Hoi, Onze zoon is volgende week zondag 11 maanden, met 4 maanden rolde hij van buik naar rug, maar pas met 9 maanden rolt hij van rug naar buik. Hij neemt lekker zijn tijd met alles. Vandaag duwde hij zichzelf voor het eerst op zijn handen en knieën. Dit deed hij wel direct de hele dag door. Allemaal nog erg wiebelig. Ik ben heel benieuwd hoe snel jouw kindje van wiebelend op handen en knieën staan, ging kruipen. Oja, onze zoon tijgert (nog) niet. Groetjes!
Ik ben bang dat mijn dochter hiervoor niet het goeie voorbeeld is.. Maar zij kroop twee dagen nadat ze dit deed het hele huis door. Ze is nu bijna 8 maanden en deed dit al met 6,5 maand.
Volgens mij is daar niks van te zeggen. Onze dochter tijgerde en ging pas kruipen toen ze al los kon lopen (met 11 maanden) dus die pakte helemaal een vreemde volgorde
Hier duurde het een maand nadat hij op handen en voeten stond (7-8mnd) dat het tijgeren begon. Sinds vandaag (13mnd) staat hij stabiel los. Optrekken aan tafel en zo staan doet ie al even maar geen idee hoe lang.
Tijgeren iets voor 6 maanden en kruipen na 3 weken. Volgens mij heeft hij nooit gewiebeld. Maar sommige kinderen kunnen stappen ook overslaan. Dochtertje van mijn vriendin ging van rollen naar opstaan en lopen, nooit gekropen.
Mijn zoontje wiebelt nu twee weken en hij strekt vaak zn benen. Staat dan in een hoepeltje en kukelt omver. Kruipen snapt hij nog niks van...
Tijgeren met 5 maanden Kruipen met 9 maanden. Maar met 8 maanden kon ze al staan.. Ze heeft gewoon heel lang en snel getijgerd. Ze ging net als jouw kindje wel op handen en knieen zitten maar ze vond het nog te langzaam vooruit gaan
Ongeveer een maand tussen op handen en knieën zitten en kruipen. Een erg lange maand, want ze wilde dolgraag kruipen en werd dus steeds woedend als het niet lukte. Tijgeren heeft ze nooit gedaan. Ik denk dat jouw kind dat ook overslaat en gelijk doorgaat met kruipen.
Ons zoontje deed een beetje de verkeerde volgorde Met 7 maanden tijgeren Met 8 maanden op handen en knieën Met 9 maanden trok hij zich op tot staan en deed wat stapjes langs de bank en salontafel (Pas) met 11 maanden ging hij kruipen, tot die tijd altijd getijgerd, dat ging vlotter en makkelijker.
Tijgeren deed de oudste vrij vroeg. Hij ging als een speer door het huis. Kruipen deed hij pas toen hij los kon lopen, met 16 maanden. Hij vond het nutteloos blijkbaar. Hij tijgerde al vrij vroeg overal heen, trok zich op en deed alles wat hij wilde.
Hier rond 10 maanden tijgeren, rond 11 maanden kon hij zich optrekken aan tafel en zelf gaan zitten. En pas sinds een paar weken (nu bijna 13 mnd) begint hij een beetje te kruipen. Tijgeren gaat veel sneller.. haha!
Los zitten 6 mnd Tijgeren 9 mnd (haatte op z'n buik liggen) Optrekken 10 mnd Kruipen 11 mnd Lopen: week na 1e verjaardag
Zitten na neerzetten: 6,5 maand Tijgeren: 9,5 maand Zelf zitten (op knieen): 11,5 maand Kruipen kan ze niet en zelf gaan zitten op billen ook niet. Optrekken heeft ze 1x gedaan. Kan wel staan aan de bank als je haar neerzet. Ze neemt haar tijd en is vooral gefocust op sociale dingen
Bedankt voor jullie reacties, toch erg verschillend zo te lezen. Ben heel benieuwd hoe het bij mijn zoontje zal gaan
handen en knieën: 6.5/7 mnd (ben het nu alweer vergeten!!) kruipen: 1 week later. paar dagen later los zitten hij wil zich optrekken maar lukt niet altijd. wel staat hij vaak op handen en voeten (yoga positie downward facing dog )
Tijgeren deed ze met ongeveer 6 maanden. Op handen en knieën gaan zitten deed ze vrij vlot er achteraan. Het echte kruipen pas een maand later. En toen ging ze los