Onthouden lukt niet meer ;-)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimosa, 9 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Hallo meiden!

ik heb een vrij praktisch probleem en kom er niet uit, ik dacht...misschien heeft iemand hier HET idee!

Het zit zo, ik heb verschillende bedrijven en daarnaast heb ik een gezin met twee (binnenkort drie) kinderen. De hele dag door moet ik dingen onthouden die ik moet doen, maar (vast door de zwangerschap :rolleyes:) ik kan het niet meer allemaal onthouden!

Het vervelende is dus dat als ik gebeld wordt, moet ik daar vaak iets mee. Dan moet ik dat eigenlijk opschrijven, maar ik moet ook wel eens terug kunnen zoeken. Kijk, mannen hebben daar dus een borstzakje voor...maar hoe doen vrouwen dat? Moet ik dan de hele dag met een kladblokje rondlopen? In telefoon opslaan vind ik dan toch een beetje onhandig, omdat typen dan weer zo lang duurt (app openen, typen, en hoe hou je daar dan orde in?)

Wat doe ik verkeerd, wie heeft de oplossing?

O, ik hoop toch zo dat mijn geheugen ooit weer terug komt!!

2. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Heel herkenbaar!

Notitieboekje in je tas,jas of achterzak van je broek?
    Wel eruit halen als je naar de wc gaat hihi

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.106
    17.112
    113
    Herkenbaar... Ik heb altijd mijn agenda en een notitieboekje in m’n tas zitten!

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Aan bellers kan je vragen of ze het ook nog even naar je op de mail willen zetten.
    Verder kan je niet de hele dag door alles onthouden en voor iedereen beschikbaar zijn, misschien wat strakker organiseren/plannen? Dwz de momenten dat er actiepunten 'binnenkomen' beperken tot vaste tijden, waarop je achter een computer of noteblok kan gaan zitten?

5. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    ik schrijf alles op de kalender of in mijn agenda.

als ik ergens anders ben, zet ik het in mijn telefoon of op een briefje

6. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Je kan de gesprekken ook opnemen met een app en dan achteraf rustig beluisteren en belangrijke punten noteren.

MamMo en jt82 vinden dit leuk.
  7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Je hebt er wel handige apps voor, maar je moet wel zorgen dat je dan alles een beetje handig met elkaar verbindt.
    Je kan bijv. Google Keep (app en ook online) gebruiken. Daar kun je in Nederlands je notitie inspreken en dan verschijnt het direct op je scherm als tekst. Dat slaat hij meteen op (je hoeft nergens op opslaan oid te drukken in een aparte notitie).

Andere app is Evernote, fijne notitieapp.

Voor taken gebruik ik Trello, daar kun je ook weer data & deadlines aanhangen die je weer terug ziet in een kalender voor deze week/maand.
    En voor projecten gebruik ik Wrike of Todoist. Al je taken verschijnen dan weer in dashboard en zo kun je zien wat je vandaag moet doen. Met Trello/Wrike/Todoist kun je dus ook een taak aanmaken in project of klant en dan datum eraanhangen en dan krijg je vanzelf een melding dat je het moet doen. Als je dat consequent gebruikt bij je werk heb je zo het overzicht :thumup:

Marchella en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.239
    1.892
    113
    Vrouw
    Hier ook bij de babyuitzet gelijk notitieboekjes gekocht. T is ook nooit meer goed gekomen...

Altijd een boekje in mn tas...

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Gewoon tegen degene met wie je het gesprek voert zeggen dat je het even op moet schrijven. En dat dus ook doen.

Mijn aantekeningen verwerk ik vervolgens op de ‘getting Things done’ (=een methode) manier. En daar gebruik ik appjes voor. Maar een ander heeft misschien liever papier, een agenda etc.
    Bij mij is het namelijk ook nooit meer goed gekomen. :roflmao:

10. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Mijn vader heeft iets ingesteld op zijn telefoon of een app waarmee hij alle telefoongesprekken kan terug luisteren. Op die manier kun je thuis alles naluisteren en in de agenda plannen.

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Inderdaad slim om een bepaalde methode te volgen, of die voor jezelf te bedenken. Als je altijd dezelfde routine volgt en apps die je gebruikt makkelijk op 1 scherm zet bijv (of direct onderaan naast het telefoonknopje enzo) dan hoef je je nooit zorgen te maken of je alles nog onthoudt of dat alles wel gebeurt etc :thumup:

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb een smartwatch (gear s2 rose gold). Daar kun je dingen op opnemen (spraak). Ideaal!! Eerst vergat ik ook vanalles maar nu spreek ik de dingen die ik niet mag vergeten gewoon in! Daarnaast kun je er veel meer mee. En hij ziet er nog eens top uit! :)

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat doe ik ook idd. Siri is mn persoonlijke assistent geworden. Tegen een telefoon praten deed ik nooit. Maar een horloge heb je echt altijd bij je dus dan is ‘zet boter op mijn boodschappen lijstje’ zo gepiept. En wat ik tegen de Apple Watch zeg zie ik op mn telefoon terug. En andersom. Ik heb op mn telefoon ingesteld dat ik iedere week op die en die dag de kliko aan de weg moet zetten, met een eindeloze herhaling, want het komt iedere twee weken terug. Vervolgens krijg ik van de Apple Watch een reminder dat dat ding aan de weg moet. Hoef ik er niet meer aan te denken

Majo1983 en pippa26 vinden dit leuk.
  14. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja klopt. Dat is ook wat de bedenker van Getting Things Done zegt. Als je een systeem hebt dan hoef je veel minder te onthouden. Je weet immers dat het in je systeem vanzelf op het juiste moment naar boven komt. Dat maakt heel veel ruimte vrij in je hoofd. I.p.v. dat je steeds denkt ow ik moet dat nog doen en dit nog doener dat en dat en dat.

Bijv als je weet dat je iedere vrijdag avond je was doet (ik zeg maar wat), dan hoef je niet de hele week te denken. Ow de wasmand is vol, ik moet gaan wassen. Want je weet; vrijdag doe ik het. Klaar.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik gebruik ook Google Keep, anders vergeet ik alles :)

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik zou iets met een voice recorder doen. Dat je direct kunt inspreken wat belangrijk is voor die dag:

Begin altijd met de datum en spreek dan in wanneer moet. Als het de volgende dag is dan dus eerst weer beginnen met het zeggen van de datum.

Een vriendin van me werkt hiermee en vindt dit geweldig.

Er is vast een app voor ( zal eens vragen wat ze precies gebruikt)

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.109
    12.090
    113
    Ik wilde ook Siri voorstellen.

18. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb een notitieboek van de Hema. Roze, met gouden letters “notes of a genius” op de voorkant :D
    Werkt perfect, alles staat erin.

Biny vindt dit leuk.
  19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik lees even mee. Hier is het na de laatste zwangerschap ook niet meer goed gekomen haha.
    Gisteravond kreeg ik een (voor mij) grote opdracht binnen, maar ik was net bezig om de jongste naar bed te brengen. Was blij dat het via de app was. Gistermiddag hetzelfde verhaal. Maar toen belde iemand. Ik kan het me eigenlijk nog niet permitteren om te vragen of ze terug willen bellen. Ik ben net een nieuwe richting ingeslagen met mijn bedrijf:$ denk dat ik sowieso maar een aparte app daarvoor op de telefoon moet zetten.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oohh man misschien moet ik toch ook eens aan de Apple watch haha

Ik vergeet Mn halve leven ongeveer....

Wbt de kliko’s... de groen en vuil onthoud ik nu na 2 jaar eindelijk...
    Papier nog steeds geen idee :roflmao:

Al vind ik overigens Siri ook wel lang duren hoor, eerst roepen, dan word er gevraagd wat ie voor je kan doen, en daarna bevestigen, althans bij een sms oid
    Tegen due tijd heb ik t allang zelf getypt...

Deel Deze Pagina