Hallo dames, ik heb en vraagje, ik hoop dat iemand kan mij helpen. Ik geef namelijk al bijna 7 maanden bv en sinds een maand heb ik stekend pijn op mijn rechter borst na het voeden. en wat rode plek om de tepel, en op de tepel zelf wat wit puntje, ben bij huisarts geweest, hij zei dat ik geiriterde melkkanaaltjes had, heb wat zalf gebruikt ong 10 dagen, terug naar de huisarts hij zegt dat niks aanvoelt, alles is goed, maar heb net gevoed en heb weer stekend pijn en een soort jeuk op mijn borst. ik dacht dat het spruw was , maar huisarts zegt, het is niet zo. hij zegt dat ik langzaam moet stoppen met bv, maar ik wil niet opgeven, wil nog lang bv geven, vind namelijk heerlijk om haar aan te leggen. met linker borst gaat prima, weet geen raad meer, willen jullie vertellen wat ik kan doen????? groetjes en alvast bedankt
Wat een belachtelijke huisarts. Dat hij je om deze reden adviseert om te stoppen met de bv. Ik vind het wel klinken als spruw. Je zou een lactatiekundige kunnen raadplegen. Of advies vragen bij het consultatiebureau (tenminste als jouw cb een beetje borstvoedingsvriendelijk is). ALs je niet verder komt, zou ik als ik jou was naar een andere huisarts gaan (desnoods een weekendarts, dan ben je zowiezo bij een andere dan normaal). Of weet iemand iets wat je zonder recept kunt gebruiken tegen spruw?
Klinkt inderdaad als spruw. Ik had precies hetzelfde, en ook gehad bij mijn oudste. Ik gebruik nu Molkosan. Ik dep dat met een watje op de tepel van de pijnlijke borst, direct na het voeden. In het begin dronk ik ook één eetlepel, verdund in glas water. Dat werkte erg goed. Alleen kreeg Femke daar wel beetje last van (is erg zuur). Na drie dagen echter helemaal van de klachten af, dus ik zweer erbij! Succes!
Ik denk idd ook dat het spruw is. Mag ik vragen wat voor zalfje je hebt gesmeerd ? Ik zal even wat linkjes geven voor jezelf maar ook om evt. mee te nemen naar je ha. Spruw en candidas van de borst kun je meenemen naar je ha. Spruw bij moeder en kind meer info voor jezelf. Herken je je klachten in bovenstaande artikelen ?
ik ervaar ook stekende pijn in één of beide borsten als mn dochtertje een aantal keer de borsten niet goed heeft leeg gedronken. dan krijg ik ook rode plekjes en als ik dan in mijn borst knijp voel ik harde plekken. dan ga ik die plekken weg masseren en met de hand de melk eruit kolven zodat ze goed 'leeg' zijn en dan gaat dat stekende gevoel ook weg. ik heb trouwens ook enige tijd links een wit stipje op mijn tepel en in het begin at ik dat stipje constateerde deed die kant ook wat 'pijn' bij het voeden, maar het is geen spruw
Zelfs al zou je geen witte plekjes zien kan je spruw hebben, ik zou contact opnemen met de HA mocht die nogmaals je wegsturen dan kan je in het weekend naar de HAP. Het is tevens te behandelen met gentialiaans violet. Dat is zonder recept te kunnen krijgen: http://www.borstvoeding.com/problemen/s ... iolet.html