De laatste 3 dagen is het erg rustig in mijn buik. Ze is ook van positie veranderd, ze lag eerst met billen tegen mijn ribben aan, nu verder naar beneden en moeilijk te vinden, terwijl hier voor altijd haar billen en/of hoofdje uitstaken. Ik voel nu echt heel af en toe wat beweging maar niet meer de wilde schoppen en ook geen periodes van beweging. Ik ben niet iemand die snel de dokter of de VK belt (1 keer gebeld bij bloedverlies rond 14 weken) en heb nu ook absoluut niet de neiging te bellen maar wil het toch even delen en vragen wat jullie ervaringen zijn. Misschien goed om er bij te vertellen dat ik nu ook ziek op bed lig (moe, hoofdpijn, keelpijn, licht in m'n hoofd en duizelig).
Geen ervaring meid. Maar wel goed in de gaten houden. Mocht je ergens twijfelen zou ik zeker bellen. Beter een keer teveel dan te weinig. Hoe cliché dat ook klinkt. Groetjes Lani
Ik zou wel bellen. Tijdens controles geven ze elke keer aan dat als ik minder beweging voel ik moet bellen. Juist ook omdat ik haar altijd veel en goed voel.
kan 't zijn dat je kindje meer naar binnen in je buik ligt? De ene keer ligt mijn baby strak tegen mn velletje aan, de andere keer voel ik baby bijna niet zitten. Wellicht is bij jou ook zo iets ?
Toen de verloskundige hoorde dat ik een dag weinig beweging had gevoeld en niet had gebeld kreeg ik gruwelijk op m'n donder (op een leuke manier ). Toevallig dag erna amper beweging gevoeld en 's avonds gebeld. Retourtje ziekenhuis en eenmaal aan de ctg begon de kleine als een gek te dansen en heeft dat gedurende de hele ctg gedaan. Ik had het gevoel ook wel dat het goed zat maar uiteindelijk toch wel blij dat ik gebeld heb. Mijn advies, vooral omdat het al 3 dagen is; bellen!!!!!!
Ik kreeg ook op mijn kop toen ik na twee dagen weinig tot geen beweging niet gebeld had bij mijn dochter. Dus ik zou zeker bellen
Voelt zo stom om te bellen .. kan ik op een zaterdag avond hier over bellen? En dan, wat gaan ze dan doen?
Ja hoor kun je gewoon over bellen! Wat ze doen is misschien even doorsturen voor ctg, afhankelijk van hun indruk.
Jazeker bellen! Ook op een zaterdag! Ze zullen langs komen om na het hartje te luisteren of sturen je na het ziekenhuis voor een ctg (ctg waarschijnlijk voor de zekerheid, Teminste dat doen ze bij mij) succes!
ik zou bellen. Vooral omdat je ook aangeeft je niet lekker te voelen. beter voor de zekerheid bellen dan dat je een keer te laat bent !
Ik heb in de zw van me dochtertje ook twee keer gehad dat IJ erg weinig leven voelde. De eerste keer belde ik pas na 2 dagen en dat vond de vk niet leuk, direct bellen zei ze toen. Kreeg beide keren een ctg in het ziekenhuis van een uur
Gewoon bellen, ik voelde met 30 weken ook veel minder en heb toen pas na een paar dagen gebelt. kon gelijk naar het ziekenhuis ze vonden het miet leuk dat ik toen pas belde, ik word nu eerder ingeleid ivm een groeiachterstand.
Heb je nog gebeld? Altijd doen. Hier zeggen ze ook elke keer bij een controle echt bellen als je hem te weinig voelt. Vaak is het niks. Maar je wil nooit het gevoel hebben had ik toch maar... De beeegingen worden minder intens als de kleine indaalt. Maar je moet altijd contact kunnen maken met je baby. Dus na een beetje porren en prikken moet hij echt wakker worden op den duur. Hoop dat alles goed is met jou en de uk.
Even bellen meid want dat je onzeker bent voelt kleine ook is ook niet goed liever het zekere voor het onzekere..En zou ook even je tempratuur opmeten want koorts kan je ook nog hebben en vaak willen ze je dan helemaal gelijk zien.. Ik vind bellen ook zo raar altijd maar heb toen toch gedaan 3 weken terug bleek buikgriep en daardoor harde buiken weinig beweging maar de vk had het ook gehad en was zelf vaan de hap geweest ervoor dus die snapte het helemaal als je zwanger bent dat nog enger aan voelt ze zijn er voor kind maar ook voor moeder en als ze anders doet dan normaal kan dat toch minder fijn aanvoelen voor een moeder
Dank jullie wel meiden! Heb gebeld. Kreeg wat tips, even warm douchen, 2 paracetamol nemen, temperatuur opmeten en op linkerzij gaan liggen. De kleine meid begon al vrij snel wat d'r te laten horen. Omdat ik me nu wat minder fit voel is zij ook wat rustiger. Nu is ze lekker aan het bewegen op Beyonce