Hoi allemaal, Wil hier graag even mijn verhaal kwijt en eventueel wat adviezen. Het zit namelijk zo; Ik loop vanaf 3 februari in de ziektewet. Dit door een toen beginnende BI. Ik werk op een verpleegafdeling (16 uur) en mocht van mijn fysio op dat moment niet meer werken. Gewoon omdat dat lichamelijk te zwaar was. Heb oefeningen meegekregen en op aanraden van haar ook een bekkenband gekocht. Nu moest ik 1 1/2 week geleden naar de arbo. Een hele aardige man die mij zeer goed begreep en van hem mocht ik voorlopig geen (aangepaste) werkzaamheden doen. Vandaag moest ik weer terug naar de arbo maar naar iemand anders. Ging er vol vertrouwen naar toe. Maar helaas was dat van korte duur. Ze vroeg aan mij hoe het ging, ik dus eerlijk gezegd dat het niet goed gaat. Heb veel pijn en ben ontzettend moe. Uitgelegd waar de pijnklachten zaten enzo ook dat ik bij de HA en fysio ben geweest en wat zij mij hadden gezegd. Zij vond dus dat ik weer volledig, dus 16 uur, moet gaan werken. Wel aangepast zei ze. Toen heb ik haar uitgelegd dat ik best aangepast werk wil gaan doen maar dat mijn collega's niet echt collegiaal zijn en mij dus gewoon 8 uur laten lopen. Zij antwoordde daarop dat ik dan gewoon op mijn strepen moet gaan staan, helaas heb ik dat al eerder gedaan en dat leverde een ruzie op en dus ook veel stress. Heb ook gezegd dat ik voor de gezondheid van mijn baby en mijzelf ga. Daarop kreeg ik het antwoord dat ik dan maar misschien ontslag moet nemen Nu is dat gewoon geen optie. Ik heb bij thuiskomst gelik mijn fysio en vk gebeld. De vk kan helaas niks beginnen tegen de arbo en de fysio heeft nog niet teruggebeld. Ga morgenochtend ook een afspraak bij de huisarts maken. Ik wil best werken maar ik kan niet eens een half uur met mijn honden gaan wandelen of ik verga van de pijn. Hoe moet ik dat dan doen op mijn werk? Begin er zo'n beetje hopeloos en verdrietig van te worden. Net of ik voor mijn lol thuis zit. Ik wil trouwens ook een second opinion aanvragen bij het UWV. Heeft iemand daar ervaring mee? Sorry voor mijn klaagzang maar weet gewoon niet wat ik ermee aan moet. Liefs
hey ik heb er geen ervaring mee maar amaai die arbo doet moeilijk zeg. alstublieft zeg....en wat voor antwoorden die geeft je vertelt haar dat je je niet goed voelt en pijn hebt en madam wil je de werkvloer opsturen en als je dan vertelt dat dat niet gaat door onverschilligheden op werk stelt ze voor om tijdens uw zwangerschap effe ontslag te gaan nemen jemig zeg in ieder geval veel s6 mvg Amy
Ik heb ook giga problemen met mijn werk (niet met zwangerschap te maken) maar heb je n rechtsbijstands verzekering? Deze heb ik nu ingeschakeld. En als de arbo nu niet mee werkt (en mijn werk) dan ga ik ook n second opinion aanvragen bij het uwv want ons bedrijf heeft geen ondernemingsraad en die arbo is er echt wel voor hun en niet voor mij, hoewel zíj zeggen dat ie onafhankelijk is. De groeten..
Wel apart. Zit nu al vanaf 21 januari thuis, met onwijs veel harde buiken. (ook last van mn rug) Heb 1 keer een telefoontje gehad van het uwv, vroegen me een aantal dingen (hoeveel uur ik werk, vanaf wanneer ik ziek thuis was en wat ik had) die zeiden, nou blijf maar thuis en als het weer gaat, krijgen we vanzelf een telefoontje van je werkgever. Heb ook een brief gehad, dat datum herstel melding niet bekend was. Nog nooit wat van een arbo dienst oid gehoord. Ben er ook niet langsgeweest. toch wel raar dat het overal anders gaat.
ik ben halve dagen gaan werken i.v.m bekkeninstabiliteit.heb zon aardige vrouw aan de telefoon gehad,Laatst moest ik eigenlijk een hele dag werken,en toen heeft zei zelfs gezegd dat dat niet mocht! beetje belachelijk dat ze zo verschillend zijn daarin!
De huisarts inschakelen is het allerbelangrijkste. Als je huisarts het met jou eens is kan je hem / haar vragen contact op te nemen met de Arbo. Zij kunnen dan samen overleggen. Ook kan je verzoeken om een gesprek met de artboarts en je leidinggevende. Je kan ook afspreken dat je eerst de afspraken op papier wilt hebben over het aangepast werk. Er zijn veel wegen die naar Rome kunnen leiden. Succes