Hallo dames, Ik ben ff in verwarring. Ik zit al een aantal maanden op mjn menstruatie te wachten. Nu heb ik 3 weken geleden een echo gehad en daarop was te zien dat mijn eitjes ''klaarstonden''. Wat houdt dit in? Heb ik een eisprong gehad of hoeft dat niet per se? Ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld... Chila
dat was een goede vraag voor je verloskundige of je gyn geweest.. Je eitjes staan klaar, dus, klussen! En, als je eisprong is geweest, word je over ongeveer 2 weken (14 dagen) ongesteld!
Ik neem aan dat ze klaarstaan om te "springen". Als je een eisprong hebt gehad, dan wordt je op een gegeven moment ook ongesteld of je bent zwanger dan natuurlijk niet. Waarom heb je het eigenlijk niet aan degene gevraagd die de echo heeft gemaakt?
Dat had ik inderdaad willen vragen maar dat ben ik op dat moment dus vergeten! Achteraf dacht ik van dat had ik nog moeten vragen maar helaas vergeten
Als 3 weken geleden je eitjes klaarstonden is het nu te laat om te klussen Ik zou een zwangerschapstestje doen. Hoe is je cyclus normaal?
Dat is dus juist het probleem waarom ik het ff niet meer snap. Ik heb op dit moment geen cyclus. Ik zit al maanden op mijn menstruatie te wachten. Dus daarom twijfel ik nu of ik hem nou wel of niet kan hebben gehad
Morgen de gyn bellen meid! DOEN! Want je moet weten wat er met je lichaam gebeurd en ALLE vragen stellen!!!
Vorige week ben ik dus in het ziekenhuis geweest en ik heb alle vragen gesteld maarrr, daar kwam dus het woord wat ik nu al weken lang hoor; afwachten. Ik heb toen door alle spanning ook weer vergeten te vragen wat er nu bedoeld kan worden met eitjes die klaar stonden..Ik moet dus nu 4 weken wachten op de volgende afspraak maar ik snap ondertussen niets meer van mezelf.
toen mijn eitje klaarstond sprong hij na een paar dagen volgens de gyn. Ga eens uiot van 3 dagen. Tel daar 2 weken bij op en je zou rond je nod moeten zitten (weet je ook hoe groot je follikels waren?) Heb je al een test gedaan? Ben je net (dus die maanden dat je wacht) gestopt met de pil was je anders wel regelmatig? Afwachten vind ik persoonlijk een beetje bla bla als je eitjes klaarstonden. Als je niet ongesteld wordt en je bent niet zwanger zijn je klaarstaande eitjes dus niet gesprongen en daar zou de gyn dan wel wat mee moeten vind ik
Als je eitje klaarstaat, betekend het dat het klaarstaat om te springen en dat is dus ook het teken om flink te gaan klussen. Hoop dat jullie in de goede periode hebben geklust en anders moet je even een testje wagen. Dat kan ca. 2 weken nadat je eisprong is geweest, dus als je 3 weken rekent vanaf die echo dan kan je dan wel testen denk ik.
Heb je een zwangerschapstest gedaan ? Deze cyclus even er buiten gelaten, hoe gaat het normaal ? Hoe is je situatie (net gestopt met pil, mk ?) Wanneer was je laatste menstruatie? Je hebt over 4 weken nog een afspraak staan ? Ik zou gewoon nog even bellen en zeggen dat je duidelijkheid wilt.
als je eitjes op springen staan betekent dat dat je binnen een aantal dagen je eisprong kan verwachten. als je je eisprong hebt dwarrelt er dus een eitje door de eileider. heb je in de dagen ervoor onbeschermd gemeenschap gehad met je partner dan kan het zijn dat je eicel bevrucht wordt door zijn zaadcel, die daar ook ergens rond dwarrelt. na de eisprong heb je de zogenaamde luteale fase waarbij de baarmoeder zich klaar maakt het bevruchte eitje op te vangen en in te nestelen. is er geen bevrucht eitje dan zal je baarmoeder na ongeveer 14 dagen het weefsel afstoten en dan word je ongesteld. is het bevruchte eitje wel ingenesteld, dan word je niet ongesteld. zo, lesje biologie . dus als jij na 3 weken nog niet ongesteld bent zou ik eens een testje wagen .
Mijn cyclus staat op dit moment al een aantal maanden stil. Daarvoor was ik netjes regelmatig. Mijn laatste menstruatie was in oktober. Ja, over 4 weken en dat zijn waarschijnlijk alleen nog gesprekken.