Hoi Meiden, mijn dochtertje van bijna 20 maand is overdag 100% zindelijk, geeft het keurig aan en doet het dan vol trots op het potje. Nu is het zo dat ze snachts ook geen luier meer om wil want "L. geen baby maar meisje! " zo ging het ook met de speen, die ze ineens cold turkey niet meer wou omdat ze " geen baby was" wat wonderbaarlijk goed gaat terwijl ze bijna met dat ding getrouwd was. We hebben haar nu wel een luier om gedaan hoor maar ze ligt nu al 15 minuten te huilen en te roepen omdat ze haar luier uit wil hebben! Ben nu echt aan het twijfelen of ik hem niet meer gewoon af moet laten.. wat zouden jullie doen?
Ik zou m uitdoen. En een zeiltje (katoen) in haar bedje leggen. Kost misschien wat extra was. Of is er een andere reden waarom je het niet wil proberen? (Ik wou dat mijn mannetje dat zei hihi, hij is nog veel te veel gehecht aan zijn luier.)
Nou nee niet echt een andere reden behalve dan dat ze gewoon nog in haar ledikant slaapt en dus niet haar bedje uit kan gaan om op het potje te plassen, ben bang dat ik niet op tijd dan bij haar ben (als ik zelf ook slaap he ) dat ik haar daar mee demotiveer zeg maar. Wij hadden zelf zoiets: van de week een groot bed voor haar kopen en het dan uitproberen
Hoeft niet per se hoor. Onze oudste zoon is ook 's nachts zindelijk en plast voor hij gaat slapen. Dan hoeft hij pas 's ochtends weer (en vaak niet eens meteen als hij wakker is)
Dan zou ik het gewoon toch doen. Potje naast het bed, stel nou dat, scheelt toch weer een loopje naar de badkamer. En anders kun je haar toch misschien geruststellen als het fout gaat, dat het niet aan haar ligt, maar aan dat jij te laat bij haar was . Want moet ze overdag ook echt meteen of kan je het een minuutje of 2/3 uitstellen? Stel nou dat je in een winkel staat en ze moet ineens bijv. Dan moet ze ook even wachten toch?
Mocht het een probleem worden en het gaat nog niet altijd goed, dan heb je ook van die onderbroekjes met een extra laagje er in, voor als het per ongeluk mis gaat. Misschien kun je dat (voor je eigen idee) haar aan doen? Verder: errug knap! Julia is ook druk bezig, maar echt zindelijk is ze nog echt niet
Wauw! Echt heel knap, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik zou haar luier uitlaten 's nachts als ze zelf aangeeft dat ze 'm niet aan wil.
Ik snap niet zo goed waarom je dochtertje dan zelf haar luier niet uit doet, als ze hem persé niet aan wil?
Ja ze kan het gerust een minuut of 5 ophouden. Maar aangezien ik een vrij vaste slaper ben hihi Maar goed we hebben haar uiteindelijk de luier uit gedaan en ze sliep binnen 5 minuten, ze zei zelfs toen ik kwam: Dankje mama.. ahhhh zo lief he!
Misschien is een groot bed een idee. Maar ik zou er zeker aan toegeven, want als ze echt zover is, dan wil je dat moment niet missen he!
Dat kan een hindernis zijn ja Hier krijgt mevrouwtje de binnenstebuitenslaapzak inmiddels wel uit.. maar zij is dan weer niet zindelijk!
Ja die gaan we van de week ook halen, en daarom twijfelde ik ook of ik het nu al moest doen of moest wachten op het grote bed zodat ik haar nu bij een ongelukje niet demotiveer
Maargoed, als je besluit je dochtertje zonder luier te laten slapen, zou ik haar ook die slaapzak uit doen denk ik. Dan ben je er in elk geval snel bij als ze moet plassen (scheelt weer een laagje uit doen) en het scheelt ook in de was bij een ongelukje. W.b. het potje naast het bed, is wel een goed idee toch? Kan ze haar ledikantje niet uit?