Hier ook enorm twijfelen ineens...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door baby90, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dames bedankt voor de reacties.
    Lees de berichten met tranen in mijn ogen, maar ze hebben wel mijn ogen doen openen. Wij kunnen inderdaad beter wachten.. tot er geen twijfel meer is. Reizen, een eigen huisje in een leuke wijk (liefst koop natuurlijk), een goede baan. Inderdaad, wij moeten eerst nog genieten met z'n 2en.. we zijn nog zo jong. Al is het voor een paar maanden, of voor 1 jaar of langer... Ik wil inderdaad geen stress hebben als ik eenmaal zwanger ben, qua huis, baan etc.
    Ik wist al jong dat ik moeder wilde worden, een jonge moeder! maar 't komt nu misschien niet zo goed uit.

Even over mijn eerste bericht dat ik eerder wil zijn dan mijn zus. Dat komt misschien raar over en ik wil dat even recht trekken.
    Ik was zwanger, ik had nu al moeder kunnen zijn! Mijn zus wil al een hele tijd graag kinderen en ik gun t haar van harte! Maar ik zie 't al gebeuren dat mijn zus binnekort stopt met de anticonceptie en meteen zwanger is en alles goed gaat. Ik gun het haar echt! Maar ik dan? Ik had nu ook mama kunnen zijn! Dat gaat behoorlijk pijn doen.
    Bedoelde dit meer, maar goed. Ik moet bij zoiets niet alleen denken aan mezelf, 't toekomstige kindje is 't belangrijkste en daar wil ik inderdaad een stabiele omgeving voor hebben.

Bedankt dames, jullie hebben mij de ogen doen openen:)...
    Ik denk dat ik hier niet meer zo vaak te vinden ben, en anders alleen bij de lounge enzo (als ik 't vol hou), we'll see.

2. me83

me83 Niet meer actief

is toch ook te begrijpen meid! je blijft altijd denken. wat als... maar helaas mocht het niet zo zijn..

als je over een jaartje zwanger word ben je ook een jonge moeder!

en miss kan je ondertussen wel genieten van een neefje of nichtje.. die als die vervelend is weer lekker bij ze eigen mama kan brengen..

het is ook niet raar als je wel hier blijft lezen en schrijven.. je hebt een wens,, daar mag je echt wel berichten over delen met meiden die in het zelfde schuitje zitten.. en je leest behalve de leuke dingen van moeder worden ook dingen die minder leuk zijn. tis allemaal geen rozengeur en manenschijn..

fijn dat alle meiden hier je hebben kunnen helpen met je twijfels en gevoelens.. voelt vast wat fijner en rustiger voor jezelf!

3. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    meid, ik snap heel goed je gevoel om jong moeder te worden. de kinderwagenkoorts is erg aanstekelijk ;) .er zitten ook zeker voordelen aan en als je eenmaal een kleine hebt denk je echt niet meer aan dat avondje uit, hoor. althans als je er echt klaar voor bent.
    wat mij het meeste opvalt aan je verhaal is dat je mij best onzeker over komt en het moeilijk vindt je eigen mening te vormen. ook heb je een wedstrijd gevoel met je zus. ik wil niet de psycholoog uithangen, maar misschien is het goed je eigenwaarde eens 'onder de loep' te nemen.
    ik was zelf ook best een onzeker meisje, wilde daarom misschien ook wel jong moeder worden. maar dat is niet de oplossing. als moeder sta je voor zoveel keuzes voor je kind en dan is het belangrijk dat je weet wat je wilt in het leven. ook; als je de aandacht van je kind nodig hebt voor jouw eigenwaarde, zal het kind dat snel genoeg door hebben en dan ben je zijn/haar speelbal ipv dat je hem/haar grenzen geeft in het leven en je kan laten zien wat eigenwaarde is, zodat je kind ook eigenwaarde krijgt en daardoor van anderen kan houden.

wat je al zegt: een huisje en financien zijn niet het belangrijkst en - naar mijn mening - die ene vakantie of avondje uit ook niet. wel dat je er voor de volle 100% voor gaat en je goed weet wat je wilt.

succes met de keuze.
    liefs

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Respect voor je keuze! Ik denk dat het de beste is.
    En tja, jong moeder? Dat ben je ook op je 23/24 denk ik! tegenwoordig worden veel dames pas laat zwanger (krijgen later de kinderwens)
    ZOrg dat je geen zorgen hebt! Dan gaat alles veel gemakkelijker. Stress is voor jou nietd goed maar al helemaal niet voor een kindje!

Ik snap dat de teleurstelling van de miskraam, en de pijn die daarbij hoort zwaar drukt. Anderszijds zeg je, ik gun het mijn zus, geniet er dan van om tante te zijn, en een huilend kind nog ff terug te kunnen geven aan de ouders en lekker jong te kunnen zijn! Jullie tijd komt! Echt!!

5. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

@Baby90:
    Knap hoor, dat je alles wat je voelt zo open en eerlijk hebt opgeschreven en om reacties vraagt. Dat getuigt echt van moed vind ik!
    Ik denk dat jullie een verstandige keuze maken. Ik snap als geen ander hoe sterk je gevoel is maar uiteindelijk wil je ook kunnen genieten van je zwangerschap. Hoe heerlijk zou het zijn als alle randvoorwaarden kloppen, huisje, stabiele baan etc. zodat je je alleen nog maar op je zwangerschap hoeft te richten.

Succes met alles!

Liefs
    Lizy

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dames bedankt! Jullie hebben helemaal gelijk! Mijn vriend en ik hebben gister avond even gepraat en we zijn inderdaad tot de conclusie gekomen dat wachten toch beter is. Hij had dit dus ook, zijn verstand twijfelde maar zijn hart zei juist ga er voor. Hij zei; ''aan de ene kant heb ik zoiets van, we willen t allebei en het komt allemaal wel goed. Aan de andere kant, is het uiteraard beter om te wachten tot we weer helemaal stabiel zijn''.
    Het zou af en toe wel moeilijk worden zwangere vrouwen te zien en kinderwagens.. Maar goed, het zou inderdaad fijn zijn als alle randvoorwaarden er zijn en ik me alleen hoef te richten op de zwangerschap. Dat geeft zoveel meer rust. Vind het wel zwaar kloten! Maar goed, mijn zus wacht ook zeker nog een half jaar of langer. Het zou natuurlijk ook geweldig zijn als we samen kunnen zwangeren:D maar dat zien we dan wel.

Nu eens na denken over de anti conceptie.. De pil staat mij echt niet aan, condooms zijn vrij duur en spiraaltje of prikpil zijn ook echt iets wat ik niet wil. Iemand nog suggesties?;)...

7. me83

me83 Niet meer actief

er is een mirena.. hoe dat precies werkt weet ik niet.. je kan ook kiezen voor een buisje in je arm.. die beschermt je ten alle tijden en je hoeft niet rekening te houden met elke dag bijv pil slikken.wanneer het buisje of mirena word verwijdert kanje daarna weer zwanger worden.

bespreek het anders even met je huisarts.. elke lichaam is anders en je geeft zelf al aan liever geen pil of condooms te gebruiken.. hij/zij heeft veel info en keuzes waaruit je kan kiezen en wat goed bij jou past.

succes!

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Vind ik ook! :)

Deel Deze Pagina