High van hormonen :P

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Scorpio99, 27 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Hallo dames,

Ik ben alweer 35+4 van onze 3de kindje en dan trek ik weer richting dit forum opzoek merk ik ;)
    Bij de vorige zwangerschappen had ik niks qua voortekenen en deze is precies hetzelfde. Nou was ik gister wat aan het lezen over stemmingswisselingen in de weken voor de bevalling en las ik dat veel vrouwen chagrijnig werden. Gister had ik echter ineens dat ik soort van high was van de hormonen haha.
    Moeilijk uit te leggen maar misschien herkent iemand het. Soms krijg ik zo'n warm fuzzy gevoel als je iemand geholpen hebt/blij/verliefd bent. Misschien oxytocine?

Nog meer mama's high van de hormonen ipv chagrijnig? :p

2. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Haha herkenbaar! Had het ook een paar keer in de laatste weken. Een intens gelukkig gevoel ineens en inderdaad een verliefd gevoel (deed me ergens aan denken :roflmao:). Ben grootste deel van de zwangerschap chagrijnig geweest en zonderde mezelf het liefst overal vanaf, maar op die 'high' momenten was ik heel sociaal en meelevend.

Helaas betekende het bij mij niet dat ik vrij snel daarna zou bevallen ;) had wel de hoop, zeker na wat speuren op internet.

Maar goed, je hebt die oxitocines wel nodig. Dus ik vond het wel prima om toch wat geluksmomentjes te hebben :D

3. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Moet zeggen dat ik nog niet echt last heb van mn hormonen, afgezien van wat derp momentjes dat mn hersenen ineens niet goed meewerken haha. Maar echt chagrijnig ben ik gelukkig niet. Wel moe.. Heel erg en vaak moe

Mijn eerste was 1 week eerder en de 2de 2 weken eerder dus ik vermoed dat het wel ergens in de komende 5 weken gaat gebeuren, maar zonder voortekenen voelt het zo plotseling.
    Bij mn 2de had ik het een beetje te laat door dat het echte weeën waren en had ik al 9 cm toen ik aankwam in het ziekenhuis

4. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Super herkenbaar. Ik heb dat gevoel bij de eerste zwangerschap eigenlijk bijna continue gehad vanaf het 2e trimester.

Kon me ook helemaal nergens druk over maken. Samengevat denk ik nog het beste te omschrijven als "don't worry, be happy" (zelfs toen ik bijna niet meer kon lopen van de bekkeninstabiliteit en mijn neus potdicht zat door alle verkoudheden :)). Bij deze zwangerschap heb ik het helaas (nog?) niet.

Ik denk trouwens inderdaad dat het oxytocine is, want bij iedere voeding kreeg ik weer precies dat zelfde stonede gevoel terug.

Deel Deze Pagina