Wie ervaring met drukke verjaardagen?

Discussion in 'De lounge' started by Momfulness, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Want ik heb daar tot nu toe geen ervaring mee en morgen moet ik er echt aan geloven. Sinds de komst van de kinderen (onze dochter is gisteren 1 jaar geworden) zijn de verjaardagen steeds een beetje drukker. Morgen komen er zo'n 25/30 volwassenen en max 8 kinderen.

Ik ben echt een enorme slechte planner en vergeet altijd wat. Ik heb de standaard boodschappen wel in huis, denk aan salades, brie, stokbrood, hapjes voor in de frietpan enzo.

Maar wat zijn nou die producten, die jullie altijd op zo'n grote verjaardag op voorraad hebben? Iemand nog gouden tips voor de organisatie? haha Ik hoor ze graag, dan doe ik misschien nog een oogje dicht vannacht.

Ik heb nu bijvoorbeeld zo'n prinsessentaart besteld voor 16 personen. Maar wat moet ik er dan bij doen 1 of 2 vlaaien? Daar kan ik me al druk om maken. haha

Alle tips zijn welkom!

Bedankt alvast

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Ik heb altijd chips, soesjes en olijven extra in huis.

Dan heb je altijd nog iets neer te zetten als het op is.

Maar goed, ik vind 10-15 mensen al druk :D

3. Momfulness

Chips heb ik nu in van die kleine zakjes voor de kinderen in kleine zakjes dus daar kan ik wel een paar zakken van bij kopen...

Ik vind 10 tot 15 mensen normaal gesproken ook al veel. haha Stressss

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    Drinkglazen en flessen op een tafel zetten, met potten koffie en thee: zelfbediening. Scheelt de helft van het lopen. Zorg dat je alvast alle kaas/worst etc hebt gesneden en in bakken klaar hebt staan, gewoon bakjes vullen uit de voorraad, en scheelt ook veel tijd.

5. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Plastic bekertjes!

6. Momfulness

Hmmm ja die bekers en flessen frisdrank is wel een idee. Aan de andere kant wordt het warm, zal het dan niet te warm worden?

kartonnen bordjes, plastic vorkjes en bekers staan op mijn lijstje...
    Voor de kinderen heb ik pakjes chocomel, fristi en sapjes

7. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Heb een grote familie, dus altijd vrij drukke verjaardagen. Komt dan altijd een mannetje of 30/35. Voor het drinken zet ik altijd een tafel neer met glazen en flessen fris, sap etc. erop. Kunnen ze zelf pakken anders blijf je aan de gang. Heb meestal iets van 3 taarten in huis, blokjes kaas (voorgesneden), 1 hele grillworst, , leverworst, 2 droge worsten en 2 komkommers. Snij alles van tevoren en schik het op een groot dienblad waar ik regelmatig mee rond ga. Zet gaandeweg de dag/avond nog bakjes met nootjes en chips op tafel.
    Bier staat bij ons in t schuurtje in een grote koelkast. Het wisselt wie dat pakt voor de gasten, meestal doet mn vriend dat of ze pakken het zelf.
    Kortom wat het drinken betreft is het veel zelfbediening, en verder maken we het onszelf niet te moeilijk. Moeten zelf ook iets aan de verjaardag hebben!

8. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    soesjes in de vriezer voor nood. Een pak cake in de kast (is houdbaar). Veel zakken nootjes en chips. Toastjes. En eieren. eitjes koken en dan prakken met mayo en peper/zout evt. bieslook. Dan heb je heerlijke eiersalade. Ik leg vaak een gerookte makreel neer. Niet duur, super lekker en het ziet er geinig uit.
    Ik maak zelf meestal een hapjestafel. Op de tafeltjes zet ik wel wat nooitjes, maar verder zet ik alles op de eetkamertafel waar iedereen kan pakken. Ook als we buiten zitten, staat daar het eten.

Wat trouwens een absolute aanrader is. Schijfjes komkommer of buggles met heks'n kaas van zuivelhoeve. Ik ahd 3 pakjes en iedereen liet de rest staan.

Kaas en wordt al gesneden inderdaad. Zorg voor koude hapjes en als je graag warm wilt, zorg voor eenpans die alleen maar opgewarmd hoeft te worden.

Broodjes en soep is ook handig in de voorbereiding.

Geen taart maar cakejes en koek, kan iedereen makkelijk zelf pakken.

En zelfbediening en voor de afwas. Wegwerp bestek en servies. Kost wat, maar scheelt veel stress achteraf.

9. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Emmers met ijswater. Veel ijsklontjes erin en je flessen blijven koud. Of regel ergens een koelbox? Wij hebben voor 30,- op marktplaats een reservekoelkast 2e hands gekocht. Koude dranken geregeld.

10. Momfulness

Oke, dan toch een grote tafel met flessen drinken, dat is wel een idee

11. Momfulness

En eieren. eitjes koken en dan prakken met mayo en peper/zout evt. bieslook. Dan heb je heerlijke eiersalade. Ik leg vaak een gerookte makreel neer. Niet duur, super lekker en het ziet er geinig uit.

ja goede tip, dat ga ik maken vanavond!!!

Emmers met ijswater ga ik ook neerzetten. Dan kan ik die tafel met drank in ieder geval neerzetten.

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je toch bezig bent, de volgende salades zijn ook erg in trek en lekkerder dan kant en klaar, en goedkoper (want het is 2x zoveel)! Ook niet onbelangrijk.

Surimisticks, fijn malen en op dezelfde manier.

Tonijn, met beetje rode ui en eventueel kappertjes.

Ham en prei (is echt een tip!)

kipfilet gebaken of gekookt in stukjes snijden en mixen met licht pittige kerrypoeder en peper/zout.

Dezelfde kipfilet met pesto.

En zo kun je van alles verzinnen. Maar vooral de ei en ham prei hebben altijd goede aftrek hier.

13. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Wij verwachten zondag ook 30 personen voor de verjaardag van de jongste..
    Ik twijfel om te gaan bbqen, het wordt immers goed weer, maar wordt dan wel erg duur want heb ook een speciale taart laten maken.
    Ik denk dat ik het drinken gewoon binnen op ons dressoir neerzet, zodat iedereen zelf kan pakken.
    Dat scheelt mij al heel veel lopen!
    Hapjes maak ik een uur van te voren, en zet ik in de koelkast zodat ik dat ook niet meer klaar hoef te maken.
    En verder loopt het wel los, zijn altijd wel genoeg mensen die mee willen helpen.

14. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    In een koelbox, ijsklontjes gooien. Lepel er bij en klaar. Hoef je het drinken niet in een koelkast te zetten.
    Buffet tafels maken, plastic bekers e.d.
    Zelfbediening.

15. hier ook altijd zelfbediening.
    maak voordat de gasten komen twee thermoskannen koffie en thee en zorg dat ik water gekookt heb. Kopjes, suiker, melk thee sttaat op de eettafel evenals de lepeltjes en vorkjes. vlaai vanaf kartonnen vrolijke bordjes. frisdrank en glazen staan ook op de tafel. (zelfs bij 35 graden was t niet warm en prima te drinken)
    Bier staat bij ons in de 'bierkoelkast' in de garage en pakken ze zelf

je krijgt 8 tot 10 stukken uit een vlaai (ligt aan de zuinigheid ;))

heb bakjes nootjes op tafel en heb ook altijd cervelaatworst, zakken chips en kaas. hier alles op tafel zodat t zelfbedieing is. zo gaat t al jaren en zijn niet anders gewend van ons haha
    wel doe ik de avond ervoor alles klaarzetten/snijden zodat ik de dag zelf bijna niets meer hoef te doen

denk er wel aan dat t een verjaardag is en dat je ze niet hoeft te 'voeden' ;)

16. dawnie

dawnie Actief lid

Oct 26, 2008
    420
    0
    16
    Toen onze dochter pas 2 werd, hadden we ongeveer hetzelfde aantal mensen als TO. Ik had het eten en drinken binnen op tafel gezet zodat ze het zelf konden pakken (en het niet te warm werd, voor de rest kon iedereen buiten). Alleen taart heb ik rondgebracht. Alles in wegwerp servies en bestek. (Niet heel milieuvriendelijk :), maar ooh zo handig. Na afloop kon alles zo de vuilniszak in.)

We hadden verder nog wat chips en nootjes, stokbrood met kaasjes en salade. En wat hapjes (opgerolde burrito's met ham en boursin, gevulde pepertjes met monchou, komkommertjes...)

Voor de kindjes had ik: nibbit chipjes, rozijntjes, spekjes, druiven, tomaatjes en raketijsjes. En wat het ook altijd goed doet: een paar potjes bellenblaas.

Ik was kapot 's avonds (32 weken zwanger), maar het was wel gezellig en de schade viel mee. Het was alleen erg vies (met 12 kindjes). Gelukkig konden ze ook buiten (maarja, speelgoed binnen was interessanter. Dus achteraf spijt dat ik dat niet ook buiten had gezet).

17. je kunt veel producten kopen voor de zekerheid. zoals bijvoorbeeld pot olijven, augurkenschijfjes, blok kaas, grilworst, zakken nootjes/chips.
    mocht t dan niet opgaan is t lang houdbaar en je hebt geen gevoel van oh als ik nu maar genoeg heb..

(ennuh dit hoeft allemaal niet duur te zijn, bij Lidl kost t niet veel)

18. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    met drukke verjaardagen snijden we de taart vooraf. we zetten frisdrank op een tafel met glazen erbij. heel handig, want hoef je niet steeds naar de kast te lopen. als het feestje een beetje op gang is vermelden we duidelijk dat iedereen drnken zelf mag pakken, veel chips en nootjes, want die zijn altijd lekker. ruim voldoende taart in verschillende smalen. scheelt een hoop stress. en voor kindjes hebben we altijd krentjes of rozijntjes in huis.

19. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Hier ook grote familie ,.. Hier standaard zelf gemaakte kruidenboter en aioli en dan Turks brood een komkommer en tomaat, dan nog j gewone hapjes en lekkernijen

Bij ons mag iedereen gewoon in d koelkast dus drank zet k niet op tafel wn. Sowieso helPt familie altijd iedereen van drank en eten te voorzien dus maakt niks uit voor ons

Over een mnd oudste 2 jaar komen dan ook man of 30 en hb Ern taart voor 30+ laten maken en ik haal idd iets van snoesjes voor zoetigheid maar de taart is genoeg qua zoet in principe feestje duurt maar 3 uur. Ik doe niet aan div smaken taart dit jaar chocolade kers en wie niet wilt jammer dan

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en onthou dat het familie en vrienden zijn. Dus als je zegt wie wil even extra kaas snijden, wat stokbroodjes snijden. Voor oma wat drinken doen. worde het gewoon geregeld, jij hebt 2 handen en vaak zijn mensen blij als ze iets kunnen doen;)..

hier meestal tussen de 20 a 40 man, dus ik weet niet beter. :D

Share This Page