lekker vruchtwater?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missX, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Ik las dat wanneer je zoete dingen eet je baby dit lekker vind en meer slokjes neemt van het vruchtwater...omgekeerd vind hij of zij bitter niet lekker en zal wachten totdat e bittere smaak verdwenen is. Vraag me nu af of als je een zoetkauw bent het dan zo kan zijn dat je baby teveel vruchtwater drinkt en er te weinig overblijft?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee, volgens komt het vruchtwater dat is doorgeslikt er ook net zo hard weer uit.
    Ze hebben nog geen spijsvertering oid (als ik het goed heb begrepen)

3. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ja maar dat is dan toch in de vorm van een plas neem ik aan...ze drinken het dan toch niet nog een keertje op?

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Baby´s nemen erg vaak solkjes van het vruchtwater en plassen dat ook uit dus ze zullen er vast wel wat van binnenkrijgen maar je lichaam ververst ook continue het vurchtwater. Het regelt zichzelf gewoon allemaal

5. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Ja idd dan is het plas, maar dat drinken ze gewoon op. Als je hoeveelheid vruchtwater goed blijft dan is dit vlgens mij een teken dat en de slokdarm en de niertjes goed werken...

Groetjes
    Dee

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    uuuh dat vond ik inderdaad ook een erg vies idee haha maar het lichaam vervest inderdaad je vruchtwater iedere keer ik weet niet oe het smaakt

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Je baby drinkt inderdaad vruchtwater en plast het daarna weer uit. Aangezien er nog geen voedingsstoffen in zitten ofzo, is het dus niet vies. Op de echo heb ik ook diverse malen gezien dat het maagje en het blaasje gevuld waren.

Overigens zit er wel wat afval in het vruchtwater, namelijk huidsmeer en haartjes die de baby is verloren. Dit komt in de darmpjes terecht en vormt het meconium (de eerste ontlasting) van de baby.

8. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    maar hoe word het vruchtwater dan ververst? de baarmoeder is helemaal afgesloten toch?

9. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    je baby neemt vruchtwater slokjes om zo zijn darmen te laten wennen, hij maakt zijn eigen gestel zo "klaar" voor de voeding later.
    Het is dus niet zo dat hij het proeft omdat het een lekker smaakje heeft, al zal dat wel een mooi pluspuntje zijn. ;)

Deel Deze Pagina