Miss Alice stelt zich voor :)

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Miss Alice, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Alice

1 apr 2013
    5
    0
    0
    Op dit moment werkloos en in de ziektewet
    Amsterdam Slotervaar
    Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 29 uit Amsterdam en weet sinds een paar weken dat zwanger ben, al ruim 11 weken inmiddels. Ik worstel erg met de keuze of ik het kindje zal houden of voor abortus zal kiezen, mijn omstandigheden zijn niet ideaal, het is uit met de jongen die de vader is, hij woont in een andere stad en is een stuk jonger dan ik (20), en hoewel hij wel wil gaan bespreken wat zijn rol zal gaan zijn in dit hele proces, weet ik niet waar ik op kan rekenen.
    Ik probeer nu een zo goed mogelijk inzicht te krijgen in alles wat er bij een zwangerschap, geboorte en de verzorging van een baby komt kijken, wat ik allemaal moet doen en regelen, en of er hulp beschikbaar is op momenten dat het voor mij misschien even te zwaar wordt in mijn eentje...
    Ik zag al een boel interessante Posts op dit forum voorbij komen, daarom heb ik me nu aangemeld!

2. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Allereerst natuurlijk welkom en toch gefeliciteerd met je zwangerschap, maar wat een heftig verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je jet het anders had voorgesteld allemaal! Heel veel sterkte de komende tijd met de beslissingen die je gaat nemen.

En nog een Amsterdammer, altijd leuk! :D

3. roosdee

roosdee Lid

7 apr 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een Amsterdamse! ;)
    Succes Alice met je keuze.
    Ik denk dat het vooral belangrijk is om te bedenken wat het beste is voor het kindje... Lijkt me moeilijk.
    Alhoewel mijn situatie heel anders is dan die van jou, hoop ik dat ook jij steun zal hebben op dit forum en tot een voor jou juiste beslissing kan komen!

4. Miss Alice

1 apr 2013
    5
    0
    0
    Amsterdam Slotervaar
    Hoi dames,

Het heeft even geduurd voor ik antwoord, maar bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb inmiddels besloten dat het kindje mag blijven :)
    Ben nu ruim 15 weken zwanger en tot nu toe lijkt alles goed te gaan, gelukkig.

Mijn familie heeft nog steeds gemengde gevoelens, mijn moeder is inmiddels wel blij en kan haar zorgen een beetje loslaten, mijn vader daarentegen..(mijn ouders zijn gescheiden trouwens, vandaar hun heel verschillende reacties)...is nog steeds heel negatief. Hopelijk draait hij alsnog bij binnenkort, want echt leuk is het niet zo.

De vader van het kindje staat achter mijn keuze en zijn ouders gelukkig ook. Hij wil dat het kindje hem ook echt als vader gaat kennen, wat betekent dat hij wel een rol wil gaan spelen in de opvoeding. Hoe en wat precies moeten we nog bespreken, maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Verder ben ik druk bezig om vanalles te regelen, ik kan alle grote spullen voor de baby uitzet in ieder geval van mijn oudere nichtjes krijgen/lenen, heel erg fijn!

Ik heb me onder andere aangemeld bij dit forum om in contact te komen met (aanstaande) moeders (al dan niet alleenstaand) uit Amsterdam, altijd fijn om mensen in de buurt te kennen waar je misschien af en toe eens mee kunt kletsen, of elkaar een beetje helpen hier en daar. :)

Groetjes,
    Alice

5. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en fijn dat je veel steun hebt! Hopelijk draait je vader nog bij :)

6. Miss Alice

1 apr 2013
    5
    0
    0
    Amsterdam Slotervaar
    Dankjewel! Ik hoop het ook ja..:(

7. purringkitty

purringkitty Actief lid

29 apr 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd Alice.
    Gelukkig dat je mensen in je omgeving hebt die je steunen. Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk kan zijn.

Misschien dat je vader er niet zo achter staat omdat hij je wil beschermen, juist omdat het zo'n lastige situatie is.
    Waarschijnlijk draait hij wel bij als hij ziet dat je het allemaal goed regelt. En als hij ziet hoe liefdevol je met je zwangerschap omgaat kan hij er toch niet meer negatief over zijn.

Succes!

Deel Deze Pagina