Aankomende zaterdag geeft mijn zoontje van 5 een kinderfeestje. We vieren het thuis. Heeft iemand leuke en simpele ideetjes om te doen?
vna hoelaat tot hoelaat vier je het? cake versieren en op eten kados verstoppen en jarige knutselen knutselen oud hollandse spelletjes
Onze zoon heeft bij zijn 5de verjaardagsfeestje een speurtocht gedaan. Begin feestje: cadeautjes uitpakken ( kan ook in spelvorm). Daarna iedereen plak cake versieren. Daarna speutocht met onderweg spelletjes doen en een schat verstoppen in huis of in de tuin. (Spullen in grote big shopper doen en opweg. Wij deden: zaklopen, kloslopen, blik gooien, spek happen(papa of mama houdt een spekje vast op hoogte)) Eindigen bij een openbare speeltuin in de buurt, kunnen ze nog ff lekker uitrazen. Daarna in de tuin of in huis de schat laten zoeken. Kids op de bank en film aanzetten, wij ondertussen patat en snacks bakken. Zoonlief vond het geweldig en smeekte of we bij zijn 6de verjaardag hetzelfde wilden doen, want hij vond het zo gaaf! Dus bij 6de verjaardag hebben we hetzelfde gedaan, alleen andere route, hihi Dit was zat voor een feestje van 3u lang. Veel plezier zaterdag
Het feestje is van 14-16.30 uur We gaan al op een leuke manier cadeautjes uitpakken, daarna gaan we cakejes versieren en dan houdt het qua ideeen wel op bij mij haha. Buiten is geen optie het wordt erg slecht weer. Geef eens voorbeelden van oud hollandse spelletjes? heb geen sjoelbak of iets in huis, dus het moet iets zijn wat iedereen in huis heeft.
Blikgooien en dan met plastic bekers ikea ofzo. Koek, snoep, spek happen, Rietjes voetbal (2 bakjes als goal, 2 kids met een rietje en dan een wattenbolletje) Twister Stoelendans
Een ballon om je enkel en dan proberen elkaars ballonnen kapot te trappen. Degene die overblijft wint. Eventueel kun je nog briefjes in de ballonnen doen met een opdracht ofzo.
Wij hebben afgelopen zaterdag de 5e verjaardag van onze oudste zoon gevierd met 5 vriendjes. Vanwege het slechte weer ook binnen gebleven. We hebben spelletjes gedaan: - spekhappen - stoelendans - spijkerpoepen We hebben koekjes gebakken; eenvoudig zandkoekjesdeeg maken, uitrollen en met uitsteekvormpjes koekjes maken. De kinderen hebben ook gewoon met speelgoed gespeeld, we hadden de meubels aan de kant geschoven zodat ze lekker de ruimte hadden om met Playmobil en lego te spelen. 1 vriendje had lego cadeau gedaan en de kinderen hebben geholpen om dit in elkaar te zetten. Tafelvoetbal gedaan en op het einde (laatste half uur) filmpje gekeken. Het was een superleuk feestje!
Snoep happen vonden ze geweldig hier. Evenals koekhappen, ezeltje prik, spijkerpoepen. Maar ook gewoon lekker spelen met de lego en de kapla. Misschien leuk om het in het thema van Sint en Piet te doen? -wie pakt het mooist een cadeautje in - wie kan het beste in de schoorsteen gooien - samen kruidnootjes bakken - knutsels in het thema
Mummie's maken van wc papier! Elkaar inrollen. Ooit gedaan toen mijn broer zijn verjaardag vierde en we hebbem de grootste lol gehad!
Ik had verschillende spelletjes voorbereid. In zoverre dat ik er over had nagedacht wat we zouden kunnen doen en de spullen ervoor had klaar staan. - spijkerpoepen - voorlezen - spekhappen - blindemannetje - smarties vangen (opzuigen met een rietje) etc. Uiteindelijk heb ik misschien de helft van de dingen gedaan. Ik heb de kinderen steeds laten kiezen wat ze wilden. En op het moment dat ze gewoon wilden spelen, waren ze lekker aan het spelen. Ze hebben zich prima vermaakt. Het was een herrie en een bende, haha. Maar ik heb persoonlijk liever wat lawaai en zotzooi en allemaal zulke koppies: Dan dat ik dingen heel strak organiseer en regelmatig met een kind zit dat geen zin heeft of dat ik ga stressen omdat het uitloopt of anders gaat dan ik wil. Dus als ze wat wilden kon ik de spullen die we nodig hadden zo pakken en het spel met ze gaan doen. En op het moment dat ze niet wilden, ook prima! Het voorlezen tussendoor was trouwens wel een heel fijn rustmoment, dus die zou ik je zeker aanraden!
Wat hierboven ook al gezegd werd is idd ook leuk: thema sinterklaas. Dan een speculaaspop versieren, sjoelen met pepernoten. Je hebt van die kant en klare pieten shirts die je kunt kleuren. Verkleden.. Etc etc.. Veel plezier!