Ha dames Nou ga ik morgen high tea en ben zwanger. Nu zat ik even op hun site te kijken wat er bij de high tea te eten is en er staat ook bij buffelmozzarela en gemarineerde zalm. Nu vroeg ik me af of ik het mag, ik dacht zelf de mozzarella wel maar de zalm niet, aangzien ik nog geen 12 weken ben weet geen van allen het waar ik mee ga high teaën ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gewoon aangeven bij de gelegenheid dat je zwanger bent, een goede tent weet dan wat ze wel of niet moeten geven
Mozzarella mag, alleen kaas met rauwe melk (au lait cru) mag je niet eten. Zalm mag mits gegaard. Rauwe vis niet doen.
Let op; gewone mozzarella mag maar echte buffelmozarella niet!! Krijgen jullie een plateau met van alles en nog wat dan zou ik het niet pakken. Als ieder een bordje krijgt met eigen dingen dan misschien vooraf contact opnemen met keuken en zeggen dat je zwanger bent maar dit niet bekend is en je dit ook zo wilt houden. Ze kunnen op jouw bordje misschien andere mozzarella doen
Ik zou het daar gewoon vragen aan het personeel. Ik ben een paar weken terug ook uit lunchen geweest, had zo'n zin in een broodje buffelmozzarella! Mw van de lunchroom zei dat deze in NL was gemaakt en ook van gepasteuriseerde melk dus heb heerlijk genoten Maar gewoon vragen dus!
En stel dat het toch 'niet mag' (oftewel van rauwe melk is gemaakt), kun je altijd nog zeggen dat je geen mozzarella lust (idem met rauwe zalm).
Je moet gewoon bij de reservering aangeven dat je zwanger bent. Meestal houden ze daar rekening mee. Werk zelf in een restaurant en op een zaterdag krijgen we genoeg bonnetjes met 'zwanger'.