Hello ladies, Even een vraagje, ben nu 25 wkn en heb gelezen dat op je li zijde slapen het beste is...op je re zijde heb je verhoogde kans op een miskraam ivm bloedtoevoer etc van de placenta dat wordt belemmerd. Als op je rug ligt dan komt bij de moeder vanalles in de bedrukking wat oa weer invloed heeft op je hartslag. Nu adviseren ze dus om te wennen aan het slapen op je li zijde....ik wissel het liefst van houding en heb vanacht geen oog dicht gedaan omdat ik mezelf geen houding wist te geven hoe ik moest gaan liggen enz. Weten jullie hier meer vanaf en hoe slapen jullie?
Ik slaap wisselend op m'n linkerzij en m'n rechterzij. Wel met voedingskussen. Ik val altijd in slaap op m'n rechterzij. En ik ben nog steeds zwanger zonder complicaties van een gezonde jongen. Dus ik zou lekker doen waar jij je het beste bij voelt en zodat jij lekker kan slapen want de energie heb je nodig
Ik slaap gewoon links en rechts. Zou echt niet op een zij kunnen liggen mijn heup is nu al niks meer. Zal wel loslopen met de miskramen en zuurstoftoevoer. Plus je kan het toch niet tegenhouden, in je slaao beweeg je zoveel.
Hier ook op linker en rechterzij. Ben een echte buikslaper dus soms erg lastig om te kunnen slapen. Heb wel een kussen tussen mijn benen. Ligt voor mijn gevoel lekkerder. Ik zou het ook niet kunnen km alleen maar op linkerzij te kunnen liggen.
Ik val op m'n linkerzij in slaap maar na een tijdje ligt dat echt niet lekker meer dus ga ik over op m'n rechterzij. Op m'n rug slapen lukt me echt niet
Hier heb ik er nooit teveel op gelet. Hoe meer ik erop ging letten, hoe slechter ik sliep. En mijn ervaring is dat je vaak in je slaap vanzelf wel draait, behalve helemaal tegen het eind, maar zo ver ben je nu nog niet. Als je op je rechterzij ligt en er wordt wat afgeklemd dan voel je vaak je been tintelen, hierdoor draai je dan vaak vanzelf wel op je andere zij omdat het getintel niet prettig voelt.
Linkerzij, rechterzij, half op m'n buik, rug, zittend: houding maakt mij niet uit: zolang ik maar wat slaap kan pakken. Ik ben blij als ik straks weer plat op m'n buik kan liggen!
Gewoon liggen zoals jij het lekkerst ligt hoor. De linkerzij is iets beter voor de doorbloeding van de placenta maar dat betekend niet dat je kindje onvoldoende bloed zou krijgen op je rechterzij. En op je rug liggen kan zolang jij je niet oncomfortabel voelt. Want dan wordt je slagader niet dichtgedrukt. Dit merk je echt wel, dan voel je jezelf ook naar worden in de vorm van duizeligheid en dergelijke.
hier ook afwisselend. ben een echte buikslaper. valt ook li zij in slaap maar word vaak wakker dat ik op mn rug lig. re zij ligt het lekkerst. ben blij als ik straks weer op mn buik kan slapen!! slaap echt niet goed nu. maja nog even volhouden
Hier iemand die bijna de hele nacht op haar rechterzij ligt. Op de rug lukt mij niet dan krijg ik het gelijk benauwd! Met de baby gaat alles goed en is kerngezond
je draait in je slaap vanzelf dus als je je hier mee bezig houdt word je nacht rust denk ik slechter. je moet liggen Hoe jij t lekkerste ligt!
Je lichaam geeft zef wel aan wanneer het niet meer prettig is om op een bepaalde manier te liggen. Wat ik heeeel erg kan aanraden is een voedingskussen! Echt heerlijk!
Ik sliep vaak op mijn rechter zij, maar dan iets meer richting mijn buik gerold. Mijn rechterbeen had ik dan recht en mijn linkerbeen wat opgetrokken. En halverwege de nacht draaide ik op m'n andere zij en lag ik met mijn linkerbeen recht en mijn rechterbeen wat opgetrokken. Heerlijk geslapen altijd.
Ja zo slaap ik nu ook. Gewoon wat het fijnste ligt. Vaak op een zij, soms even op rug (geen last van verdrukkingen volgens mij, want ik merk niets). Ik heb een klein kussentje van mijn moeder gekregen om onder buik of ribben te leggen, maar ik geloof niet dat het echt verschil maakt. Normaal slaap ik inderdaad op mijn buik, maar ik geloof dat ik al aan het tijdelijke 'zij-slapen' gewend ben Ik word hoogstens wakker omdat ik naar de WC moet of vanwege maagzuur
Ik wissel om. Van nature ben ik een buikslaper dus slapen is nu praktisch een hel. Ik begin altijd op mijn linker zij met een kussen tussen de knieën en buik. Ik draai gelukkig niet zelf in mijn slaap. Na 2 uur wordt ik vanzelf wakker omdat ik dan kramp krijg aan mijn schouder en heup. Dan draai ik om totdat weer hetzelfde gebeurd. Zo gaat dat de nacht door. Een hele nacht alleen op de linker zij liggen: knap als je dat lukt.
Linker- en rechterzij afgewisseld! Rechterzij ligt het lekkerst, rug ligt vervelend en buik gaat niet meer. Maar ik draai 's nachts heel veel en word soms 's ochtends ook wakker met 'ligstrepen' op m'n buik, dus volgens mij presteer ik dat ook nog weleens. Zolang je lichaam niet protesteert, kan het allemaal geen kwaad lijkt me.
Ik kan op allerlei manieren nog goed slapen . Maar wissel rug, linkerzij en rechterzijde ook af. Wel apart dat op je rechterzijde slapen verhoogde kans op miskraam geeft... :S nu nog?!
Ik ben een echte buikslaper en slaap op het moment nog steeds op mijn buik, maar dan wel met een been opgetrokken of op het voedingskussen zodat er wat meer ruimte is voor de buik. Soms lig ik wel eens op mijn zij, maakt niet uit welke zij, maar dan wel met een voedingskussen tussen de benen.
Ohja en ik heb 2 kleine kussentjes tussen mijn benen liggen...(bi) en dat scheelt wel...ik kan niet meer zonder...