high tea ideetjes gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Krekeltje, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Leuk hoor!

Je kunt ook een soepje serveren in een glaasje of afsluiten met een apperatief :)

Worstenbroodjes passen er ook bij of een klein glaasje chocolademouce. Jummie :)

Veel plezier!

2. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Alle soorten salade's kunnen in een glaasje zoals kipkerrie.Ook zlam mousse is lekker.

Erg lekker is ook een wrap beleggen met kruidenkaas,daarna rosbief/zalm of kipfilet erop.met sla en dunne komkommer.oprollen en kleine plakjes van snijden.Zo heb je ook een lekker hapje.

Minicroissants zelf oprollen met een coctailworstje erin.

MMM krijg er honger van..

3. Anice

Anice Niet meer actief

Zelfgemaakte croutons op de bodem van het glaasje met daarop zelfgemaakte eiersalade met wat bieslooksrietjes. Superlekker (vind ik dan) :)

4. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Blijf komen met de ideeen meiden!!! zitten lekkere dingen tussen!

5. Krekeltje

ben dr uit!!
    Nu nog een strakke planning....

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Misschien een stomme vraag, maar zit er in eiersalade rauw ei? Dit i.v.m. mijn zwangerschap. En hoe zit het met creme brulee (ei)? Dit is nl. ook erg leuk om in kleine schaaltjes te serveren (mini creme bruleetjes).

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Je kunt ook zelf eiersalade maken, dan weet je het zeker. Gewoon paar eitjes hard koken, flinke lik mayo of creme fraiche, wat ketchup, peper en zout en wat sprietjes bieslook ;). Weet je zeker dat je het mag :D.

Verder is de aankleding het halve werk. Leuke serveerschalen, leuke servetjes, lekkere potten thee, etageres (en anders even zelf maken met borden en kopjes) en inderdaad lekker glas sap in een mooi glas.

8. Krekeltje

Ja, ik ga het leuk aankleden, maar alleen met wat ik al heb. Ga er niks voor kopen. High tea is duur zat. ;)

@ lief en stoer: eiersalade maak je van hard gekookte eieren. Dus kan geen kwaad. Creme brulee: afhankelijk van waar je het eet. Soms wel ongekookt ei, maar sommige koks maken dit in de stoomoven (NB is dus heter dan koken) en dan is het ook echt goed. Maar als je het zelf maakt, geen idee, nooit gedaan. Maar dan zou je het mogelijk kunnen aanpassen.

9. Krekeltje

Heb al zelf hazelnoot-bonbonnetjes gemaakt (foto) een appelschudcake, de schuimpjes staan in de oven en het slagroom-chocolademengsel staat in de koelkast af te koelen, om er zo truffels van te rollen.

Morgen ga ik dan muffins bakken, de appeltorentjes en zaterdagochtend smeer ik de sandwiches (eisalade en kipfilet), de chocomandarijntjes, de tomaat-mozarella glaasjes en abrikoletjes

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Héél erg Engels (en het leek me atijd erg goor, maar bleek verbazingwekkend lekker): Cucumber sandwiches. Horen hélemaal bij een high tea. Wit brood belegd met boter en hele dunne schijfjes komkommer. Snij de korstjes eraf en snij ze in driehoeken. Smakelijk!

11. Krekeltje

En de truffels

Deel Deze Pagina