Hier zakt mijn broek echt van af.

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 4 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

#21 melloncollie, 4 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2009
    Om heel eerlijk te zijn vind ik de brief die ze jou sturen een beetje tactloos. En dat voor mensen uit de hulpverlening. Heb je de patienten wel als eng bestempeld? Ik denk dat je de situatie meer eng vond zoals ik uit je verhaal begrijp, klopt dat?. Ook mogen ze hun administratie weleens op orde brengen en ik zou daar zelf zeker nog wat over zeggen.
    De manier waarop ze dit afhandelen is niet netjes en zo hoor je iemand niet te behandelen als je het mij vraagt. Ik zou ze er dan nog wel op attenderen dat je zo niet met mensen omgaat. Als ik dit soort verhalen hoor of lees, vraag ik me uberhaupt af wat dit soort lui in de hulpverlening doen. (werk zelf ook in de hulpverlening met verst. beperkten).

Wat dat betreft vind ik dat je erg snel een conclusie trekt Moes. Ik lees namelijk nergens expliciet dat zij of de situatie, of de patienten eng vindt. En al lijkt het niet zo op het 1e gezicht, er zitten wel degelijk grote verschillen tussen doelgroepen. Zo lijkt mij de groep ouderen een heel ander soort groep waar een heel andere benadering wordt gekozen dan bij drugs en alcoholverslaafden. Voor elke groep geldt dat die groep je moet liggen anders ga je het niet lang volhouden. Een hulpverlener is geen allrounder die overal gelijk aan de slag kan. Switchen tussen doelgroepen is uiterst lastig zeker als je een brede opleiding hebt gedaan zoals bijvoorbeeld Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Ik heb bijv. een klik in de verstandelijk gehandicaptenzorg, maar zie Jeugdzorg totaal als iets wat niet mijn ding is.
    Tenslotte is het zo dat een werkplek in de hulpverlening ook een dergelijke vorm van intervisie moet bieden want je komt nogal wat tegen soms. Deze instelling had het heel anders aan kunnen pakken door aan TS te vragen wat precies zo eng was voor haar en waarom. Vandaaruit kan gekeken worden naar event. andere doelgroepen binnen de instelling die haar beter liggen. Als je achteraf te horen krijgt dat zij het stom vinden dat je 'hun' patienten als eng bestempeld (bestempeld, wat een veoordelende woordkeuze!), dan hebben ze duidelijk geen open kaart gespeeld en dat is nu juist zo belangrijk. Ook om dat face to face te zeggen. Ookal waren ze van plan om niet met TS door te gaan, dan nog is het niet meer dan eerlijk en respectvol om dit in een duidelijk en open gesprek aan te geven. Zo heeft TS ook haar kans om haar zegje te doen.

Zo heb ik het onlangs gedaan met een stagiaire die alles bij elkaar loog. Samen met mijn leidinggevende hebben wij open kaart gespeeld en dat is confronterend, maar alle partijen weten op die manier wel waar ze aan toe zijn en in sommige gevallen (zoals de mijne) wordt het je ook nog in dank afgenomen.

Dus eigenlijk ben ik het in zijn geheel niet met je conclusie eens Moes.

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zal hier even op een paar reacties antwoorden ..

De brief is niet van haar ( die baas ) afkomstig er staat een andere handtekening onder maar haar naam staat er wel bij .. Ze reageert niet op mijn emails en neemt de telefoon niet op, als ik bel naar de receptie dan is ze er nooit en belt ook niet terug ...

Ik voel me niet op me gemak bij agressieve alcoholisten, sorry .. Het werk op zich ( receptie ) vind ik super het is gewoon de omgeving waarin je zit, ik heb continue contact met die mensen aan de balie om een afspraak te maken voor ze of omdat ze hun beklag willen doen .. Als ik solliciteer naar een baan op het kantoor dan kan er heel af en toe een verdwaalde patient langs komen om een praatje te maken dus dat is totaal niet te vergelijken met de baan waar ik voor was aangenomen .. Ik heb heb niet het woord '' eng '' gebruikt ik heb gezegd dat ik me er niet op mijn gemak bij voel ...

Ik heb idd nadat ik bij deze baan was gestopt nog 2 x gesolliciteerd op andere vacatures, waarom ik dat gedaan heb ? Waarom niet ?? Als er tegen mij gezegd word dat mijn CV daar blijft liggen voor eventuele andere open gaande vacatures dan is het toch niet vreemd dat ik dan zelf ook door solliciteer ...

Ik ga idd netjes een brief schrijven waarin ik wel heel duidelijk maak dat ik hier niet van gediend ben...

Dus nogmaals de baan waar ik zat was met verslaafden en de vacature waar ik nu op had gereageerd was dus gewoon de receptie ( algemene ) dus daar komen geen patienten ... En dat wat er langs komt is bezoek voor de patienten of een keer een verdwaalde die een praatje komt doen en dat vind ik neit erg ..

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik snap je helemaal !

Deel Deze Pagina