vandaag echo 4 weken zwanger, terwijl ik nu eigenlijk 7 weken had moeten zijn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Faouzia, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

zoals mijn titel zegt.. ik verkeer in een bange situatie.

Volgens de telling moest ik vandaag 7 weken zijn, maar volgens de echo van vk is het maar 4 weken, ze zag een vruchtzakje met iets erin, maar nog geen hartactie. ( ik had een echo ivm bloedverlies) krijg volgende week weer een echo, maar it's killing me omdat ik zolang moet wachten!!

Ze zei; het kan 2 dingen betekenen; of het moet nog komen want het is te vroeg.

Of het komt niet meer en gaat het vruchtje weg.

:(

ik ben bang!!! ik ben niet misselijk, alleen pijnlijke borsten en vreselijk moe....

bij mijn dochter was ik 9 maanden lang misselijk :(

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wanneer heb je voor het eerst positief getest?

3. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja was dus 2 weken overtijd maar vorige week voor het eerst positief getest vorige week maandag en donderdag herhaald met de clearblue test die gaf 1-2 weken zwanger aan wat dus wel kan kloppen, maar het is vreselijk om zo lang te moeten wachten pfffff :(
    Bij mijn dochter met 5 wk zagen we gelijk hartactie

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als je toen pas testen , denk ik dat je ei later is geweest.
    tevens zie ik dat je het heel erg vergelijkt met de zwangerschap van je dochter, maar geen enkele zwangerschap is het zelfde. ;) dus daar zou ik me niet zo druk om maken .

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Dus precies week geleden had je een 1-2 test? In dat geval kun je best nog maar net 4 weken zijn. Worden je testen nog wel donkerder?

6. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik was 2 weken overtijd maar testte pas vorige week positief..

Ja ik vergelijk het omdat ik zo in onzekerheid zit, maar je hebt gelijk iedere zwangerschap loopt anders...

dank je wel (K)

7. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, ja klopt volgens die clearblue was ik 3-4 wk zwanger, ik krijg heel erg veel positiviteit van jullie dames, thmx (K)

Zal ik morgen testen voor de zekerheid nog een keer, kijken of die streepje donkerder wordt.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    soms doet het lichaam rare dingen en springt je eitje wat later dus ik zou gewoon de volgende echo afwachten en dan kan je pas zeker zegen of het goed is

9. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker, mijn lichaam reageert heel anders ja, ik had altijd op de dag, uur af zelfs af mijn menstruatie 28 dagen..

ik ga zeker wachten tot de volgende echo en morgen nog een testje doen, kijken of het streepje donkerder wordt dan de eerste keer :D

10. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Als je vorige week 3-4 weken was ben je nu dus 4á5 weken zwanger en is die echo van jou helemaal normaal!
    Meestal heb je pas vanaf 6 weken hartactiviteit dus als er bij jou al een vruchtzakje met iets er in te zien was is dat helemaal goed voor de termijn. Ik zou me echt geen zorgen maken, snap dat dat moeilijk is hoor;)
    Had je helder bloedverlies of wat bruinverlies, want bruinverlies is niet erg.

11. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Zo te lezen kan het heel goed kloppen dat je pas 4 weken zwanger bent. Ik zou persoonlijk niet meer geld stoppen in testen en gewoon een week afwachten want de testen hoeven helemaal niks te betekenen momenteel. Als het namelijk niet goed zit kun je ook nog gewoon dik positief testen. Alleen wanneer de testen lichter worden weet je iets, maar als de testen donkerder blijven weet je niks.

Ik heb helaas een keer in dezelfde positie gezeten (niet helemaal hetzelfde bij jou klinkt het beter hoor!). Maar ik weet dus dat een week dan heel lang duurt! Succes!

12. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt... we gaan uit van het positieve.
    Ik was zo geschrokken, toen ze zei ik zie niks en een tel later zei ze ooh wacht ik zie een vruchtje in het vruchtzakje..

ik dacht poehh gelukkig

nee had helder bloedverlies met zwarte stolsel..

13. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    DAnk je wel voor weer een positief bericht :D...

Ga ook niet meer testen ja, mijn man vond dat zo onzin haha.
    een week duurt ontzettend lang, maar goed we moeten positief blijven he. hopelijk test jij binnenkort ook positief!!

14. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Misschien had je deze keer een langere cyclus en alsnog zwanger geraakt! Dus lijkt me erg positief.
    Je niet meteen zorgen maken, maar ik snap je volledig.

15. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat zeker, dank je wel (K)

16. Jopie23

Jopie23 Lid

6 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je verhaal! Ik dacht 10w5 dagen zwanger te zijn en ben ook even een paar weken terug gezet.. :S Namelijk naar 7w2d! De arts probeerde de echo eerst via de buik te doen, maar zag niets (was ook vergeten om van tevoren NIET naar de wc te gaan..oepsie) dus moest het vaginaal. Toen zag hij het kind wel en ook een hartje flink kloppen (gelukkig!) Maarrr .. het was maar 1.2 centimeter groot!

Ik weet toevallig d.m.v. eerdere onderzoeken, dat mijn baarmoeder naar achteren geklapt ligt en heb op internet weer gelezen dat dit ook een reden is waardoor ze je baby slechter kunnen meten, maar toch! 3 weken is nogal een verschil.

Ik lees gelukkig heel veel positieve verhalen op internet, ook met 5 weken verschil. Dus even afwachten. Helaas moet ik 2 weken wachten, gelukkig nu nog maar een week, want bij elk steekje dat ik voel denk ik 'help! Gaat het nu mis?'. Je wordt er gek van!
    Laat je nog weten hoe jouw echo verlopen is? Ik ben erg benieuwd! Mijn arts zei dat het alle kanten op kan, maar ook dat ik me maar het beste kan voorbereiden op een miskraam. Maar het gaat nog steeds goed, dus ik blijf die hoop gewoon houden, tot het tegendeel bewezen is.

Heel veel succes toegewenst!

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    TS jou verhaal geeft moed hoor. Als je vorige week pas een posi test hebt gehad, kan je nu niet langer dan een week of 4,5 a 5 zwanger zijn en dan zie je niet veel nog..

Ik zou me hier nog niet te veel zorgen over maken.

Jopie23, ik had ook in jouw topic gereageerd, de wonderen zijn de wereld niet uit, maar drie weken terug gezet worden....zou mij zorgen baren, maar ik denk vanuit mijn eigen ervaringen he..

18. Jopie23

Jopie23 Lid

6 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uksoldaatje: ik weet het! Ik weet het.. Maar ik herken mezelf in het verhaal, omdat Faouzia ook 3 weken teruggezet is, dus het verhaal is nagenoeg hetzelfde. Nog 6 daagjes wachten en dan weten we het ;)

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan ben je dus echt absoluut nog geen 7 weken zwanger.
    Heb je dat van die test al wel aan je VK verteld?

En met 5 weken hartactie zien al, is vrij uitzonderlijk hoor.... Meeste gyns en VK's willen niet voor de 7 weken een echo maken om te voorkomen dat vrouwen helemaal gestresst weer weggaan, omdat ze nog geen hartje hebben gezien.

Had je voor die eerste positieve test al getest, en toen nog negatief?
    Dan kun je er zelfs van uitgaan dat je nog niet eens 4 weken zwanger was op het moment van de eerste test, maar zo'n 3,5 of zelfs nog maar 3 weken.
    Nog even geduld dus.

O, enneh: weet je zeker dat je bij je dochter vanaf het begin misselijk bent geweest? De eerste paar weken verlopen namelijk erg vaak gewoon zonder echte duidelijke klachten, en vaak begint die misselijkheid pas met een ween of 6....

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Verhalen van 5 weken verschil, zijn doorgaans gewoon omdat een eisprong veeeeeel later is geweest dan gedacht en er dus ook pas veel later positief getest werd.
    Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar ik weet ook dat het zo'n enorme domper kan zijn als je jezelf aanpraat dat het misschien best goed zit toch... En jouw verhaal vind ik persoonlijk wel een hele spannende, als het gaat om de vraag of het goed gaat aflopen of niet. Bedenk dat het bij jou echt beide kanten op kan!

Ik duim voor je hoor, hoop gewoon dat het goed zit, maar houd dus wel rekening met een verdrietige afloop.

Deel Deze Pagina