Hoi mensen! Ik heb het zo druk met de bruiloft dat ik bijna geen tijd meer heb om hier rond te struinen ... Maar god, wat is het leuk om te regelen zeg! Al met al staan er een berg mensen op de gastenlijst. eerst 's morgens thuis koffie en een broodje. dan trouwen. dan thuis feesten, eten en drinken. (binnen en grote dichte partytent in de tuin.) Ik heb een lijst met alle doe-dingen (en die verder uitgewerkt maar dat zal ik allemaal niet opschrijven) -Gastenlijst -Formaliteiten en Praktische zaken -Trouwringen -Draaiboek maken -Muziek -Bloemen -Versieringen -Bruidstaart -Uitnodigingen (zijn gister verstuurd! ) -Foto's -Vervoer Stadhuis -Bedankjes -Vermaak voor de kids -Eten & Drinken -Benodigde spullen en materialenlijst -Kleding/ Haar/ Make-up Ben ik volgens de al-getrouwde-experts nog iets vergeten? Of hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken, die jullie zelf bijvoorbeeld hebben ervaren? Bedankt! Liefs Femke
Leuk zeg, en je hebt al aan bijna alles gedacht. wat ik heel handig vond een lege tafel ergens in huis/partytent om dingen uit handen te leggen, zorg dat je emmers of vazen bij de hand hebt voor bloemen die je toch gaat krijgen. lintjes voor aan de auto's vond ik wel feestelijk uitzien oja en als je naar de kapper en make up gaat of laat doen of zelf doet maakt niet uit doe je dan een blouse trui aan die niet over je hoofd uit moet, dat scheelt weer risico van vlekken, uitlopen makeup of haren in de war en een hele fijne dag, namens een alweer 7 jaar getrouwde as mama
@ bosi333 super handige site dankjewel! @ dizzy missy 2 goede tips dankje! vooral aan die cadeautafel had ik nog niet gedacht, ik zert hem er meteen bij op de lijst!
Volgens mij ben je een heel eind op weg! Als ik dit zo zie ben ik aan de ene kant blij dat wij het klein / low-budget houden. Aan de andere kant vindt ik het wel jammer. Ik wou altijd groot en uitgebreid trouwen. Ons dag is als volgt: Vrijdag 30 maart om 10.30 uur in stadhuis trouwen. Ringen hebben we al, we zijn al 4 jaar 'verloofd'. Vanaf 11.30 uur koffie/thee en bruidstaart in een brasserie. Vanaf 13.00 uur uitgebreide brunch. Daarna vertrekken wij (als stel) naar Landal Greenparcs voor een heerlijk relax-luxe weekend. We hebben een luxe huisje met eigen sauna en zonnebank. We trouwen wel in pak en jurk maar niet uitgebreid. Alleen de familie van beide kanten is aanwezig. Over een aantal jaren, als de kleine er is en we bijv. 5 jaar getrouwd zijn, willen we nog een groot feest geven voor alle familieleden en vrienden. We hopen dan wat meer geld te hebben. De redenen dat wij het nu zo doen is vanwege de baby en het werk van mijn vriend (militair). We trouwen ook 'niet echt'. We gaan het geregistreerd partnerschap aan (vindt ik bijna hetzelfde!). Dit kunnen we dan over 5 jaar ofzo om laten zetten in een huwelijk. Ik wens jullie heel veel plezier met voorbereidingen en natuurlijk op de dag zelf! Liefs Elma
@ lma wij hebben ook low-budget hoor! zo heb ik bijv de jurk van 49 euro, we trouwen in de auto van mijn pap (meteen een chauffeeur hihi), uitnodigingen zelf geknutseld (35 st. voor 6.50), bedankjes zelf maken (ong 70 st voor 5.50), veel spullen lenen (zoals tenten, verlichting, meubels. materiaal via het werk van mijn vriend (= kok), gastenboek gescoord voor 1.50, eten en drinken alles zelf (met hulp natuurlijk) en alles inkopen bij aldi en lidl, foto's met onze eigen camera enz enz... Vergt veel tijd en creativiteit, maar een feestje dat we in gedachten hebben past eigenlijk ook het beste bij ons! Jij ook veel succes!
Zo, jullie hebben flink je best gedaan om het low-budget te houden! Knap hoor! Wij hebben alleen pas 2 weken geleden besloten om te gaan 'trouwen'. En nu moet alles dus snel geregeld worden. Tevens moet ik dit allemaal alleen doen, want mijn vriend is door de week weg! Ach, als we maar een fijne dag hebben en van elkaar kunnen genieten. Have fun Liefs Elma
@ lma: ja idd maar das ook de bedoeling! vind het echt wel een uitdaging om op deze manier toch een super feest in elkaar te draaien... Ben ook al begonnen met bedankjes. Hartjes-spekjes in transparant folie, kaartje, lintje... Foto zie album!