Pfff wat een herkenbaar verhaal is dit! Kon wel over mijn exschoonouders gaan! Precies hetelfde verhaal heb ik meegemaakt. Nooit intresse tonen tijdens de zwangerschap en na de bevalling ook niet (ja af en toe bemoeien) en nu ik weg ben bij mijn ex hoor ik helemaal niks meer van mijn exschoonouders terwijl dat ook de opa en oma zijn van mijn zoon!
hoi hoi, wat een vervelende situatie. ik ben het met alle reacties eens hoor. met dat gestook gaan ze je eigen kleintje straks nog tegen je opstoken. ik ben erg benieuwd of je je kleintje heb laten meegaan dit weekend of niet? anders komen ze maar op visite, dan heb je tenminste alle touwtjes in handen, zoals het hoort.
ik ben het voor een gedeelte met iedereen eens, je moet echt voor je eigen gezinnetje opkomen,en jou gevoelens niet laten negeren door iemand, als jij niet wilt dat je zoontje daarheen gaat dan niet!! dan komen jou ouders maar gewoon bij jou op bezoek, dan kunnen ze hem niet ergens mee naar toe nemen wat jij niet wilt, maar wat iedereen zegt over als ik niet welkom dan dan me kinderen ook niet ! daar kan ik me niet helemaal in vinden! als je nou bv gescheiden bent van je man en jullie zijn niet welkom bij elkaar, houden jullie je kindjes dan ook van zijn vader weg omdat jij niet welkom ben? als jij ruzie heb met je zus bv mogen hun je kinderen dan ook niet zien? de kinderen hebben er toch niet om gevraagd? ik vind het een ander verhaal als je die mensen niet vertrouwd met je kindje! zo ken ik ook een verhaal. mijn tante heeft hele erge ruzie met mijn opa en oma (haar schoonouders dus) maar zei heeft nooit gezegd dat haar kinderen daar niet heen mochten, dus die gaan er wel gewoon naar toe! en ts kom op voorjezelf laat je eigen niet zo onder sneeuwen,het is jou kindje en jij bepaald wat er gebeurd succes
een scheiding vind ik wel iets anders dan een moeder die stookt. en ik vertrouw inderdaad mensen waarmee ik ruzie heb niet met mijn kinderen, maar misschien zie ik dat ook wel te zwart/wit, dat kan...
Mijn moeder belt hierjuist om te vragen of zijn bedje niet te dicht aan het raam staat, zodat hij niks op hem zou krijgen als de wind de ruiten stuk maakt. Het waait hier in België voor de moment hard. Wat moet ik hier nu van denken? ik voel mij dan zo onzeker hé, het is net of ik niet weet wat ik doe met mijn zoon.
Heel herkenbaar hoor... ik sluit me aan bij de rest. Het is jouw kind en jij bepaalt wat je wel en niet goed vind. Ik zou het zeker met je eigen opa en oma uitpraten, dan kun je zelf met je kindje naar zee gaan. Misschien helpt het als je in contact met je moeder niet in de rol van dochter schiet (zoals je altijd bent geweest bij haar), dan maak je je kleiner en kwetsbaar met allerlei emoties van vroeger. Als je in plaats daarvan bedenkt dat jij nu moeder bent, dat voelt heel anders. Misschien kom je dan iets losser van je eigen moeder (emotioneel). Wat je ook kan helpen is een keer 'familieopstellingen', dat gaat over de dynaniek in je familie en jouw plek daarin. Dat kan ook een hoop verklaren en helen in de relaties. sterkte
Een kind is GEEN popje die je uitleent maar een wezentje met gevoel en JIJ bent hier verantwoordelijk voor, ik vind (sorry dat ik het zo bot zeg) je moeder raar en JIJ mag bepalen of hij wel of niet gaat en wat jij zegt geld, ik zou zoiezo al mijn zoon niet alleen naar JOUW moeder laten gaan met haar verhalen verzin, gestook e.d. laat ze effe lekker gauw de **** krijgen! Houd je kindje lekker bij je en onder begeleiding mag hij ze zien maar ik zou hem niet teveel bij haar brengen en al zeker niet alleen! KOM OP MEID, kom voor jezelf op, je bent geen kind meer maar een moeder...
had net nog niet dit gelezen maar ze maakt jou steeds onzeker en inderdfaad in de rol van dochter, wat zegt je man/partner hiervan? Is toch niet normaal dit, je moet echt volwassen worden hoor en gewoon voor jezelf en je zoontje opkomen... jij bent de baas
hier zou ik dus op antwoorden dat ik mijn meisje buiten heb liggen en dan zeggen, dat is toch goed? maar goed, mijn moeder doet zulke dingen niet gelukkig.
Haha zo'n opmerking zou ik er ook overheen gooien! Mijn moeder "zeurt" ook wel eens of mijn zoon 's nachts niet te koud slaapt... maar ja ik ken mijn zoon en hij is warmbloedig. Heeft hij teveel kleren aan wordt hij gegarendeerd badend in het zweet wakker 's nachts. dit heb ik haar uitgelegd en heb er nooit weer wat over gehoord!