd als hun kleinzoon en hebben nooit een verschil gemaakt. Dat zouden schoonzussen en zwagers ook niet moeten doen.

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dit bedoelde ik idd. Ben benieuwd wat je tegen haar gaat zeggen!

16. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Bah wat een egoist! Ik snap best dat je dat niet zomaar over je heen laat gaan. Hopelijk kunnen jullie er nog een keer goed over praten en uitleggen dat de kinderen gelijk zijn in jullie ogen en niemand meer of minder is doormiddel van een zogenaamde bloedband!

Hier ook zoiets meegemaakt. Wij kochten altijd kadootjes met de feestdagen voor de kinderen vande broer en zus mijn man, wij hadden zelf nog geen kinderen. Toen bekend werd dat wij een kind verwachtten , wilden zijn broer in eene niets meer aan de feestdagen doen met de familie. Altijd nemen, maar geven ho maar! Maar de andere kant kreeg wel nog steeds kadootjes... Wij hebben ons niet verlaagd en het jaar daarop gewoon de neefjes en nichtjes iets gegeven en als statement zijn broer en vrouw ook iets. Zij gaven zoals gezegd niets en stonden dus zelf voor paal.Prima!

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed dat je het hebt rechtgezet ;)

Sja sorry, maar dat is wel haar probleem. Iedere ouder moet alles voor het eerst leren, dus ook NEE zeggen. En in dit geval dus inderdaad ook iets verzinnen op zoiets.

18. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    aaaaaaaarrrgggggg.... nu word ik echt gek hoor...

mijn schoonmoeder was daarstraks hier en begon over de sinterklaas kado's..
    nu zei ze me dat ze voor mijn twee jongens een kleinigheidje gaat kopen,maar voor haar echte kleindochter (dus dochter van zus van mijn vriend)een duurder kado omdat zij dus haar echte kleinkind is!!
    zo zou ze dus ook voor het kind dat ik nu in mijn buik draag het volgend jaar ook een groter kado kopen,dan voor dr broertjes(mijn zoontjes dus)omdat dit ook een echt kleinkind is!!

echt ik ging bijna over mijn nek toen ik het hoorde...
    waarom moet er verschil gemaakt worden tussen de kids....waarom kunnen ze niet gewoon gelijk zijn en zo behandeld worden???(dit heb ik haar ook gezegd)......dit doet me gewoon zooo veel pijn he!!!
    ik zei al....en als ik nu geen kids uit voige elatie had en samen ook geen kids hadden en we hadden er een geadopteerd was die dan ook minder als zijn/haar nichtje omdat die ook geen bloedband heeft????maar kreeg er niet echt antwoord op

ik heb het mijn moeder voorgelegd en gevraagd hoe zij het ziet....ze vond het ook belachelijk om zo onderscheid te maken tussen de kinderen en zeker tussen broers en zusje

mijn vriend zei overigens ook tegen zijn moeder dat de kinderen voor hem allemaal gelijk zijn,maar durfde niet echt hard te reageren tegen zijn moeder

ik ben zoooo boos he!
    van mij hoeft het niet meer en vanaf volgend jaar doe ik niet meer aan sinterklaas met hun heb je ook dat gezeik niet!en kan er ook geen verschil gemaakt worden!!!

19. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    true...wees wijs meisje...bespreek t met je vriend...
    ik zou dr mee kappen ...echt...als je smoeder zoiets zegt over je eigen kinderen ... grrrr
    t was voor mij klaar geweest !
    maar bespreek t wel voor je stappen onderneemd...tis wel zijn moeder...hoe moeilijk ook

heb t ook meerdere keren meegemaakt...ben alleen nooit tussen man en zn familie gaan staan ... die keuze moet ie zelf maken

20. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    True, ik ben het helemaal met Diaan eens! Kom maar lekker voor je jongens op, zijn ze helemaal gek geworden!

Deel Deze Pagina