Iemand bekend met vergunningen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi.
    Wie heeft er verstand van het aanvragen van vergunningen?
    Hoor net een hoop herrie,dus ga kijken, staat onze buurman een blokhut van hoger dan 1,80 in elkaar te zetten ( aan onze tuin grenzend)

Het is toch zo dat je boven de 1,80 een vergunning moet aanvragen? is namelijk niet gebeurd wat ik hou dat blaadje altijd goed in de gaten met de aangevraagde vergunningen.

Nou ben ik geen zeikerd,maar houd nu dus wel onze zon weg aan het eind van de middag.

2. augustus

augustus Niet meer actief

staat vast op de site van je gemeente...

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi heb je gemeten? ;)

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    gemeente ff bellen ?
    gewoon ff vragen of je een tuinhuisje met die en die afmeting zo mag plaatsen of dat je er wat voor moet aanvragen dan weet je het gelijk

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja, gewoon even de gemeente bellen. Ik kwam van vakantie en de buren hadden een schotel opgehangen, natuurlijk weer aan onze kant, bijna tegen ons huis aan. Heb ze ook gebeld en ze zijn langsgekomen om het te controleren, maar helaas mag je waar ik woon in je achtertuin gewoon zulke lelijke krengen aan je huis hangen. Ook weer verschillend per gemeente, want vaak moeten ze uit zicht gehangen worden. Wie weet is het met tuinhuisjes ook weer verschillend per gemeente.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ehm aangezien hij zo te leen nog aan het bouwen is hoe weet je dan dat die blokhut direct de zon zal gaan weghouden?

daarbij zou ik trouwens eerst eens met de buurman praten als je idd zoveel last hebt (zou hebben) van zijn schuurtje ipv de gemeente of de woningbouw op te bellen hoe en wat....

beter een goede buur dan een verre vriend...

ik zou het echt wel eerst zelf willen weten als iemand last heeft van ons, of van iets dan dat ik het via via zou moeten horen...lijkt mij persoonlijk niet echt netjes, als ik me aan iets irriteer van de buren bel ik eerst persoonlijk bij hen aan dan dat ik me direct tot andere went om mijn "beklag" te doen... ;)

er is wel wat meer voor nodig dan 20 cm overschrijden bij jullie schutting om de zon weg te houden hoor ;) doorgaans toch wel een paar meter :)

als ik vanaf mijn balkon de straat rechts in kijk (heb dan o.a. uitzicht op de achtertuinen zie ik genoeg schuurtjes die iets over de schutting van de buren heen gebouwd zijn en neem maar aan dat de meeste toch wel vergunning daarvoor hebben aangevraagd, en kan me niet voorstellen dat de andere daar direct zoveel last van hebben wbt het weghouden van de zon ;)

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik was ook niet van plan om de gemeente te bellen en een klacht in te dienen hoor, was gewoon benieuwd of je daar geen vergunning voor nodig hebt.

komt helemaal goed als wij het huis 1.5 meter naar achter uitbouwen ;)

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
  9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Handige site, die zet ik in mijn favorieten.
    Ze hebben idd een vergunning nodig....
    ( ssssttt, wij hebben vorig jaar een boom gekapt zonder vergunning ;) )

Deel Deze Pagina