Brandpunt vanavond kdv amsterdam

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tara84, 24 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
  2. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    jeetje wat heftig! Ik snap ook echt niet waarom mensen daar gaan werken. Ik had na 1 dag al naar de inspectie gestapt.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gadverdamme wat een verschrikkelijke toestanden! En die medewerkers en eigenaar. Ik zou niet voor mezelf in staan.

Echt, ik ben altijd zó blij geweest met ons Kdv.

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ga vanavond wel kijken. Vind het zo'n bizar stuk, dat ik me er weinig bij voor kan stellen.:$

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ooooooo wat erg en wat ongelooflijk bizar dat nooit iets iemand gemerkt heeft. Ik stel mij zo een 3 jarige peuters voor die thuis vertelt dat jantje van 1 de hele dag weg was oid. Of een ouder die onaangekondigd langs komt. En hoe zou dat dan met ophalen gebeurd kunnen zijn?

De pm'ers die dit hebben laten gebeuren mogen wat mij betreft ook nooit meer aan het werk komen.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.884
    5.177
    113
    Home
    wat vreselijk
    ik ga vanavond kijken kan me niet voorstellen dat zoiets ongemerkt blijft

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ben het met tuc eens! Zowel de pm-ers fout als de baas waarom zijn die niet naar de ggd gestapt waarom zijn de stagiaires niet gaan praten..

Wat een verhaal

8. Logan

Logan Niet meer actief

Hoe is dit mogelijk?! :$ Zelfs stagiaires, die hebben toch gesprekken met school. Gadverdamme wat kan ik hier woest van worden.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Alle medewerkers inclusief stagiaires mogen wat mij betreft nooit meer aan de slag in het werk met kinderen. Trek hun VOG maar in. Schandalig dit!

10. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Eens!

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Inderdaad! Ongelooflijk zeg! Ik kan gewoon bijna niet geloven dat er mensen zijn die zo slecht zijn, dat ze zo met kinderen omgaan. Echt evil! :$:( Zulke mensen mogen wat mij betreft niet met kinderen werken.

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Nou, inderdaad!

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Wow....ik heb mijn tv vast geprogrammeerd

14. Dani88

Dani88 Lid

6 feb 2011
    56
    10
    8
    Echt afschuwelijk..
    Hoe kunnen ze dit doen.. zo met kinderen omgaan..
    Ongelooflijk dat er pm'ers zijn die hier in mee gaan.. dan schakel je toch direct de ggd in?! Ze mogen wat mij betreft nooit meer werken met kinderen.. net als de stagiaires..

Arme kinderen, ik word hier zo verdrietig van.

15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    :$ Wat?

Arme "buiten" kinderen. Wat kunnen mensen toch ongelofelijk wreed zijn...ik kan er met mijn verstand en hart niet bij! :x

16. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik kan hier echt niet bij. Dat niemand aan de bel trekt. Arme kindjes.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben ook aan het kijken.

Maar de hele dag in de regen, dan zijn de kleertjes en jasjes toch doorweekt? Maar goed het zal de ouders wel niet opgevallen zijn, want dan trek je toch aan de bel.

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dit staat vandaag in het Parool:

Werkelijk elke regel werd met voeten getreden bij kinderdagverblijf 24/7 Kids in De Baarsjes. Ouders doen aangifte van mishandeling en oplichting. "Op regenachtige dagen huilen de kinderen van de kou."

DOOR: MAARTEN VAN DUN 24 MEI 2016, 09:20
    "De kinderen worden de hele dag buiten verborgen en rondgereden in een bolderkar. Ze worden verschoond in de bibliotheek, winkels of in het park. Soms zitten ze in de regen in de speeltuin. Ze dragen lange tijd natte kleding. Er is te weinig eten, de leidsters kopen van hun eigen geld fruit en rijstwafels."

Het staat er allemaal, in de verslagen die de GGD maakte van de gesprekken met medewerkers van kinderdagverblijf 24/7 Kids op het Columbusplein in Amsterdam-West.

Twee jaar lang ving directrice Laura T. (34) kinderen tussen de zes maanden en drie jaar oud op in 'volstrekt onveilige en onverantwoorde omstandigheden', zo concludeert de GGD.

Aangifte
    In oktober vorig jaar werd de crèche gesloten door de gemeente. Nu doen zo'n tien ouders tegen T. aangifte van mishandeling, valsheid in geschrifte en oplichting.

Ook belangenorganisatie Boink van ouders in de kinderopvang wil strafrechtelijk onderzoek. Boink-directeur Gjalte Jellesma: "Dit is maar net goed gegaan, we zijn echt langs de klippen gezeild."

Uit de gesprekken die de GGD had met ouders en met voormalig medewerkers van 24/7 Kids ontstaat een ontluisterend beeld van misstanden die 'willens en wetens' doorgingen.

Er was een vergunning om twaalf kinderen op te vangen, maar bij 24/7 Kids stonden vijftig kinderen ingeschreven. Om te voorkomen dat inspecteurs de kinderen ontdekten, werden die tussen 09.00 en 17.00 uur door leidsters met kinderwagens en bolderkarren rondgereden in de straten van Amsterdam-West.

Kou
    Op regenachtige dagen huilden de kinderen van de kou. De kinderen die verborgen werden gehouden, werden zorgvuldig geselecteerd: kinderen die al konden praten zouden immers thuis kunnen vertellen wat zich afspeelde. Ook kinderen van leden van de oudercommissie bleven op de crèche, om problemen te voorkomen.

Slapen of rusten was voor veel kinderen onmogelijk. Alleen tussen de middag mocht soms een half uur op de crèche worden geluncht. Vaak was het een broodje op straat.

Aan de ouders werd verteld dat de kinderen 'lekker warm' hadden gegeten. Soms smeekten de leidsters T. om uit de kou naar binnen te mogen.

Dan werden groepen kinderen naar een geblindeerd pand op de Admiraal de Ruyterweg gebracht, zonder dat ouders dat wisten, terwijl die ruimte door de gemeente als onveilig was beoordeeld.

Verder zaten de kinderen in winkels, bij de McDonald's en in de bibliotheek. De groepen mochten niet te vaak naar dezelfde plekken, omdat dat zou opvallen.

Soms kreeg een medewerker van een nabijgelegen buurthuis een kind mee naar huis, terwijl die niet bevoegd was. Intussen werd een valse administratie bijgehouden, die werd getoond als inspecteurs langskwamen.
    Verder zaten de kinderen in winkels, bij de McDonald's en in de bibliotheek. De groepen mochten niet te vaak naar dezelfde plekken, omdat dat zou opvallen.

Soms kreeg een medewerker van een nabijgelegen buurthuis een kind mee naar huis, terwijl die niet bevoegd was. Intussen werd een valse administratie bijgehouden, die werd getoond als inspecteurs langskwamen.

Emotionele druk
    De leidsters zeggen door T. onder zware emotionele druk te zijn gezet. Hoewel T. nu onbereikbaar is voor commentaar, sprak zij kort na de sluiting van de crèche tegen dat zij opzettelijk de regels had overtreden. "Het klopt dat er te veel kinderen waren, dat had nooit mogen gebeuren."

Tegen de GGD zei T. dat het haar boven het hoofd was gegroeid: "Veel ouders deden een beroep op mijn sociaal inlevingsvermogen."

De ouders zijn ontsteld. Hun kinderen waren vaak verkouden, één kind had drie keer een longontsteking. De ouders zien hun kinderen opknappen nu die niet langer naar 24/7 Kids gaan.

Advocaat Richard Korver staat de ouders bij: "Het is ze te doen om gerechtigheid. Laura T. heeft hen een rad voor ogen gedraaid. Ze beloofde veilige opvang, maar dat heeft ze niet geleverd en dat heeft ze geprobeerd te verdoezelen."

Ook Gjalt Jellesma van de belangenvereniging denkt dat sprake is geweest van opzet. "Aan allerlei criteria werd niet voldaan, maar de rekeningen werden wel op tijd verstuurd." Jellesma wil dat malafide houders van kinderdagverblijven voortaan strafrechtelijk worden vervolgd.

De ouders zijn ontsteld. Hun kinderen waren vaak verkouden, één kind had drie keer een longontsteking. De ouders zien hun kinderen opknappen nu die niet langer naar 24/7 Kids gaan.

Advocaat Richard Korver staat de ouders bij: "Het is ze te doen om gerechtigheid. Laura T. heeft hen een rad voor ogen gedraaid. Ze beloofde veilige opvang, maar dat heeft ze niet geleverd en dat heeft ze geprobeerd te verdoezelen."

Ook Gjalt Jellesma van de belangenvereniging denkt dat sprake is geweest van opzet. "Aan allerlei criteria werd niet voldaan, maar de rekeningen werden wel op tijd verstuurd." Jellesma wil dat malafide houders van kinderdagverblijven voortaan strafrechtelijk worden vervolgd.

Ingrijpen
    Wethouder Simone Kukenheim zou sneller willen ingrijpen bij 'rotte appels' in de sector.

Kukenheim: "Voordat we tot sluiting kunnen overgaan, moet eerst een heel goed dossier worden opgebouwd. We zouden strenger moeten kunnen optreden tegen hen die er bewust een potje van maken, zonder dat de goeden daar onder lijden. Met een betere selectie aan de poort: wie elders al eens grote fouten heeft gemaakt, zou niet zomaar een creche in Amsterdam moeten kunnen openen."

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon te erg voor woorden.
    Die arme kindertjes en ouders.
    Mijn hart zou spontaan breken als dit met mijn meisje zou gebeuren.
    Wat heb je toch een vreselijke mensen op deze wereld rondlopen.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Wat afgrijselijk! Kinderen die gewoon huilen van de kou... Mijn jongste dochter is een koukleum en als zij zegt dat ze het koud heeft vind ik dat al zo zielig.
    Ik snap echt niet waarom ze dan zo sleepten met die kinderen. De ouders brachten de kinderen toch naar een bepaalde locatie, snap niet zo goed dat ze daar dan niet gewoon blijven. Gestoord mens.

Deel Deze Pagina