pregnyl en overtijd?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door natascha01, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Hallo meiden,
    nog even een vraag van mij, ik heb vrijdagochtend 7 aug. mijn pregnyl in de buik moeten spuiten. Ik hield er toen voor d erste keer een pijnljke plek aan over en ik had dus gister ongesteld moeten worden maar tot heden niets ( gelukkig ) nu vroeg ik me af of het mogeljk is dat ik de pregnyl niet helemaal goed heb gespoten en daardoor mijn eisprong vrlaat kan zijn? Ik ga er eigenlijk uit van niet maar hoor graga reactie's van jullie!!

gr
    natascha

2. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Sinds dat ik pregnyl gebruik en voor iui ga is mijn cyclus ook langer.
    Geen idee of dat het ermee te maken heeft maar ook mij viel dat op.

Kan je verder helaas dus niet echt een zinnig antwoord geven.
    Nu maar hopen op het beste meid! Succes ermee.

3. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    ik had al 2 maal erder pregnyl gespoten en werd dan echt precies 14 dagen erna in de ochtend ongesteld....we wachten af

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De Pregnyl-injectie kan eigenlijk niet fout gaan. Of je moet de vloeistof buiten je lichaam gespoten hebben, maar dat zal vast niet.:)

Een pijnlijke plek heeft niks met het goed of fout spuiten te maken. Je kunt een adertje raken, te dicht bij je navel spuiten en soms is je buik gewoon wat gevoeliger. De ene keer doet het erg pijn en de andere keer heb ik nergens last van. Het kan inderdaad wel zo zijn dat je eisprong iets later is geweest. Hoe groot was je follikel toen je de Pregnyl moest spuiten? Je luteale fase kan ook wat langer zijn deze keer. Je hoeft niet standaard precies na 14 dagen ongesteld te worden. Bij mij was het soms al na 12 dagen en een andere keer pas na 16.

Ik zou nog even afwachten en eventueel morgen een zwangerschapstest doen. Succes!

5. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

helaas is het niet helemaal waar dat je met pregnyl altijd een eisprong krijgt. Ik heb het in mijn iui pogingen verschillende malen mogen meemaken dat ik een prima ei en dat deze ondanks de pregnyl niet is gesprongen. Daarnaast is het verschillende keren gebeurd dat mijn ei te laat is gesprongen. De testen wezen dit uit.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad dat je lichaam niet goed op de Pregnyl reageert. Als je 5000 IE spuit, kan de werking nog wel eens twijfelachtig zijn. Met 10.000 IE is een eisprong een stukje zekerder. Maar over het algemeen kun je er vanuit gaan dat de Pregnyl werkt. Om na te gaan of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad, zou je progesteron gemeten moeten worden.

7. jolin

jolin Niet meer actief

Ik heb nu ook 3 rondes clomid gehad, aldoor een mooi eitje 2x een pregnyl prik gekregen deze cyclus en mijn vorige cyclus.
    Vorige keer werd ik 14 dagen na de prik ongi, nu ben ik 3 dagen over tijd, 1 lichte positieve test daarna 2 negatieve testen.
    mijn ei was toen ik de prik kreeg 21 mm dus kan er toch vanuit gaan dat die wel gesprongen is?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je follikel 21 mm was, dan is dat inderdaad groot genoeg. En als je de vorige keren goed op de Pregnyl gereageerd hebt, is de kans groot dat je deze keer ook gewoon een mooie eisprong hebt gehad. Ik denk dat je luteale fase deze keer gewoon wat langer is dan anders. Als je zwanger bent, had je na een positieve test niet twee keer een negatieve test gehad, denk ik. Maar wie weet...

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb bij 5000 eenheden ook niet altijd een eisprong, daarom wordt er nu met 10000 eenheden gestart.

Ik spuit ook na de Pregnyl voor de eisprong nog eens 3 x om de innesteling te bevorderen, dus wanneer ik ongi werd is voor jou niet relevant. De ene keer echter dat ik het spoot zonder de innestelingpregnyl, had ik geen LF van 14 dagen, maar korter!!

10. jolin

jolin Niet meer actief

Vandaag weer een test gedaan weer een hele lichte streep, pfff ik weet het allemaal niet meer hoor.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jolin:Hoeveel dagen is het geleden dat je pregnyl gespoten hebt? Als het meer dan 14 dagen geleden is denk ik dat je gewoon hartstikke zwanger bent. De pregnyl is (meen ik) na 10 dagen uit je lichaam. En meid een test wordt niet vanzelf positief. Anders even bloed laten prikken bij je gyn of huisarts.

Suc6 ik duim voor je

12. jolin

jolin Niet meer actief

ik heb 16 dagen na mijn prik getest was positief, volgende dag 2 negatieve testen, vandaag weer een lichte positieve test

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Echt vraag maar lekker een bloedtest aan joh die onzekerheid is toch killing. Ik wil je gewoon niet voor niets blij maken, maar ik heb er wel een heel goed gevoel over hoor:).

Laat je het me weten? Ik duim

14. jolin

jolin Niet meer actief

Ik wacht tot half 2 dan zijn de winkels pas open hier, en haal dan weer die van de etos daar had ik vrijdag nl. ook een positieve lijn op haal er gelijk 2 doe er vanmiddag 1 en morgenochtend, ik ben benieuwd. Zou er wel super blij mee zijn na dik 2 jaar, nooit geen mk ofzo gehad maar durf nog niet blij te zijn, maar aan de andere kant denk ik het zou toch wel erg toevallig zijn als je 2x een valse positieve test heb.

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Spannend hoor! Laat je weten hoe de test is morgenochtend? Lijkt mij ook sterk 2 keer een valse positieve zwangerschapstest. Test moet toch echt ergens het HCG hormoon vandaan halen:) Ik hoop dat je kan slapen vannacht toch heel spannend

16. jolin

jolin Niet meer actief

nou toch niet zwanger hoor, gister ongi geworden, dus het zullen wel indrooglijntjes ofzo zijn geweest.
    Maar ja na 2.5 jaar ben je daar al blij mee, als je nog nooit een 2e streep heb gezien.
    Nu helemaal klaar mee,stop even met het ziekenhuis en ga ook eerst maar eens stoppen met roken.

17. jolin

jolin Niet meer actief

ik zit nu 11 dagen na mijn laatste "menstruatie", had nog steeds last van gevoelige tepels en had gister bruine afscheiding dus ik dacht misschien ???? vandaag een test gedaan, en ja hoor een tweede streep hij stond er al binnen de 5 minuten, kan er nu denk vanuit gaan dat ik zwanger ben?

18. geen idee jolin wel spannend :D maar hoe dik is je 2e streep? heb je er een foto van?
    als die echt goed te zien is en net zo dik dan ben je gewoon lekker zwanger :D

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi natascha,

ik snap t niet helemaal, als je al op 7 aug de pregnyl hebt gehad, dan zit je nu al bijna 4 weken verder!
    dan ben je, lijkt mij, hoop ik, zwanger?

ja OF je ei is niet gesprongen..?

succes in elk geval!

20. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hallo

ja je ka zwanger wezen en waarschijnlijk ben je dat ook.

ik heb het ook gehad met pregnyl bij de 2de keer ik was toen ook zwanger dat is toen een vroege mk geworden.vandaar dat ze ook adviseren om een week na de verwachte ongi pas te testen.
    maar goed dat wil niks zeggen natuurlijk.

ja en nou komt het ik ben er toen mee gestopt met de pregnyl wegens vakantie en wat denk je de cyclus erop gelijk zwanger op de natuurlijke manier ik ben nu 14 weken wel raar we waren 3 jaar bezig voor een 2de wilde niet lukken en dan nu spontaan.ben onzettend blij natuurlijk.

zolang je testen donkerder worden is het echt wel raak hoor.

bij mij waren ze erg licht en toen een dag donker en toen weer licht dus ik wist toen al dat het niet goed zat.

je kan ook die van clearblue doen met indicator.
    zijn ook gevoelig.

ik zou er echt vanuit gaan dat je zwanger bent.

ik weet niet hoeveel je spuitte 5000 of 10.000 met 5000 is het al gauw uit je lichaam 10.000 blijft wat langer ik zal de gyno bellen en vragen waar je vanuit kan gaan heb ik ook gedaan en mij feliciteerde ze toen ook was het maar voor kort.

meid alvast voorzichtig gefeliciteerd.;)

groetjes jolanda

Deel Deze Pagina