Hang dan ook even een bordje op bij de drempel van de keuken naar de woonkamer, want misschien struikelt hij/zij anders... En een hamer of glassnijder met handschoentjes bij het raam, want je zou toch niet willen dat die inbreker zijn/haar poezelige handjes bezeerd bij het ingooien van je ruitje...!
Ik vind het ook krom, maar zo is de Nederlandse wetgeving blijkbaar... Ga toch maar op zoek naar een bordje Hond staat goed onder appèl, maar ik sta niet voor haar in als er snachts een onbekende binnen komt. Heb ook geen zin in gedonder daarom, dan heb ik liever dat ze de tent leeg halen. Dáár ben ik nl wél voor verzekerd...
Haha ik hang een briefje op met 'sleutel ligt onder de deurmat' en 'hondenkoekjes staan in het linkerkeukenkastje' om elk risico te voorkomen...
oke mijn hond doet niets als heel hard blaffen tot ik het sein geef. stel ik voel me bedreigt omdat er een of ander koekwous denk dat hij mijn tv mee mag nemen en tegen over mij staat in de woonkamer. en ik geef het sein grijp dan handel ik uit noodweer en ben ik niet fout. (bedenk tis een jager en bijt door) daarbij als een inbreker (iemand die zich met geweld een toegang verschaft) dus op gebeid is waar hij NIET gewenst is. telt het zwaarder dan als een hond grijpt omdat de hond zich waarschijnlijk bedreigt voelt op dat moment
Joh ik heb die bordjes wel eens gezien met een kat erop. Die mormels van mij zitten waarschijnlijk nog eerder onder de bank als ik..
Ik heb laatst wel gelezen (volgens mij ook hier maar dan in een ander topic) dat de brandweer ook voor dieren naar binnen gaat, dus als er een bordje op de deur hangt van hier waak ik (met de afbeelding van een hond of een kat) of een ander bord wat duidelijk maakt dat er ook huisdieren aanwezig kunnen zijn...dan gaat de brandweer ook daar naar op zoek..hangt dit er niet dan gaan zo ook niet op zoek... Dus vind dat wel een betere reden om iets bij de deur te hangen...
Dat is een goede. Wordt het alleen wel wat vol op onze deur. Naast ons lieve hondje hebben we ook nog 2 katten
@marnatman: er staat duidelijk in jouw eerste citaat: als het erf niet is afgesloten. We hebben het hier over een inbreker, die jouw afgesloten huis betreedt. @tupp: noodweer is het inderdaad niet als een inbreker al wegvlucht. Noodweerexces zou wel kunnen, maar dat is uitzonderlijk. Plus daar gaat het pas om als je strafrechtelijk wordt vervolgd. Als je je hond niet ophitst, zal dat niet snel het geval zijn. Kortom: ik ben geen expert (notarieel geschoold), maar als ik privaatrechtelijk aansprakelijk wordt gehouden (en ook ben) voor eventuele schade, soit. Daar ben ik ook voor verzekerd. Dat je hond een spuitje zou krijgen lijkt mij een broodje aap, je was niet aan wandelen in het park, waarbij je hond ineens in een groepje spelende kinderen sprong en er drie doodgebeten heeft. De inbreker is op het terrein van de hond gekomen en heeft daardoor schade opgelopen.
Iedereen die zonder onze toestemming binnen komt in ons huis wordt opgewacht door de hond. Ik sta niet voor de gevolgen in. Mijn huis, mijn terrein. Betreden op eigen risico.
+1 Het is toch van de zotte dat je rekening moet houden met je inbreker zodat tie goed zijn werk kan doen zonder aangevallen te worden door een te gevaarlijke hond?
Wij hadden altijd Dobermann Pinchers thuis (ouderlijk huis) we hadden wel altijd een hier waak ik bord? Dat van de brandweer wist ik niet
Ik zou het wel doen, minimaal een Sticker dat er een hond is. Niet vanwegen de inbrekers maar wel Voor bijv aan hulpverleners te laten weten dat er een hond is. Denk aan bijv brand
Het is inderdaad belachelijk. Maar ook ik heb hier toch al vaker van gehoord dat dit jou helpt omdat je de mensen een waarschuwing hebt gegeven! Zo heb ik ook gehoord dat als je met een camera je erf bewaakt je hier alleen daadwerkelijk iets mee mag doen naar inbrekers als je ze hier ook op attendeerd dmv een bordje of iets dergelijks. Mocht dit kloppen is het echt belachelijk geregeld hier!
HAHAHA zijn ze nou helemaal van de pot gerukt! wat dacht je ervan dat die inbreker gewoon zijn poten thuis houdt, en mijn huis niet betreed, mocht ie dat wel doen is HIJ niet verzekerd het moet niet gekker worden.. duidelijk nog nooit van gehoord
Ik heb bij de tuinpoortje een bordje hangen met pas op loslopende hond... En erg blij dat ik hem had. De schilder van de buren dacht een paar jaar terug dat hij wel even op onze erf de schutting van hun kon schilderen. Niet even aangebeld, of van te voren gemeld. 's Morgens om zeven uur, mijn ouwe trouwe labrador heeft hem wel gebeten. Maar wij waren niet aansprakelijk, volgens de wijkagent. Mede omdat hij niet had gemeld dat hij kwam. Had hij dat wel gedaan had ik mijn hond binnen gehouden. Maar vergis je niet in de liefste honden, mijn vriendin kon afgelopen zomer bijna niet binnenkomen toen ik net was bevallen. Ze had een sleutel maar die labrador van ons stond wel ff grommend tegenover haar, tot hij doorkreeg wie het was.
Heel veel mensen hangen zo'n bordje ook op terwijl ze helemaal geen hond hebben, alleen maar om af te schrikken. Da het verplicht zou zijn is volgens mij gwoon lariekoek, het zijn gewoon bordjes voor de leuk hoor