Hierom snap ik dus nooit dat mensen hun kleuter alleen thuis laten...

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by liefsvanmama, May 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat ik raar vind, in het bericht staat alleen dat de moeder niet thuis was, niet dat hij alleen thuis was. Las ergens dat zijn broer van 16 thuis was.
    Ramen zijn hier ook beveiligd behalve in onze slaapkamer, maar daar kunnen ze alleen heel moeilijk bij en als ze dan zouden vallen zouden ze in een grote struik vallen.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Nou vind 5 jaar en alleen thuis ook echt nog geen leeftijd. Mijn dochter van 8, vrij zelfstandig mag sinds kort alleen thuis blijven als ik boodschappen ga doen of hond uitlaten. Zoontje van 6 is daar echt nog niet aan toe.
    Vind de basis toch wel dat ze weten wat ze moeten doen is noodsituatie. Bijv nooit deur open doen is fout. Wat als brand uitbreekt? kunnen ze zelfstandig bellen als ze wat willen vragen? Zoontje zou iedereen binnen laten, aanrecht klimmen voor glas, is motorisch vrij lomp en valt regelmatig.

Baby's vind ik dan nog minder eng omdat je daarvan zeker weet dat ze op bed blijven liggen. Ook al heb ik dat ook nooit gedurft. Nog niet met hond Uitlaten. Gingen gewoon mee. Moet er niet aan denken dat er wat met mijn gebeurd en niemand weet dat er een kind thuis ligt of er thuis Wat gebeurd en jij er niet bent. Bij buren was baby uit ledikant geklommen Met 6 maanden. Kind kon nog niet zitten en bed stond dus nog omhoog. Flinke hersenschudding en weten niet hoelang ze op de grond heeft gelegen want was ff oudste 2 naar school brengen. Kan natuurlijk altijd gebeuren maar eerste hulp is wel belangrijk op dat moment.

Vind het echt absurd dat je het überhaupt overweegt. Ja soms lastig, vervelend en hoop werk maat je weet waar je aan begon lijkt mijn

Heb boven overal kiep ramen laten plaatsen. Krijgen ze alleen open met sleutel.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    En uit raam vallen, van trap of uit bed kan ook indd gebeuren was je thuis bent. Dat klopt. Maar dan kun je meteen reageren, hulp verleden etc. Stel je voor dat kind naar beneden valt en nog 15 minuten onder aan de trap of raam ligt met hoofdwond ( bijv tuin) wat niemand ziet.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Tja, onze 5 jarige kan prima even alleen thuis zijn. Ze weet wat te doen in noodsituaties, ze kan o.a. ook bellen en is absoluut het type niet om gekke capriolen uit te halen. Voor de oudste gold dat ook trouwens, maar de jongste zie ik dat niet 123 doen over 1,5 jaar (die is ondeugend, een klimmer etc.).

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    #25 Hippo89, May 22, 2016
    Last edited: May 22, 2016
    Mijn kinderen pakken altijd zelf drinken, en pakken dan gewoon een beker
    ze kunnen bij de telefoon wanneer nodig en opa bellen,
    Ook weten ze in welke situaties ze 112 mogen en kunnen bellen, maar weten ook dat ze opa altijd mogen en kunnen bellen
    Onze beide oudste kinderen weten ons beide telefoon nummer ( mobiel) uit hun hoofd

Als er brand uit breekt kunnen ze gewoon de voordeur of de achterdeur uit en oversteken en ze zijn al bij de peuterspeelzaal daar kunnen ze mij prima vertellen dat er brand is en regel ik de rest

Ramen zijn beveiligt bij ons dus ook daar kunnen ze niets mee. Zelfs niet op kiep stand alleen met sleutel

Er zijn zoveel kinderen die alleen op straat spelen vanaf 4 jaar .... Die van ons vanaf 5,5 jaar... Op straat kunnen grotere ongelukken gebeuren dan binnen "alleen" in huis ( in mijn geval als ik peuter zusje ga ophalen op de psz aan de overkant )

Of hun nu op het pleintje spelen van de psz en daar "alleen" zijn en ik in huis ( nogmaals naar buiten heen kijken en ik heb er zicht op ) of dat het andersom is ... Dat maakt dan ook weinig uit in mijn ogen.

6. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    daarom heb ik speciale sloten op de ramen die ikzelf al nauwelijks fatsoenlijk open krijg (met zo'n zware zwarte knop)

7. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Wat erg voor het kindje en z'n ouders :( Een ongeluk zit in een klein hoekje. Gaan we nu ook alle ouders die koken/thee drinken/hun kinderen buiten van de glijbaan laten glijden zonder toezicht/ die hun kind zelf de trap op laten lopen / noem maar elk ander dagelijks gebeuren veroordelen? Het is rot dat het is gebeurd, maar het kan altijd en overal gebeuren, soms JUIST omdat je er met je neus te veel bovenop zit.

Hier is dochter bijna 3, ze heeft een speeltoestel. Daar mag ze zelf op, ze kan een emmer boven in de hut zetten, daarbovenop gaan staan en zo uit het speeltoestel kukelen. Moet ik er dan altijd volledig naast blijven staan voor het geval dat? Als je zo dicht op je kinderen blijft en ze geen ruimte geeft, lijkt mij dat ook niet gezond.

8. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Dit vind ik echt weer wat anders dan alleen thuis laten.

9. liefsvanmama

Laatst gebeurde er wat vervelend met mijn dochter, waarvoor de ambulance moest komen.
    Ik ben een volwassen en verstandige vrouw die weet hoe ze moet handelen etc. Maar ik kan je zeggen: ik was flink in paniek.
    Een kind wat weet hoe hij moet reageren, weet hij dat ook in paniek? Weet hij altijd wat te doen, in geval van nood?
    Het is goed om te oefenen, daar blijven altijd dingen van hangen. Maar een kind van 5 vind ik onverantwoord. Hoe goed ze ook het gsm van de ouders uit hun hoofd kennen

10. liefsvanmama

Wat doen je kinderen als ze boven zijn en er breekt brand uit. En ze kunnen niet uit het kiepraam waar die sleutel op moet

11. liefsvanmama

Ik acht de kans wel kleiner als je thuis bent. Niet onmogelijk.

Ik kan ook alleen de trap af lopen, maar laat een dreumes ook niet alleen.
    Ik probeer de kansen wel te verkleinen.

12. liefsvanmama

Mee eens

13. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik laat mijn 8 jarige en 5 jarige soms thuis als ik even korte boodschappen moet halen. Maar dan ben ik ongeveer 10 minuutjes weg. Maar wij hebben sloten op ons kozijnen

Hopleijk komt het goed met het kind.

Share This Page