Hoi allemaal, Wie is er bezig met scrapbooks maken? Ik wil er heel graag mee beginnen en wil ideeen uitwisselen. Foto's toevoegen zou leuk zijn!
Heb het veel gedaan. Maar aangezien ik altijd alles leuk vind, en maar voor even ligt het nu ook weg te stoffen op internet staan hele leuke ideeen.
Mijn moeder is helemaal gek op scrappen! Ze heeft al menig album voor mij gemaakt. Voor haar aanstaande kleinzoon heeft ze een "9maanden" album gemaakt waar ruimte is om te plakken/schrijven en insteken . Helaas geen foto's. Zij gebuikt ook echt alles om te scrappen . Cadeaupapier verdwijnt niet meer in de oudpapier bak!
Ik scrap op de digitale manier, dus niet met papier en echte foto's. Die digitale layouts laat ik ook echt afdrukken in digitale fotoboeken. Maar ik denk dat je zelf traditioneel scrapt? (met papier dus?)
Leuk!! Ik ga vanaf nu ook alle dingen bewaren wat in mijn ogen eerst "troep" was zoals cadeaupapier etc. Ik heb er echt zin in, maar ik ben ook aan het rondkijken voor digitaal scrapbooken. @Wollywell, welk programma gebruik je ervoor?? Tips? Mag ik wat werk zien van je hehe
Digiscrap.nl is geloof ik een online iets Maar ik vind het "ouderwets" schrappen leuker. Dat 9maanden boek idee id wel heel leuk !! Ik denk dat ik dat ook zelf ga maken !
Ik gebruik altijd Photoshop CS3 voor het digiscrappen Heb latere versies ook al eens geinstalleerd, maar voor mij werkt CS3 gewoon het fijnste omdat ik daar alle functies die ik nodig heb, blind weet te vinden. Maar je kan eigenlijk zoveel fotobewerkingsprogramma's gebruiken. Zelfs de fotosoftware waarmee je foto-albums maakt, van Kruidvat, Hema, Albelli... maakt allemaal niks uit. In plaats van een foto toevoegen, voeg je een plaatje (embellishment) toe. De mogelijkheden zijn dan uiteraard wel wat minder uitgebreid dan bij photoshop, maar je kan er ook een eind mee komen. Ik heb in het begin ook traditioneel gescrapt, en het is zeker heel leuk om te doen. Maar bij mij ging het nogal in de kosten lopen, dus ging ik kijken naar een andere manier, en ik kwam uit op de digitale manier. Niet zo bekend in Europa, maar in Amerika is het een hele hype. De voordelen ervan: - Je kan het zo duur/ goedkoop maken als dat je zelf wilt. Op internet zijn genoeg gratis spulletjes te vinden. - Je hebt geen tafel vol met spullen staan. - Je kan al je 'spulletjes' elke keer weer opnieuw gebruiken. - Je kan heel makkelijk op een ander moment weer verder gaan met een layout. Kwestie van opslaan en op een ander moment weer openen. En ik heb zeker voorbeelden Dit zijn enkele pagina's van een boek die ik gemaakt en afgedrukt heb van onze vakantie naar Florida: http://img441.imageshack.us/img441/3166/page022023klein.jpg http://img820.imageshack.us/img820/3048/page032klein.jpg http://img6.imageshack.us/img6/503/page043klein.jpg En dit zijn voorbeelden van een ander album die ik een aantal jaren geleden heb laten afdrukken: http://img211.imageshack.us/img211/2977/p1020825u.jpg http://img268.imageshack.us/img268/5002/p1020823lo.jpg Op dit moment ben ik ook nog eens bezig met een soort van zwangerschapsdagboek, per week ingedeeld en het hele medische verhaal dat eraan vooraf is gegaan. Ook leuk om later weer eens door te lezen Goed, mijn verhaal is iets langer geworden dan de bedoeling was...
@Wollywell: leuk! en de kwaliteit van het album is ook heel goed zeg!ik doe het ook op de digimanier, met paintshop pro 14, maar net even anders als jij! (ik schrijf ook lesjes voor een psp forum.) dit is een beetje een indruk wat ik maak.
Wauw wat een mooie boeken zeg ! Ik ben veel bezig met photoshop cs5 maar wist niet dat dit ook kon. Kan je mij vertellen welke sites je gebruikt en afmeting voor een boek En waar laat je het afdrukken ? Idd goed kwaliteit !
Glimworm, leuk! Ook een digiscrapper! Erg mooie layout, ik houd ook wel van de zachte kleurtjes. Een beetje de Europese (Franse) stijl die je hebt. De Amerikaanse is heel anders, speelser en fellere kleurtjes vaak. Beehappy, ik heb in het begin vaak gebruik gemaakt van CraftCrave | DigiFree | CraftCrave | Craft & Digital Scrapbooking Freebies, Tutorials and Challenges Search Engine . Hier kan je veel gratis scrapdingetjes downloaden. Wordt trouwens elke dag geupdate. Verder heb ik veel gegoogeld naar "digital scrapbook freebies" dan kun je ook erg veel vinden Als formaat houd ik 3600 x 3600 pixels aan. Dat is ook het formaat van de meeste achtergrondjes die je kan downloaden. Die grootte is ideaal. Ik laat mijn boeken altijd afdrukken op 21 x 21 cm, maar voor groter is het ook geen probleem. Wel houd ik altijd rekening met de randjes. Er valt altijd wel een stukje af, dus dan zorg ik dat ik die vrij houd. Tegenwoordig koop ik ook wel eens kitjes. Ik heb eerst jaren met gratis spulletjes gewerkt, maar ben er zo verslaafd aan geraakt Ik shop graag bij Sweet Shoppe Designs The Sweetest Digital Scrapbooking Site on the Web , Digital Scrapbook - Store Community Tutorials Freebies | Scrap Orchard , en Britt-ish Designs . Ik laat alles trouwens afdrukken via Kruidvat (dat gaat via CeWe Color) (Mss maar een apart topic aanmaken voor digiscrappen, vind het zo lullig om dit draadje te 'verpesten' aangezien het over traditioneel scrappen gaat... )
ja lijkt me leuk ! zit nu gelijk achter me pc en ga is ff met jouw sites aan de slag !! thanks .. zeker voor de afmetingen dat is altijd wel belangrijk hihi zal ik een topic openen dan kan ik straks wat laten zien ..?
Ja, dat is goed! Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden! In het begin is het allemaal even uitzoeken en uitproberen (ook een voordeel van digitaal: vind je het niks, klik je gewoon op 'undo') Als ik tijd heb, zal ik nog een paar layouts opzoeken op mijn harde schijf.
Ik ben ook een digi-scrapper. Werk met Photoshop CS6 Ik ben nu op mijn ipad dus kan niet echt wat laten zien..
er zijn heel veel sites en forums om het te leren. voor gratis spulletjes weet ik ook nog wel een leuke, Quality DigiScrap Freebies
awesome jullie reacties! Ik ga mijn man de programma's laten downloaden. Ik kan wel photoshop proberen met layers maar ben er nog niet echt bekend mee. Ik denk dat ik toch maar digitaal ga scrapbooken omdat het qua geld goedkoper is en VEEL minder rommelig. Ik heb wel al zuurvrij fotopapier maar dat kan ik altijd nog gebruiken later als ik een grotere woonruimte heb. De voorbeelden zijn echt GEWELDIG! thanks ladies en als jullie meer tips hebben dan hoor ik het graag!
Ik heb net een TEST pagina gemaakt in photoshop cs6. Dit is mijn eerste x dat ik uberhaupt iets doe in photoshop. Het is (vind ik) afschuwelijk geworden, maar het ging mij meer om het idee wat ik kon doen effe snel. Dit is het resultaat
Ik ga binnenkort beginnen aan een digi boek maar doe nu scrappen op papier. Ik maak grote albums, doe niet veel foto's op 1 pagina. Ben fan van de cricut, die snijd alles zo mooi uit en bloemen en tags