Hierom snap ik dus nooit dat mensen hun kleuter alleen thuis laten...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door liefsvanmama, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    oh bah, hopelijk komt het goed. Dat is echt zo'n dom ongeluk. Ik snap wel dat je denkt dat je even 15minuten weg kunt bij een kind van 5, maar dit bewijst weer het tegendeel. Hopelijk niet met noodlottige afloop uiteindelijk :(

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dat is ook de reden waarom er meteen sloten op de nieuwe kozijnen zijn gekomen zodat de stand niet veranderd kan worden. Sleutels gaan eraf en buiten bereik van de kinderen.

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Kinderen blijven kinderen die proberen uit

Daarom niet alleen laten

Vorige jaar zomer speelde me oudste 8jr en andere toen 4 jaar bij vriendje buurjongen

Zie ik ineens van me tuin dat ze op dag staan we hebben schuinraam en daar zijn ze uitgeklommen

Moeder was gewoon thuis nou meteen de laatste keer geweest had ook fout kunnen aflopen

Ik hoop dat alles goed komt met het jongentje

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik laat mijn kinderen niet alleen thuis maar dit had toch ook kunnen gebeuren als de moeder beneden op de bank had gezeten?

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Ja zeker weten maar 5 jaar is mijn zoontje ook die mag absoluut niet bij het raam komen

Als kids boven spelen zorg ik dat de ramen dicht zijn en hun hebben dakraam die doe ik op knip maar ze zitten er nooit aan de andere zijn 9 en 7 die waarschuwen wel als die van 5 iets geks zou doen maar dan hoor ik dat meteen

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik laat mijn twee kinderen van 5 (bijna 6 ) en 7 rustig even alleen thuis, de peuterspeelzaal zit tegenover ons huis en ze hoeven echt niet allemaal mee hun zusje op te halen,

Wij zijn bezig met een grote verbouwing van ons volledige beneden verdieping dus ze spelen nu graag op hun eigen kamer alleen tekenen verven en kleien doen ze graag aan de eettafel dus als ze boven spelen heb ik er ook geen zicht op.

Wij hebben overal kunststof kozijnen waarbij sloten op het raam zitten, de sleutel hebben wij zelf dus de kinderen kunnen geen ramen openen.

Vind het heel erg voor het jongetje en zijn familie ik hoop dat het goed komt met hem.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is niet handig om een 5 jarige alleen thuis te laten maar dit gebeurt ook wanneer je thuis bent.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan idd ook gebeuren als je thuis bent. Hier de ramen beveiligd...maar de traumaheli heeft ook zo'n indruk gemaakt toen die overkwam en alle andere sirenes dat ze hier voorlopig wel voorzichtig zullen zijn.

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Kan ook gebeuren wanneer je wel thuis bent. Hier had laatst dochterlief (terwijl ik dacht dat ze braaf aan het slapen was), onze slaapkamerdeur geopend, was ze op de stoel geklommen en hing ze dus gewoon uit ons raam. Ik zag opeens wat naar beneden vallen (een knuffeltje).

Schrok me rot :eek:

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.884
    5.177
    113
    Home
    kan ook gebeuren als je thuis bent

ik heb de ramen boven ook beveiligd maar mijn 3 jarige speelt daar ook wel alleen

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

vind het altijd zo naar dat als zo iets gebeurt er meteen DIT soort reacties komen.... wat heeft dit nou voor zin???????? je zit sowieso niet 24/7 op je kinds lip...... als ze in de tuin bezig was geweest had dit ook kunnen gebeuren. Ongeluk zit in een klein hoekje. En tuurlijk is het niet handig dat ze haart kind alleen laat, maar om nou meteen een topic op deze manier hierover te openen... respectloos :(

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Pffffff precies... natuurlijk moet je je 5 jarige niet alleen laten en als je ervoor kiest, dan moet je ook weten wat je kind aankan en of je huis veilig is.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb er geen mening over, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Maar ben wel benieuwd wat de reacties zouden zijn geweest als het slechter met het kindje was afgelopen.

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Bij mij precies het zelfde, vanaf 5 jaar mogen ze bij ons voor de deur spelen

Ze hebben boven hun speelgoed omdat ze graag op hun eigen kamer spelen of af en toe wat mee nemen naar beneden, maar ze spelen dus met regelmaat op hun eigen kamer en dan had dit ook kunnen gebeuren

Vanaf 5 jaar mogen ze ook 5 a 10 minuutjes alleen zijn, en ze weten dat ze de deur voor niemand open mogen doen ook niet voor bekenden en natuurlijk heeft de buurvrouw en buurman dat meer malen af en toe gecheckt,

Mijn kinderen onder de 5 moeten altijd overal mee naar toe

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zou mijn kind op die leeftijd ook nog niet alleen thuis laten maar je kunt niet ieder risico afdekken alleen door thuis te zijn. Iemand heeft mij eens verteld dat hij toen hij zes jaar werd een Superman-cape kreeg. Hij dacht toen dat hij ook kon vliegen en sprong van het plat dak. Zijn ouders waren in de tuin aan het werken en zagen hem springen maar toen was het al te laat. Behalve een gebroken been hield hij er niks aan over en nu kon hij er erg om lachen maar het had ook anders af kunnen lopen. Maar zo zie je maar, je kunt niet alles voorkomen door alleen maar thuis te zijn.

17. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk voor die moeder en het kind...

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wij hebben de peuterspeelzaal van onze peuter tegen over onze woning, als ze lekker aan spelen zijn ofzo en ze willen niet mee hun zusje ophalen ga ik ze echt niet mee nemen, ze zijn 3 keer per week gewoon even 5 minuten alleen, ik heb gewoon zicht op onze woning en boven zie ik aan de overkant net zo min van binnen als wanneer ik beneden ben.

Wij hebben wel alles beveiligd, ook kasten zitten van de binnenkant uit vast geschroefd

19. liefsvanmama

Voor iedere scheet wordt hier een topic geopend. Maar dit is respectloos? Wie ben jij dan om mij te beoordelen?

20. liefsvanmama

Waterkoker erg vind: wie heeft het kind gevonden? Hoe lang lag ie daar? Wordt je opgehaald door de traumakopter en dan zijn je ouders er geeneens bij.

Deel Deze Pagina