Hoi ! Onze zoon geniet nog steeds van borstvoeding en groeit als kool. Hij krijgt bv op verzoek maar inmiddels zit daar ook een aardige voorspelbaarheid in. Na het slapen bijvoorbeeld wil hij altijd graag drinken. Als ik heb geslapen snak ik ook naar een kopje thee Nu doet hij nog 3 slaapjes overdag (10-11, half2-3, 5-6) en na die slaapjes drinkt hij dus. Soms drinkt hij ook wel voor een slaapje of tussendoor. Nu mijn 'probleem'. Als hij om 6 uur uit zijn bedje komt en drinkt, wil hij om half 8 als de nachtslaap gaat beginnen niet vooraf drinken. Niet zo gek natuurlijk want er zit weinig tijd tussen. Hij wordt dan na een uurtje weer wakker om alsnog te drinken (soms iets eerder). Pas dan begint hij aan zijn nacht. Nu zou ik het heel fijn vinden als hij voor het slapen gaan 's avonds wel zou drinken en niet na 1 uurtje in bedliggen. Ook met oog op oppas en dan hebben we een avondje 'vrij'. Of vinden jullie dat ik overdrijf? 's Nachts komt meneer errug vaak (om de 2 uur) dus even niets tussen half 8 en 11 zou wel lekker zijn... Ik zou hem na het slaapje van 5-6 ook niet kunnen voeden en dat dan rekken tot 7 uur. Maar of meneer daar blij van wordt... is natuurlijk 1 voeding minder, dus dan zal hij zich ook weer melden 's avonds... Hmmm.... Hoe ziet jullie dagritme eruit met bv op verzoek?
hier drinkt ze ook vaak einde van de middag nog even, al hoewel dat er nu een beetje af gaat. Maar dan wil ze toch wel weer voor het slapen gaan. Hier krijgt ze nu wat minder bv, 's morgens vroeg, rond 1 uur en voor het slapen gaan. Soms nog einde van de middag. Hier ging het een tijdje zo: 7.30 bv 11.00 bv 14.30 bv 17.00 bv 19.00 bv
Als hij 's nachts nog zo vaak drinkt, zou het dan niet kunnen dat hij overdag toch wat te weinig krijgt? Maar ja, laat een kind maar meer drinken als ie dat niet wilt.
Ja als ik daar toch een oplossing voor zou vinden he... Pfft.. momenteel komt ie om de anderhalf a 2 uur, en dat al 2 weken lang Soms word ik chagrijnig hoor. Ik probeer het te accepteren omdat het dan het beste gaat, maar lukt niet altijd.