Zwemfeestje zoon 9 jaar, zouden jullie dit doen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Nataly1972, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon wil graag een zwemfeestje geven. Er zijn 8 kinderen en 3 volwassenen die ook het water in gaan. Alle kindjes zijn 9 jaar en hebben hun C diploma behalve 2 kindjes. Die zijn 8 waarvan er 1 nog geen diploma heeft en 1 zijn A diploma heeft en daar heel lang over gedaan heeft. Nu willen we dan 1 volwassene bij het kindje laten blijven zonder diploma en 1 volwassene bij het kindje met alleen A diploma. De andere volwassene houd dan de rest in de gaten. Waarschijnlijk zullen ze toch wel allemaal bij elkaar in de buurt blijven. De ouders van alle kindjes hebben al gezegd het goed te vinden maar ik twijfel.

Zouden jullie dit doen?

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou het dan wel doen. Krijgt degene zonder diploma wel een kurkje om, dat lijkt me toch wel veilig.
    Als er begeleiding is en ook de ouders gaan akkoord zou ik het wel durven denk ik.
    In ieder geval in een normaal zwembad met een normale glijbaan (geen groot zwemparadijs waar alles op andere plekken zit). En in geval van golven zou ik afspreken in het ondiepe te blijven ofzo.

3. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf nooit een zwemfeestje geven, maar dat komt vooral omdat ik zelf niet zo goed kan zwemmen en de verantwoordelijkheid veel te groot vind.

Maar als jullie er vertrouwen in hebben én de ouders van de kindjes die niet zo goed kunnen zwemmen geven aan dat ze het ok vinden, dan zou ik het in jullie geval wel gewoon doen.
    Wat is het precies dat je aan het twijfelen maakt?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou het niet tof vinden. De kindjes met diploma zijn er 6...daar 1 volwassene op. Zo'n kindje kan ook uitglijden, hoofd stoten en onder water verdwijnen. 6 kindjes die rondrennen alleen in de gaten houden is lastig. Ik zou zorgen voor een extra begeleider zodat dat 1 op 3 is.

Maar ik ben mss bevooroordeeld, ben zelf op 9 jarige leeftijd bijna verdronken in een zwembad, ondanks mijn A en B diploma.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Nope. Ik ging niet zwemmen met een kind zonder diploma en eentje die wel A heeft maar het ook niet heel goed kan. In de praktijk willen de kids toch samen van de duikplank, glijbaan, wildwaterbaan of whatever. Dus het plan wat je hebt bedacht lijkt mij in de praktijk niet echt goed werken.
    Ik wil die verantwoordelijkheid niet over andermans kinderen in een zwembad. Tenminste niet op die leeftijd in combinatie als groep.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Veel is afhankelijk van het zwembad waar je naar toe gaat. Maar één volwassene op 6 kinderen vind ik zelf (erg) weinig. In de zin van dat ik die verantwoordelijkheid niet zou willen hebben. Ook een kind zonder diploma vind ik op een zwemfeestje geen goed idee; de rest zal naar het diepe willen ed en dan hangt het kind zonder diploma er een beetje bij...lijkt me niet zo gezellig. Alleen om die laatste reden zou ik dus al iets anders kiezen. :)

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, 7 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2018
    Ik persoonlijk ben geen groot fan van zwemfeestjes, vind de verantwoordelijkheid erg groot. Vind in dit geval de verschillen wat betreft diploma's ook te groot, eigenlijk wat Syane hier boven zegt...kan me ook voorstellen dat degene zonder diploma zich een soort van buiten gesloten zal voelen.

Mocht het wel doorgaan zou ik er zeker nog een ouder bij vragen!

puzzelstukje en Caithy vinden dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zonder diploma, geen zwemfeestje vind ik.

Sandy01 vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

1 volwassene op 6 kinderen vind ik ook te weinig.

Alleen de conclusies die getrokken worden over een kindje met alleen diploma A en daar lang over gedaan heeft vind ik op zn zachtst gezegd bijzonder. Dat zegt toch helemaal niks over de zwemcapaciteiten van zo'n kind.

puzzelstukje en Hopsatee vinden dit leuk.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Ik zou niet gaan zwemmen met een kind zonder diploma. Ja 1 op 1 wel, maar niet op een feestje met een groep kinderen. Of de ouder van dat kind vragen mee te gaan en verantwoordelijk te zijn voor het eigen kind.

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Om eerlijk te zijn zou ik het kindje zonder diploma niet meenemen. Is er een reden dat die (nog) geen diploma heeft? Ik vind het erg vreemd dat dit kind een individuele begeleider heeft terwijl er 6! kinderen maar 1 begeleider hebben.

Heel sneu voor dat kind. Maar als je geen diploma hebt kan je gewoon niet zwemmen. Ik zou mijn kind (zonder diploma) overigens ook nooit mee laten gaan naar een zwemfeestje. Wat heeft zo'n kind daar nu aan? Alle andere kinderen kunnen lekker spelen en zwemmen en in de glijbaan. En jij moet in het ondiepe met een oppas naast je. Dat is voor zo'n kind toch ook niet leuk.Die merkt dat verschil natuurlijk ook wel.

Een kind met diploma A kan natuurlijk al wel redelijk zwemmen. Dat hij er lang over heeft gedaan maakt niet zoveel uit. Het diploma geeft aan dat hij een basisniveau heeft. Maakt nog wel verschil of de ouders regelmatig met dit kind zwemmen (anders zakt kennis snel weg, en een vol zwembad is wat anders dan een zwemles).

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik ben ook geen fan van zwemfeestjes, helemaal niet met kinderen zonder diploma of 1 diploma.
    Ik zou de verantwoordelijkheid niet willen dragen.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik zou een zwemfeestje overigens niet af laten hangen van de vaardigheden van andere kinderen. Als jouw zoon graag zo'n feestje wil dan zou ik dat houden. Het is aan de ouders van de andere kinderen om in te schatten of ze mee kunnen.

Dan heb ik het wel over kinderen MET diploma. Geen diploma is geen uitnodiging. Heel sneu maar die verantwoordelijkheid zou ik absoluut niet willen nemen. Nog los van het feit dat je andere kinderen tekort doet doordat die minder begeleiding hebben.

Ga in overleg met de ouders van dat kind en geef aan dat hij toch niet mee kan gaan, tenzij de ouders zelf erbij zullen zijn.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Ik ben normaal helemaal niet moeilijk met zwemfeestjes, maar een kind zonder diploma mee, zou ik niet doen. Ik zie dat ook niet helemaal werken met 1 begeleider bij dat kind, omdat er een ongelijkwaardige situatie onstaat ten opzichte van de andere kindern. En 1 begeleider op de 6 kinderen vind ik ook te weinig.

Ik zou dus met je zoon overleggen wat hij wil een zwemfeestje met alleen kinderen met diploma of een ander soort feestje.

Nataly1972 vindt dit leuk.
  15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik twijfel dus ook vanwege die 2 kinderen zonder diploma en met alleen diploma A. Het kindje met diploma A ken ik vrij goed en dat is een rustig kindje en hij kan wel goed zwemmen. Mocht het nodig zijn dan wil moeder wel mee.

Dat kindje zonder diploma zit sinds dit jaar in de klas, komt uit Amsterdam en is dus nieuw. Zijn moeder is heel makkelijk en hij mag dus met ons mee zonder dat ze zelf mee gaat. Dat zit me dus niet lekker. Hij heeft trouwens wel een zwemvest met bandjes aan. Zij laat ook haar dochter die in groep 2 zit alleen naar school lopen waarbij ze 3 straten over moet steken.

We zouden naar een gewoon zwembad gaan en 2 uurtjes zwemmen.

Mijn zoon wil perse een zwemfeestje dus dan ga ik hem vertellen dat dit kan maar dat het jongetje zonder diploma niet mee kan. Wil hij hem toch mee dan moet hij maar iets anders uitzoeken.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sinds er afgelopen jaar een leelring van onze school is verdronken tijdens een kinderfeestje, ben ik een stuk kritischer. Gelukkig heeft het kind het overleeft, maar dat was de eerste dagen na het gebeuren erg onzeker. Je moet er toch niet aan denken... Nu is het uiteindelijk “goed” afgelopen, maar alle betrokkenen zijn wel een trauma rijker.
    Er zijn zat andere leuke dingen die je kunt doen. Bij andere feestjes kan er natuurlijk ook iets mis gaan, maar vaak zijn de gevolgen dan wel minder groot.

Nataly1972 vindt dit leuk.
  17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ook ik zou een kind zonder diploma nooit meenemen naar een zwemfeestje. Van de overige kinderen zou ik zeker willen weten dat ze regelmatig gaan zwemmen. Een kindje met een C diploma die bijna nooit zwemt zou waarschijnlijk slechter zwemmen dan een kind met alleen A maar wel elke week gaat zwemmen.

Q zit op wedstrijdzwemmen en er zijn teamgenootjes die alleen A en B hebben. Zij zwemmen minimaal 2 keer per week, vaak 3 keer. Zo’n kindje zou ik dus eerder meenemen dan een kindje dat ook C heeft maar bijna nooit zwemt.

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ken alle andere kinderen vrij goed en die zwemmen heel regelmatig, zij gaan vaak met ons mee zwemmen en mijn zoon ook met hen, dan wel in kleine groepjes van vader/moeder en kind met vriendje.

Maar goed, mijn zoon moet maar wat anders uitzoeken als hij wil dat het jongetje zonder diploma mee gaat. Mochten we toch gaan zwemmen zonder dat jongetje dan nemen we voor de zekerheid nog een extra volwassene mee. Is geen probleem, zwembad is 5 minuten fietsen en mijn broer wil ook wel graag mee als 4e volwassene.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou het wel doen. Mits het een overzichtelijk zwembad is en je zeker weet dat de volwassenen die die kinderen begeleiden - er ook echt bij blijven bij die 2 kindjes. Natuurlijk draagt dat kindje dat geen diploma heeft dan wel drijfmateriaal.
    Kinderen van 9 kunnen prima zwemmen zonder dat een ouder er bovenop zit. Zeker als ze hun C diploma hebben. En stel je moet eens een pleister plakken bij 1 van hen. Dan kunnen die andere 5 ook best 5 of 10 minuten zonder ouderlijk toezicht. Er zijn ook nog toezichtouders. Op die leeftijd moet dat prima kunnen. Er vanuitgaand tenminste dat het geen overdreven druk zwembad is met allerlei gevaarlijke toeters en bellen etc. En die 2 ouders die bovenop die andere 2 kinderen zitten - zien ook wel hoe het met de rest van de groep gaat...

20. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Met dit allemaal zou ik er geen enkel probleem mee hebben om een zwemfeestje te hebben.

Deel Deze Pagina