Kinderfeestje thuis voor jongen 5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jvs12, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aankomende zaterdag geeft mijn zoontje van 5 een kinderfeestje. We vieren het thuis.

Heeft iemand leuke en simpele ideetjes om te doen?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    dit hoort bij schoolgaande kinderen en pubers

3. p1982

p1982 Niet meer actief

vna hoelaat tot hoelaat vier je het?

cake versieren en op eten
    kados verstoppen en jarige knutselen
    knutselen
    oud hollandse spelletjes

4. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Onze zoon heeft bij zijn 5de verjaardagsfeestje een speurtocht gedaan.

Begin feestje: cadeautjes uitpakken ( kan ook in spelvorm).

Daarna iedereen plak cake versieren.

Daarna speutocht met onderweg spelletjes doen en een schat verstoppen in huis of in de tuin. (Spullen in grote big shopper doen en opweg. Wij deden: zaklopen, kloslopen, blik gooien, spek happen(papa of mama houdt een spekje vast op hoogte))
    Eindigen bij een openbare speeltuin in de buurt, kunnen ze nog ff lekker uitrazen. Daarna in de tuin of in huis de schat laten zoeken.
    Kids op de bank en film aanzetten, wij ondertussen patat en snacks bakken.

Zoonlief vond het geweldig en smeekte of we bij zijn 6de verjaardag hetzelfde wilden doen, want hij vond het zo gaaf! Dus bij 6de verjaardag hebben we hetzelfde gedaan, alleen andere route, hihi

Dit was zat voor een feestje van 3u lang.

Veel plezier zaterdag

5. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het feestje is van 14-16.30 uur

We gaan al op een leuke manier cadeautjes uitpakken, daarna gaan we cakejes versieren en dan houdt het qua ideeen wel op bij mij haha. Buiten is geen optie het wordt erg slecht weer.

Geef eens voorbeelden van oud hollandse spelletjes? heb geen sjoelbak of iets in huis, dus het moet iets zijn wat iedereen in huis heeft.

6. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw

Blikgooien en dan met plastic bekers ikea ofzo.
    Koek, snoep, spek happen,
    Rietjes voetbal (2 bakjes als goal, 2 kids met een rietje en dan een wattenbolletje)
    Twister
    Stoelendans

7. p1982

p1982 Niet meer actief

koekhappen
    spijker poepen
    blik gooien
    stoelendans

8. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden. Hier kan ik wel wat mee.

9. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Een ballon om je enkel en dan proberen elkaars ballonnen kapot te trappen. Degene die overblijft wint. Eventueel kun je nog briefjes in de ballonnen doen met een opdracht ofzo.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben afgelopen zaterdag de 5e verjaardag van onze oudste zoon gevierd met 5 vriendjes. Vanwege het slechte weer ook binnen gebleven.

We hebben spelletjes gedaan:
    - spekhappen
    - stoelendans
    - spijkerpoepen

We hebben koekjes gebakken; eenvoudig zandkoekjesdeeg maken, uitrollen en met uitsteekvormpjes koekjes maken.

De kinderen hebben ook gewoon met speelgoed gespeeld, we hadden de meubels aan de kant geschoven zodat ze lekker de ruimte hadden om met Playmobil en lego te spelen. 1 vriendje had lego cadeau gedaan en de kinderen hebben geholpen om dit in elkaar te zetten.

Tafelvoetbal gedaan en op het einde (laatste half uur) filmpje gekeken. Het was een superleuk feestje!

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Snoep happen vonden ze geweldig hier. Evenals koekhappen, ezeltje prik, spijkerpoepen. Maar ook gewoon lekker spelen met de lego en de kapla.

Misschien leuk om het in het thema van Sint en Piet te doen?
    -wie pakt het mooist een cadeautje in
    - wie kan het beste in de schoorsteen gooien
    - samen kruidnootjes bakken
    - knutsels in het thema

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mummie's maken van wc papier!
    Elkaar inrollen. Ooit gedaan toen mijn broer zijn verjaardag vierde en we hebbem de grootste lol gehad!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had verschillende spelletjes voorbereid. In zoverre dat ik er over had nagedacht wat we zouden kunnen doen en de spullen ervoor had klaar staan.
    - spijkerpoepen
    - voorlezen
    - spekhappen
    - blindemannetje
    - smarties vangen (opzuigen met een rietje)
    etc.

Uiteindelijk heb ik misschien de helft van de dingen gedaan. Ik heb de kinderen steeds laten kiezen wat ze wilden. En op het moment dat ze gewoon wilden spelen, waren ze lekker aan het spelen. Ze hebben zich prima vermaakt. Het was een herrie en een bende, haha. Maar ik heb persoonlijk liever wat lawaai en zotzooi en allemaal zulke koppies: :D:D:D:D:D:D Dan dat ik dingen heel strak organiseer en regelmatig met een kind zit dat geen zin heeft of dat ik ga stressen omdat het uitloopt of anders gaat dan ik wil.
    Dus als ze wat wilden kon ik de spullen die we nodig hadden zo pakken en het spel met ze gaan doen. En op het moment dat ze niet wilden, ook prima!
    Het voorlezen tussendoor was trouwens wel een heel fijn rustmoment, dus die zou ik je zeker aanraden!

14. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    Wat hierboven ook al gezegd werd is idd ook leuk: thema sinterklaas. Dan een speculaaspop versieren, sjoelen met pepernoten. Je hebt van die kant en klare pieten shirts die je kunt kleuren. Verkleden.. Etc etc.. Veel plezier!:)

15. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super leuke ideeen, hier ga ik zaterdag zeker iets mee doen. bedankt.

Deel Deze Pagina