's Nachts donker of nachtlampje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aquilegia, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi,

Mijn baby van 10,5 maanden wil nog steeds niet doorslapen.
    Vaak weet ik niet waarom ze wakker wordt/blijft. Ik troost haar wel.

Nu is de kamer echt flink donker (verduisterende rolgordijnen + gordijnen). Ik heb een nachtlampje besteld, zo één dat je in het stopcontact steekt en dat een gedimd licht afgeeft.
    Deze: Pabobo automatisch nachtlampje groen - Mamaloes Babysjop

Ik las dat sommige baby's niet meer in slaap kunnen vallen als ze niet kunnen zien waar ze zijn 's nachts. Maar nu lees ik ook weer, hoe donkerder hoe beter, want donker roept (uiteraard!) slaperigheid op...

Wat is jullie ervaring met kinderen van rond deze leeftijd? Wat werkt beter, aardedonker of nachtlampje aan?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is denk ik ook per kind verschillend...
    Hier ook altijd een donker kamertje (rolluiken) en dat werkt hier prima. Zodra ze iets ziet gaat ze zitten spelen en rommelen... gooit ze alle knuffels + speen uit bed en zonder dat zal ze niet in slaap vallen. Dus moet ik er weer naartoe en zo vallen we van de regen in de drup...

Zou het gewoon eens uitproberen, wie weet helpt zo'n nachtlampje bij jullie wel erg goed!

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

het is per kind verschillend,

onze dochter slaapt wel in het pikke donker, onze zoon heeft altijd een nachtjelampje gehad,

maar dit is meer omdat hij er helemaal aan gewend is dan dat hij het nodig heeft,

onze zoon heeft altijd slecht geslapen in zijn ledikant, steeds op en neer lopen om hem weer in zijn bedje te leggen want hij ging steeds staan en flink krijsen,

nachtlampje geprobeerd,muziekje van de babyfoon aan, niets hielp om hem in slaap te krijgen, uiteindelijk werkte het als enige dat mama hem in slaap moest zingen...

met 15 maanden hebben we voor een groot bed gekozen, omdat ik 20 weken zwanger was van nr 2 en niet meer in zijn ledikant paste ( ja ik moest er echt bij in ! )

en toen sliep hij opeens wel door :p en zelfs 1,5 uur langer in de ochtend :p

ik zeg nu niet dat dit het geval is bij jou kindje , maar ik wil alleen mar duidelijk maken dat het voor ieder kindje anders is

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hee, bedankt voor jullie reacties! :)

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Wij hebben ook rolluiken en de eerste weken heeft ze altijd in het pikdonker geslapen.
    Omdat ik dat zelf een beetje zielig vond:), heb ik op een gegeven moment een nachtlampje van Lillifee gekocht.
    Verlicht de kamer niet echt, maar geeft een oranje achtig licht. Meer een orientatiepunt in haar verder donkere kamer.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik hoop dat mijn lampje ook zo is... gewoon dat ze nèt ziet waar ze is.

Nog andere ervaringen? Positief / negatief ?

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zo'n lampje (kwantum ofzo, heel goedkoop) die aangaat als er beweging in de kamer is, al;s ze dus wakker wordt snachts dan gaat het lampje aan, dus ziet een een beetje, het is geen fel lampje. Hij gaat vanzelf uit na 30 seconde. Ik ben dit lampje al met 3 maanden ofzo gaan gebruiken, en ze heeft het nog steeds. Hier trouwens nooit rolluiken ofzo gedaan, gewoon gordijnen dicht en het word dan nooit pikkedonker maar daar heeft ze nooit last van gehad.
    Ik laat savonds altijd de ganglamp voor haar aan, en die gaat pas uit als ikzelf ook ga slapen.

8. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen haar slaapkamer nog niet helemaal verduisterd was merkten we dat ze eerder wakker was en ook moeilijker in slaap kon komen.
    Sinds we haar kamer zo donker mogelijk hebben gemaakt slaapt ze sneller en ook langer door.
    Maar ik denk inderdaad dat het per kind verschilt.

9. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Savira sliep eerst bij ons op de kamer in een wiegje, nu hebben we daar gewoon katoenen gordijnen en deze laten dus nog best wel wat licht door (ondanks kamer op het noorden) .
    Toen ze op haar eigen kamer kwam werd dat dus wel eventjes wennen omdat haar kamer op het zuiden ligt en we daar dus wel een verduisterend rolgordijn hebben.
    We hebben nooit echt problemen gehad met die overgang.. overdag deden we het rolgordijn gewoon niet helemaal dicht (nu nog niet ivm dat mn man las dat het beter is voor het dag/nacht ritme) en snachts is hij dicht maar is het lichtje van haar babyfoon aan (3 sterretjes met zwak oranje licht)

Ik denk zeker niet dat een nachtlampje slecht is, ik zelf wordt ook slaperig als er een kaarsje aan staat in een donkere kamer ;)
    Gewoon proberen dus :)

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben voor het begin van de avond een nachtlampje op de gang (LED, geeft heel weinig licht). Is vooral zodat het niet echt donker is en werkt best. Lampje gaat uit als wij naar bed gaan.

Overigens vroeg ik me af: weet je zeker dat je dochter het warm genoeg heeft? Want dat bleek vaak bij onze zoon een struikelblokje, terwijl hij het niet koud leek te hebben, maar toch sliep hij ineens beter met een dikkere slaapzak bijv.

11. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Wij hebben voor beide meiden het nachtlampje dat jij hebt besteld (in het roze ;))! Wat mij betreft een mooi zacht lichtje en ook ideaal om zelf net iets te kunnen zien in de kamers als ik 's avonds laat even kom kijken. Verder hebben wij ook rolluik / verduisterend rolgordijn, dus anders zou het idd ook helemaal donker zijn.

Oh ja, mijn oudste slaapt (meestal) door en de jongste niet... Geen idee of dat aan het nachtlampje ligt! ;) Ik denk het eigenlijk niet...

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Daar zijn we wel mee bezig. Ze krijgt nu een extra shirt met lange mouwen aan en verder draagt ze een combisleeper. Zelfs als haar nekje warm is, kan ze het koud hebben als haar armpjes/handjes koud voelen. Met een extra laagje is dat beter, maar gisteren leek ze het weer te warm te hebben. :( Wel een goede opmerking dus, de temperatuur variëert behoorlijk hier in huis. We hebben een oud huis en als de wind erop staat, dan is het veel kouder in haar kamer!

Iedereen dank voor de reacties, ik vind het fijn om veel van jullie ervaringen te lezen! :)

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij hebben het lampje van de babyfoon aan de oranje sterretjes. (Alecto) Net genoeg licht om 's nachts het speentje te vinden of om even te checken of ze goed ligt. En het is een heel fijn licht.
    Ik had zo'n stopcontactlampje maar dat geeft amper licht.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Moet toegeven dat ik diezelfde babyfoon ook heb... maar nooit het lampje gebruikt! Stom, zeg! :)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat is zeker het proberen waard, maar mijn lampje had ik al besteld en het is vandaag binnengekomen, dus dat probeer ik dan maar eerst. Hij geeft inderdaad niet zoveel licht, maar dat vind ik ook wel fijn. Het moet ook niet té licht worden.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In ieder geval hoef je dan geen nachtlampje mee te nemen als je ergens heen gaat of als je kleintje ergens gaat logeren ;)

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat is waar! :)

Deel Deze Pagina