Hallo, Voor mijn zwangerschap gaf ik altijd bloed. Ik heb bloedgroep O-negatief, ze waren er altijd erg blij mee. Nu ontving ik net de eerste oproepkaart weer. Ik vroeg me af, zijn er meer mama's die bloed gaven terwijl ze ook borstvoeding gaven? Hadden jullie daar last van? Was het nadelig voor de melkproductie? Voor de zwangerschap had ik nooit zoveel last van een bloeddonatie. Maar ik ben nu wel structureel moe gezien mijn zoontje 's nachts een voeding of 4 vraagt en altijd vroeg wakker is. Ik twijfel dus een beetje of ik al bloed ga geven of dat ik het nog een tijdje uitstel.
Ik heb zelf ook O-neg dus tja, ze weten me meteen weer te vinden . Ik heb zonder problemen gedoneerd, kan niet zeggen dat ik er iets van gemerkt heb. Aan mijn eigen lijf niet en ook aan mijn BV-productie niet. En ik was ook best wel moe van gebroken nachten ... Maar niemand zal het erg vinden om het even uit te stellen, je doet het tenslotte vrijwillig, hoeft niet ten koste van jezelf te gaan! Ik heb wel eens vaker een 'pauze' ingelast en kaart afgemeld omdat ik simpelweg te druk was met alle andere dingen. Dus, your choice!
Hier staat een stukje erover. Het kan dus wel, maar ik zou het zelf nog even uitstellen. Onze kindjes zijn ongeveer even oud en ik geef ook bv, ik merk dat als ik extra dingen doe het langer duurt voor ik me weer helemaal goed voel (vooral met sporten en zo) niet het zelfde maar toch. http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Borstvoeding/Informatie_per_onderwerp/Algemene_informatie/Bloed_geven