"hier waak ik"- bord verplicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelk, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    het schijnt alleen verplicht te zijn wanneer je een hond op je erf hebt die daadwerkelijk als waakhond aanwezig is, dus niet bij (waakse) huisdieren. Ik hoef me er niet druk om te maken, mijn lutje verwelkomt denk ik elke inbreker al kwispelend, gezellig die visite!!!

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mijn hond staat bekend om zijn waaksheid, is ze qua ras op gefokt vroeger. Zolang ze onder appèl staat is er niks aan de hand, maar ik sta niet voor haar in als er een vreemde ons terrein betreed.als wij niet aanwezig zijn.
    Ik vind het ook van de zotte maar helaas is nl zo krom. Ik mag een inbreker ook pas neerknuppelen als ik zelf bedreigd word. Het liefst hebben ze dat je hem met al je spulletjes laat gaan ;) die je overigens vaak niet terug krijgt omdat deze dan eigendom van hém zijn...

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik heb ooit eens ergens een gratis sticker besteld op internet met de tekst "in dit huis kunnen huisdieren aanwezig zijn" is een rood gevaren driehoekje met een logo van de brandweer en heb die op de voordeur geplakt, is wat kleiner dan zo'n bordje haha. Maar idd ook zodat de brandweer gaat zoeken naar onze dieren...

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Toen ik nog in de dierenwinkel werkte kreeg ik ook regelmatig het verhaal dat als jou hond een inbreker bijt jij sowieso verantwoordelijk bent. Maar als je Geen bordje hebt is de kans groter dat de hond als ''agressief'' gezien wordt met alle evt gevolgen van dien en MET bordje zou dit als verzachtende omstandigeheden voor de hond gezien worden.

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ja,wij hebben het hier nig nagevraagd aan de wijkagent!

Als jouw hond, groot of klein, iemand die ongevraagd binnenkomt bijt, en er hangt geen bordje, ben je niet verzekerd en mag je je hond laten afmaken!

Wj hebben dus wel een bordje!

Deel Deze Pagina