High need baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amalfi, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amalfi

Amalfi Nieuw lid

2 sep 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Mijn dochter van 5 maand en 2 weken oud is echt zeer pittige dame.
    Ze is hyperactief (beetjes staan en armpjes altijd in beweging tot ze eindelijk in het slaap valt) en onrustig.

Merendeels van de tijd heeft ze enorme moodswing. Dan weer gelukkig, dan heel boos/verdrietig. En dit alles kan zo plots zonder aanleiding omslagen. Ze eist ook al mijn aandacht. Waardoor ze merendeels in de draagzak zit. Hier kan ze wel in slaap vallen. Maar durf zeker niet te gaan zitten als juffrouwtje nog niet slaapt want dan reclameert ze

Inslapen, wat een drama. Alsof de wereld gaat vergaan. En ook echt doorslapen is moeilijk. Vaak doet ze maar hazeslaapjes

Ook haar wenen is niet gwn wenen maar krijsen en eisen.

Iedereen vertelde me dat dit na 3-4 maanden wel zou omslagen. Ondertussen zijn we bijna 6 maand en ik ben op aan het geraken.
    Ik zie mijn kind doodgraag en probeer zoveel mogelijk aan haar noden te voldoen maar amai.. Wat is dit ongelofelijk zwaar.

Na veel opzoekingswerk de voorbije maanden ben ik uiteindelijk erachter gekomen wat er met mijn dochtertje is.
    Ze is namelijk een 'high need baby'. Alles wat er beschreven wordt is gewoon mijn dochter. Alle 12 eigenschappen, helemaal zij, Al van dag 1.

Ik wou daarom even horen of er hier nog mensen zijn met zo een baby of oudere kindjes hebben die zo waren.

Hoe gaan jullie er mee om en hoe zijn deze kindjes in de toekomst?

En oja, ik weet dat het internet is, maar iedereen aan wie ik dit artikel laat lezen is het met me eens. Weldra gaan we het voorleggen aan onze pediater want ook zij is op de hoogte van onze zeer pittige dame :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kijk eens in de andere topics over actieve baby's en lastige babytijd... Ik weet niet wat de criteria voor een high need baby zijn, maar waarschijnlijk vind je daar ook wel herkenning.

3. Amalfi

Amalfi Nieuw lid

2 sep 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, maar daar gaat het het ook niet om periodes. Sommige baby's zijn gewoon zo. Als ik die lijst bekijk, klopt alles ook wel met mijn dochter. Maar ik heb gewoon nooit zo'n nood aan labeltjes.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was de oudste ook zo en nu met 4jr nog steeds. Dat zit echt in haar karakter. Er is niet echt iets wat je eraan kan doen denk ik? Ik probeer mijn grenzen te bewaken, maar ik probeer ook zeker haar te volgen in wie zij is. Soms hoort daar frustratie bij en bv boos zijn, ook al baby; ik kan niet alle 'negatieve' emoties wegnemen. Dus soms moet ze daar zelf even doorheen en ben ik er wel natuurlijk, maar heb ik niet de oplossing. Toen ze baby was net zo; ze moest en zou staan en lopen, maar ik kon dat natuurlijk niet voor haar doen, dus dat kostte heel wat frustratie bij haar waar ze echt doorheen moet. Met 7mnd liep ze overal langs en was die frustratie weer even over.

6. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Ik werk 18 uur en de rest ben ik bij mijn zoontje
    Texel
    Mijn zoontje is inmiddels 8 maanden. maar vanaf dag 1 al druk.
    Overdag weinig slapen. Savonds een hel.

Sinds 4 maanden gaat het overdag beter. Slaapt eindelijk 2x 2 uurtjes. En eet goed. Maar snachts nog steeds krijzen. Ik denk dat hij in zijn slaap krijst en dus droomt.

Verder is hij ook altijd druk geweest. Alles ging snel. tandjes met 4 maanden. zitten met 7 maanden, kruipen met 7 maanden, en hij gaat ook afentoe al staan.

De moodswings herken ik dan weer niet. Milan is meestal tevreden, lacht altijd. en kan heerlijk kletsen en babbelen. lacht om iedereen en is gek op aandacht.

Bij ons breken de nachten vooral op. maar ik ben een echte internetter en lees veel op internet. Hier lees ik veel dat actieve babys zoveel doen en leren overdag dat ze dit snachts in hun slaap verwerken., en waarschijnlijk gaat het daarom zo K.T snachts.

Ik geef me er maar aan over want medisch is alles uitgesloten.

Bij ons zeiden ze ook steeds als hij kan zitten komt het goed.. als hij kan kruipen dan word het beter.. nou niet hoor..
    Nu zeggen ze als hij kan lopen dan komt het vast goed. ach we wachten het maar af.

Ik geef de strijd op. leg me eigen erbij neer dat het zo gaat. dat is voor Milan ook beter.

Toen ik de eerste paar zinnetjes van jou verhaal las dacht ik gelijk aan mezelf. ik heb echt moodswings gehad. bij mij ligt het aan mijn schildklier. Ik heb ooit gelezen dat 40% van de moeders last heeft van schildklier problemen tijdens en na de zwangerschap en bij meer dan de helft word dit niet erkend, en gooit de dokter dit op een grijze wolk of depressie.

Is bij jou dochtertje alles uitgesloten? ook babys kunnen namelijk last hebben van schildklier problemen! en daar hoort een duidelijke moodswing bij.

Deel Deze Pagina