Wie o wie heeft een keer besloten volledig het roer om te gooien? Van welke sector naar welke sector ben je gegaan? Hoe oud was je ? (gezinssituatie?) Hoe lang heb je over de keuze gedaan? Wat heeft je uiteindelijk de knoop doen laten doorhakken? Was het uiteindelijke de juiste keuze? Kijk uit naar de ervaringen
Misschien geen echte carriere switch. 8 jaar geleden ben ik een vervolgopleiding (post HBO) gaan doen. Deze koste ruim 8000. Ik nam best een risico want ik had geen zicht op een baan. Maar zou ik wel een baan vinden, dan had ik de kosten er vrij snel weer uit (binnen een half jaar tot een jaar). Ik woonde nog thuis, kreeg net een relatie met mijn man. Eer ik het echte besluit had genomen waren we wel een half jaartje verder en het was eigenlijk mijn eigen huisarts die zei dat ik het moest doen (werk in HA wereldje). Ik ben op de laatste minuut ingestroomd en ben 6 jaar geleden afgestudeerd en had meteen een baan bij mijn huidige werkgever. Begon met een contract van 4 uur en heb een periode gehad dat ik er 36 werkte. Inmiddels super tevreden met contract van 28 uur. Ik heb geen minuut spijt. Werk inmiddels tijdelijk in mijn oude functie en ben iedere keer blij als ik weer mijn 'eigen' werk kan doen!
Van welke sector naar welke sector ben je gegaan? Van het bedrijfsleven naar basis onderwijs Hoe oud was je ? (gezinssituatie?) Getrouwd en 2 kids (1 en 0 jaar) Hoe lang heb je over de keuze gedaan? Eigenlijk wilde ik het mijn hele leven al, maar toen toch gekozen voor een carrière Wat heeft je uiteindelijk de knoop doen laten doorhakken? Door het moederschap begon ik steeds meer on te zien dat het werk ver van mij af stond. Ik wilde verder in iets waar ik meer met mijn hart/gevoel Kon werken. Was het uiteindelijke de juiste keuze? Na 2-jarige pabo opleiding had ik direct een baan en nooit zonder werk gezeten. Ik voel me heerlijk in het onderwijs en helemaal op mijn plek. Veel succes met jouw beslissing!
Ik heb 2 maanden geleden een winkelpand gehuurd en ben nu 1,5 maand open. Heb mijn huidige baan nog wel aangehouden ( werk in de zorg ) voor de zekerheid Dus het roer wel omgegooid met toch nog wat zekerheid achter de hand
Van welke sector naar welke sector ben je gegaan? Van detailhandel naar de zorg Hoe oud was je ? (gezinssituatie?) 24 getrouwd en een dochtertje van 10 maanden Hoe lang heb je over de keuze gedaan? Een paar maanden, omdat ik mijn vaste baan op moest geven. Wat heeft je uiteindelijk de knoop doen laten doorhakken? Dat dit was wat ik altijd al wilde en het nu of nooit was. Was het uiteindelijke de juiste keuze? Was zeker de juiste keuze, alleen raakte ik vrij snel zwanger van de 2e en ben ik helemaal gestopt met werken, maar wil het zeker later weer oppakken.
Van een heel ambitieuze baan op topniveau heb ik ervoor gekozen om twee jaar geleden een heel andere kant op te gaan. Nu werk ik nog maar een fractie van de tijd voor een fractie van het salaris en.... ik vind het heerlijk. Heb letterlijk geen seconde spijt gehad. Kan ook niet meer terug, want zo werkt dat in deze business, maar het was voor mij 1000% de juiste beslissing en mijn man staat achter me, dus dat is wel heel erg fijn. Je andere vragen: ik was toen 30. Twee kinderen. Heb zeker 2-3 jaar gedaan over de daadwerkelijke beslissing, maar wist diep in mijn hart al langer dat ik deze keuze voor mezelf al had genomen. En dus je laatste vraag: was het de juiste keuze? Ik had geen beter besluit kunnen nemen. Volg je hart.