een vriendin van mij heeft een uitkering en inmiddels 6 maanden huurachterstand fout dat weet ze maar ze was zo gestressed dat ze haar kop in het zand heeft gestoken en ze wil nu knokken om er bovenop te komen nu is er een vonnis uitgesproken en willen ze haar woensdag al uitzetten... ze probeerd al iets te regelen via de bijstand maar die zeggen tot op heden dat ze niets voor haar kunnen doen zijn er mensen met helaas deze ervaring die een optie of een gaatje ergens weten dat ze de uitzetting op zn minst zou kunnen uitstellen???
Nee helaas niet... Ze heeft tot nu toe eigenlijk alle fouten gemaakt die ze kon maken en heeft naar ons idee net te laat om hulp geroepen maar dat zij zo... Tijdens deze crisis is ze niet de enige die een foute keuze maakt
nee dat is ook zo, ben alleen bang dat het echt te laat is, enige wat ik adviseer haal zelf je huis leeg, als ze dat moeten komen doen dan gaat dat niet netjes en komen die kosten ook nog eens voor je vriendin. sterkte voor je vriendin.
Dank j ze heeft nog 1 strohalm en dat is de gemeente dat adviseerde dat bureau lukt dat zo niet dan trekken we vanmiddag zo veel mogelijk het huis uit.. En trekt ze tijdelijk bij ons in ook geen geweldige oplossing maar ga der nu met kids niet in de kou laten staan
Volgens mij moet ze de verhuurder bellen, en dan het totale bedrag in 1 keer betalen. Een andere optie is, de verhuurder bellen en vragen om een betalingsregeling. Misschien (afhankelijk of het particuliere verhuurder of woningcorporatie is) werken ze eraan mee. Vrees toch dat het te laat is, helaas.
gemeente kan een voorlopige voorziening aanvragen normaal, maar ben bang dat dit nu wel heel krap wordt qua tijd, dus ga maar van het ergste uit, (kan het alleen maar meevallen)
Praten met de woningbouw en zeggen dat je fout zat en wie weet zijn ze menselijk en geven ze nog eenmaal uitstel en zo niet haal dan zo veel mogelijk uit het huis anders komen er behoorlijk hoge kosten haar af. Ondanks alles gewoon positief blijven en er zijn nog bedrijven in Nederland die een hart hebben.
Dit is het enige ja, het bedrag in één keer aflossen. Heeft ze iemand bij wie ze het geld kan lenen? Waar is het geld van zes (!!!) maanden huur heen gegaan? Sneu hoor, ook al is het haar eigen schuld, je huis uit gezet worden is natuurlijk behoorlijk dramatisch. Heeft ze kinderen?
Waar het heen is geen idee vooral eten en benodigdheden voor de kids.. Het is particulier gehuurd en die vent wil niet meer en snap dat ook wel weer
Ik lees net dat ze kinderen heeft. Helemaal rampzalig natuurlijk, loef van je dat ze bij jullie mag intrekken. En nu maar hopen dat ze Bureau Jeugdzorg niet op haar dak krijgt. Het enige wat misschien nog zou helpen is als een maatschappelijk werker/psych/huisarts zou willen bellen met woningbouw/gemeente en een goed woordje voor haar zou willen doen. Een (depressieve?) moeder met kleintjes zetten ze doorgaans niet graag uit hun huis. Moet ze wèl aannemelijk kunnen maken dat ze ernstige psychische klachten heeft en daardoor de huur zo lang niet heeft betaald. Héél misschien gaan ze dan alsnog akkoord met een betalingsregeling, valt te proberen. Sterkte!
Je was mij net voor, particulier zie ik net. Pffff, dat gaat 'em dan niet worden ben ik bang. Waardeloos, maar denk ook aan jezelf en je eigen gezin meid. De woonsituatie moet straks natuurlijk niet ten koste gaan van jou of je gezin, kan behoorlijk stressvol zijn. Tenzij je natuurlijk in een kasteel woont.
Ik heb dit jaren terug ook meegemaakt. Het enige dat ze kan doen is alles in 1x betalen. Ze hoeft echt niet op coulance te rekenen, eerlijk gezegd is die kans geweest. Wel heel lullig voor haar, maar ze is denk ik te laat!
Soms willen deurwaarders ook wel eens akkoord gaan met een betalingsregeling als er al een vonnis gewezen is. Ze hebben dan een stok achter de deur voor de huurder -> als hij/zij de betalingsregeling niet nakomt worden ze alsnog zsm uit de woning gezet. Ik zou als ik je vriendin was nogmaals contact opnemen met het deurwaarderskantoor die de dagvaarding heeft uitgebracht en vragen/smeken om een betalingsregeling. EDIT: Oh, het is gehuurd via een particulier zie ik nu. Dan is bovenstaande denk ik niet van toepassing...helaas...
OMG! Ze heeft ook nog kinderen. Wat ontzettend sneu. Wat is de reden dat ze 6(!!!) maanden geen huur betaald heeft en d'r kop in het zand gestoken heeft? Want dat begrijp ik uit je verhaal? Misschien kan ze een spoedafsfpraak bij schuldhulpverlening krijgen en dat die een telefoontje wagen, maar denk dat het echt veel te laat is!
Aaargh heel bericht getypt, is 't ineens weg. Kan ze enigzins een betalingsregeling treffen? bijv. 12 maanden 1.5 keer de huur? hoeveel betaalt ze en wat voor uitkering heeft ze? is dat haalbaar? uithuiszetting is echt zeer ernstig. Lief van jullie om haar in huis te nemen maar daar verspilt ze wel haar rechten mee om bij de sociale dienst aan te kloppen, want waar ze dan ook woont, ze HEEFt dan een dak boven haar hoofd. Ze kan beter naar een opvanghuis gaan denk ik. Hoe het dan met jeugdzorg zit weet ik niet. Huur, gas, water en licht en zorg niet betalen zal ik nooit begrijpen, en kun je het niet, ga dan iig. hulp zoeken! na een half jaar is het wel heel ernstig gesteld. Maar met een uitkering moet je iig. toch die basisdingen kunnen betalen? en als ze niets overhoudt naar de voedselbank? Als je haar in huis neemt moet je wel weten waaraan je begint, je krijgt er wel een heel gezin bij, die ws. niets anders meer vindt, want ze kan geen verhuurdersverklaring overleggen want die is negatief, dus de beste kans maakt ze denk ik nog via een opvanghuis. Je neemt een zeer groot risico in dit geval door haar in huis te nemen. Waar zijn haar ouders in deze? kunnen die financieel helpen? kan ze een lening afsluiten? (niet ideaal, maarja, wat moet je anders...) Sterkte voor je vriendin, de situatie is echt wel ernstig. Kus! Idd. gemeente bellen. Wie weet mankeert haar wel iets waarom ze de huur niet kon betalen en kan ze bijzondere bijstand krijgen. Ze moet nu zich overal bloot durven geven en alles op tafel gooien, ze heeft misschien dan nog een mini kans. Maar 6 maanden is lang, meestal lig je er al na 3 maanden uit. Maar ik ken een gezin met mega schulden en ook talloze huurachterstanden en toch wordt die steeds weer 'gered' door de gemeente. Wantja, 4 kinderen.
ik duim nu voor haar... meer kan ik ook niet op dit moment hoop dat ze iig uitstel kan regelen zodat ze een andere plek kan regelen maar ja das afwachten
Ik vrees dat ze te laat is om nu nog wat te regelen. Er ligt al een vonnis en hier aan moet voldaan worden. Ze heeft genoeg tijd gehad ook in hun ogen om haar verhaal te doen. Zelfs tijdens de zitting had ze nog kunnen proberen te redden wat er redden viel. .6 maande achterstand is ook niet even zo betaald en omdat ze nu bekent staat als wanbetaler zal in de toekomst huren niet lukken of eventueel particulier wat amper te betalen is. Erg lullig maar snap de verhuurder wel. Zijn vertrouwen in haar zal wel weg zijn en wil gewoon een andere huurder die wel betaald. Heeft ze huursubsidie gehad? Het kan anders zijn dat ze dit ook terug moet betalen omdat ze niet kan aantonen huur te hebben betaald. Eventueel schuldhulp sanering of bij de gemeente hulp aanvragen om haar financieringen te regelen. Blijkbaar heeft ze iemand nodig die haar geld zaken regels. Heeft ze alleen huurschuld of nog meer achterstand met betalingen