Hopelijk zit er hier een dame tussen die werkzaam is als (aankoop)makelaar en die mij kan helpen met het beantwoorden van enkele vragen. Afgelopen weekend heb ik de beslissing genomen om iets te gaan doen wat ik eigenlijk al heel lang wil, namelijk om te gaan starten met een opleiding tot makelaar. Mijn wens is namelijk om ooit aan de slag te kunnen gaan als aankoopmakelaar. Aangezien ik gewoon een fulltime baan heb en daarbij ook (alleenstaande)mama ben is het plan om dit via een thuisstudie te gaan doen. Voor de opleiding moeten er 7 examens afgelegd worden bij SVMNIVO om het diploma Makelaar-taxateur o.z. Wonen te kunnen ontvangen. Maar nu komen de vragen . - Heb je aan dit diploma voldoende om aan het werk te kunnen als (aankoop)makelaar? (Kan je met diploma meteen geregistreerd worden bij het KRMT/ARMT?) - Is er geen praktijkexamen noodzakelijk? En dan even praktisch, is het zwaar? Ik heb geen haast om het diploma te halen maar wil weten of het realistisch is om het binnen de maximale 38 maanden te halen. Studeren zal ik vooral in de avonden doen en in de weekenden wanneer dochter bij haar vader is. Gemiddeld heb ik dus zo een 40 uur per maand om aan deze studie te kunnen spenderen. Wat denken jullie, is het te doen? Ik wil dit echt heel graag maar het moet wel haalbaar zijn en leuk blijven. En als ik bovenstaande gehaald heb hoop ik dan wel ook alles te hebben en niet opeens nog een hoop (praktijk)examens te moeten doen. De hele studie inclusief examens kost ongeveer EUR 2000,- , ook hiervan heb ik geen idee of dat veel is of niet voor deze opleiding. Ik hoop heel erg dat er hier iemand is die mij antwoord kan geven op deze vragen en mij dat laatste stootje in de rug kan geven om hier mee te gaan starten. Alvast bedankt!!