Stomme vraag, maar als je uitgenodigd bent op een vrijgezellenfeest, is het dan gebruikelijk om een (klein) cadeautje mee te nemen voor de a.s. bruid? Nog niet eerder naar een vrijgezellenfeest geweest dus ik heb echt geen flauw idee....
Volgens mij niet. En als het wel zo is, geeft degene die het organiseert het meestal aan. Of dan is er een bepaald thema. Zo van 'koop een cadeau waarvan je vindt dat de bruid het niet kan missen'. Ik heb ook wel eens wat geknutseld (genaaid), maar dat was dan ook binnen een concept. Maw: als het niet expliciet gezegd is zou ik niets meenemen, want dan is de kans groot dat jij de enige bent met een cadeau.
Nee, hier is het niet gebruikelijk. Je kunt na afloop bijvoorbeeld wel een collage maken van de foto's van het vrijgezellenfeest. Kun je dat geven bij de bruiloft én heeft ze een heel leuk aandenken aan haar vrijgezellenfeest.
Hier wel gedaan, werd gevraagd iets mee te nemen wat jouw relatie met de bruid weergaf.. Was ook leuk om te zien...
Ik vind het ook een beetje onzin: je betaalt al voor het vrijgezellenfeest, moet je dan ook nog een cadeautje meenemen? Als het niet is aangegeven zou ik het zeker niet doen.
Ja vond ik zelf ook. Dat hebben ze bij onze bruiloft ook zo gedaan, en mijn man en ik hebben dat weer voor mijn zusje en zwager gedaan. Is echt heel leuk geworden, en die van ons hangt hier in het trappengat.
ik heb ook nog nooit wat meegenomen.. in principe geef je het vrijgezellenfeestje al cadeau aan de bruid toch? Wij hebben een fotoboekje laten drukken met foto´s van beide feestjes en het later nog aan ze gegeven.
Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt. Ik kan me wel voorstellen dat het vanuit een thema-idee gevraagd wordt, maar als niemand het je vraagt, hoeft het dus niet. @Jusi: wij hebben van onze vrijgezellenfeesten allebei een fotoalbum gekregen. Ook erg leuk om te zien. Hoewel, nu minder, want 3 van de 10 aanwezigen heb ik geen contact meer mee, hahaha
Allemaal dezelfde reacties , dus niet nodig tenzij er iets aangegeven is... Duidelijk! Bedankt voor jullie antwoorden