Lam methode

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kkatinka, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    #1 kkatinka, 24 jul 2015
    Laatst bewerkt: 24 jul 2015
    Hi, wat mij niet helemaal duidelijk is. Ik voed snachts om de vier uur en overdag om het uur, ben heel de dag en nacht samen met mijn baby. Ze is vijf mndn en krijgt over een maand bijvoeding. Is lam dan niet meer betrouwbaar? Want ik las ook dat "ecologisch voeden" over het algemeen zorgt voor een menstruatie na 16 maanden... Maar hoe krijg je dat dan voor elkaar?

Wij willen de komende tijd nog geen nieuwr baby, maar als er een methode zou zijn zonder hormonen/ingrepen zou dat ideaal zijn
    Kan iemand mij hier meer over vertellen?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Van wat ik heb gelezen is dat het dan inderdaad minder betrouwbaar is als je baby bijvoeding krijgt. Op borstvoeding.com staat tot de zes maanden is de kans op zwangerschap 1.7% en vanaf 6 maanden met bijvoeding is er 7% kans op zwangerschap.
    Je zou kunnen bijhouden of en wanneer je je eisprong hebt en dan geen seks hebben. Maar ik denk dat het allemaal niet zo betrouwbaar is als bijvoorbeeld de pil of spiraal. (Condooms geen optie?)

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik durfde er toch niet op te vertrouwen, dus wij gebruiken condooms...
    Heb nog geen menstruatie gehad, maar wel een paar keer heel licht bloedverlies en afscheiding die leek op wat ik rond eisprong had.
    Hoe doe je dat, zo vaak voeden? Ik voed op verzoek en baby slaapt bij me, maar overdag laat hij 2/3/4 uur tussen, 's nachts stuk of 6, eenmalig zelfs 9 uur. Heb vanaf dag 3 ofzo erg ruime productie en met 5 min heeft hij zn buik meestal vol. Ik voed soms op mijn verzoek omdat we weg moeten of dergelijke, maar als hrt steeds op mijn verzoek zou gaan zou ik bang zijn dat hij teveel krijgt, hij groeit nu al erg hard. En had in het begin erge krampjes van mijn overproductie, tot hij met 6 weken tegen mn borst ging protesteren dat hij niet meer melk wou. Speentje was de uitkomst, hij kan bij mij niet zuigen zonder sloten melk te krijgen ;) Maar met korte voedingen en zoveel uur tussen durf ik niet erop te vertrouwen dat ik nog geen eisprong heb.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Echt voorzichtig zijn hoor! Ik was 1 x soort van ongesteld geweest, met 7 maanden.
    En dacht veilig te zijn qua eisprong.
    Maar nee hoor, hopla, zwanger.
    Dus denk goed na over een eventuele kinderwens ja/nee
    :)

Deel Deze Pagina