Mijn dochter is nu 8 maanden en al 4 maanden moet ik van iedereen aanhoren dat er nu toch zéker tanden in aantocht zijn, omdat ze gigantisch kwijlt en alles in haar mond stopt. ( lijkt mij doodnormaal babygedrag overigens) Maar tot nu toe nog geen spoor te bekennen hoor! Stiekem baal ik wel een beetje, ben bang dat ze straks tig tandjes tegelijk gaat krijgen en hier dus heel veel last van gaat krijgen. Moet ik me alvast schrap zetten???
Onze dochter is bijna een jaar en in de afgelopen 6 dagen zijn haar eerste 3 tanden doorgekomen , ik was zelf ook bijna 12 maanden toen mijn eerste tandje doorkwam. Dat er nu meerdere tegelijk doorkomen lijkt me niet veel erger dan een langere periode met steeds 1 of 2 tandjes maar dat zal misschien per kindje verschillend zijn. 8 maanden vind ik niet zo heel laat, dacht dat 6 maanden een gemiddelde leeftijd is voor een eerste tandje.
Mijn jongste was bijna 1 jr. toen hij zijn eerste tandjes kreeg. Boven, ook dat nog eens Mijn oudste was 7 maanden. Ikzelf was 15 maanden. En mijn vriend 4 à 5 maand. Dus nogal uiteenlopend hier.
mijn moeder roept al vanaf dat ze 6 maanden is dat ze tanden krijgt. Rode wangen en erg veel kwijlen. maar geen tanden te bekennen tot nu toe
Hier ook met 11 maanden de eerste en nu met 1,5 alleen nog haar hoektanden. Wel lijkt het alsof we vanaf 11 maanden echt continu tandjesgedoe hebben. De vlag gaat uit als het gebit compleet is.
Hier bij dochter ook nog geen tandjes te bekennen. Ze vroegen laatst op het cb of ik haar tandjes wel elke dag poets. Eeeeh nee.
Hier ook nog niks hoor. En 8,5 maand. Al maanden horen we dat er tandjes onderweg zijn, maar die zijn nog nergens te bekennen
Ikzelf was pas 18! maanden toen ik mijn eerste tandje kreeg.. Mees kreeg zijn eerste toen hij 12 maanden was.. nu heeft hij er 1,5 Verder nog niks in aantocht zo te zien... Ach, nog nooit een kindje met kunstgebit gezien
Ik snap je hoor! Iedereen zegt t maar en ondertussen niks te zien! Hier 1e tand met 10 maanden, nr 2 tm 7 in 2 weken tijd met 11.5 maand. Sindsdien een hoop kwijl en spuitluiers maar niks verder nog. Schijnt erfelijk te zijn he? Ik was ook laat en mijn moeder ook.
Mijn dochter kreeg ook 'laat' tanden. Met 9 maanden de eerste. Zij heeft van geen 1 tand last gehad. Dus zegt niks )
hier ook pas met 10 maanden! en nu met 14 maanden pas 8 tanden! ooit komt t gebit wel compleet, dan kan ie t dan meteen gaan wisselen hier nooit niet veel last van gehad, beetje jengelen soms maar of dat echt aan de tanden lag???